Web Analytics Made Easy - Statcounter

متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی با اشاره به اینکه لیموترش از ابتلا به دیابت و پرفشاری خون پیشگیری می‌کند، گفت: مصرف روزانه دو لیموترش برای افراد جهت حفظ سلامتی بدن توصیه می‌شود.  به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، احمد اسماعیل‌زاده عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در ارتباط با خواص تغذیه‌ای و درمانی لیموترش اظهار داشت: لیموترش حاوی ویتامین C.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فراوان بوده و تحقیقات به عمل آمده نشان می‌دهد مصرف این ماده غذایی سبب تقویت سیستم ایمنی و ساخت کلاژن بیشتر در بدن جهت استفاده در پوست، مو و استخوان به ویژه در کودکان در حال رشد می‌شود.

وی افزود: فیبر موجود در لیموترش باعث کندی جذب قند و چربی در بدن شده بنابر این مصرف آن از ابتلا به دیابت و چربی خون پیشگیری می‌کند.

این متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی با اشاره به اینکه لیموترش علاوه بر ویتامین C. حاوی پتاسیم نیز است، گفت: بنابر این مصرف این ماده غذایی علاوه بر کنترل فشارخون از ابتلا به پرفشاری و پیشرفت آن پیشگیری می‌کند. بنابر این توصیه می‌شود به طور کلی همه افراد روزانه مصرف دو لیموترش را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

اسماعیل‌زاده بیان داشت:‌از طرفی در کشور ما مصرف نمک بالا بوده و این مسئله عامل اصلی پرفشاری به شمار می‌رود بنابر این افراد دچار پرفشاری خون یا کسانی که محدودیت مصرف نمک همچون بیماران کلیوی دارند، بهتر است از لیمو ترش به عنوان طعم‌دهنده استفاده کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: فیبر موجود در لیموترش نیز برای بهبود عملکرد سیستم گوارشی مطلوب است و از ابتلا به سرطان‌های این دستگاه از بدن پیشگیری می‌کند. البته افراد مبتلا به زخم معده و رفلاکس بهتر است این ماده غذایی را کمتر استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فشار خون لیمو ترش اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۱۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور کاهش مصرف آب در ادارات دولتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سخنگوی آبفای استان تهران گفت: راهکار کاهش ۲۵ درصدی مصرف آب به تمام ادارات دولتی تهران اعلام شده است.

آقای بخشی افزود: با اجرایی کردن این راهکار‌ها می‌توانند مصرف آب را کاهش دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دستور کاهش مصرف آب در ادارات دولتی
  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • سبزی‌های بی‌نظیر برای کنترل قند خون
  • پیشگیری از ابتلا به زوال عقل با خوردن این میوه خوشمزه
  • ۹ راهکار موثر برای کاهش وزن در زنان بالای ۳۰ سال
  • سرانه مصرف سیب زمینی به ۴۵ کیلو رسید
  • وجود ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/
  • علائم فشار خون بالا
  • علائم فشار خون بالا را بشناسید