Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ماه آینده میلادی (سپتامبر) کنسولگری خود در شهر حیفا واقع در فلسطین اشغالی را تعطیل می‌کند.

ایران آنلاین /در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: «دفتر کنسولگری آمریکا در حیفا، از تاریخ 1 سپتامبر تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد شد. این شامل نوبت‌های داده شده به شهروندان آمریکایی برای خدمات دیپلماتیک نیز می‌شود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که دلیل تصمیم آمریکا برای بستن کنسولگری خود در حیفا به صراحت اعلام نشده اما برخی رسانه‌های صهیونیستی انتقال فعالیت‌های این دفتر به سفارتخانه‌های آمریکا در تل‌آویو و قدس اشغالی دانسته و برخی دیگر کاهش 29 درصدی بودجه وزارت خارجه آمریکا در لایحه بودجه 2018 اعلام می‌کنند.

وبگاه «یدیعوت آحرونوت» به نقل از یک مقام دولتی آمریکا نوشت این اقدام به عنوان بخشی از برنامه‌های داخلی سفارتخانه و به دلایل اداری انجام می‌شود.

در تاریخ 24 اردیبهشت هم‌زمان با هفتادمین سالگرد تأسیس رژیم جعلی صهیونیستی، سفارتخانه آمریکا در فلسطین اشغالی، طی مراسمی نمادین و تحت تدابیر شدید امنیتی، از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل شد.

دسامبر سال گذشته بود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اقدامی یکجانبه ضمن به‌رسمیت‌شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که سفارتخانه کشورش را از تل‌آویو به این شهر مقدس منتقل می‌کند.

این اقدام، اعتراض‌ها و مخالفت‌های بین‌المللی را درپی داشته و بسیاری از کشورهای جهان از جمله انگلیس، فرانسه، آلمان و ژاپن اعلام کردند که از این تصمیم واشنگتن تبعیت نخواهند کرد و تا زمان تأسیس دولت فلسطینی در چارچوب راهکار دو دولتی، سفارتخانه خود را منتقل نمی‌کنند.  / فارس

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۱۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تل آویو حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می افتد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رئیس جمهور ونزوئلا حمله تنبیهی ایران علیه اهدافی در اراضی اشغالی را موجه دانست.

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا روز سه شنبه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا قوانین بین اللملی را نقض و هرج و مرج به پا می کند.

رئیس جمهور ونزوئلا گفت اگر کشور دیگری هم در دنیا به سفارت آمریکا در هر جا حمله کند، آیا آمریکا ساکت می ماند؟ در این صورت آمریکا به آن کشور حمله می کرد.

رئیس جمهور ونزوئلا نسبت به هر گونه تشدید تنش از جانب نتانیاهو علیه ایران هشدار داد و گفت: اگر رژیم صهیونیستی به دنبال پاسخ به حمله ایران باشد، جنگ جهانی سوم به راه می افتد.

کد خبر 6080151

دیگر خبرها

  • هشدار آمریکا به کارکنان سفارت خود در اسرائیل
  • نیویورک‌تایمز: تل‌آویو تصور نمی‌کرد پاسخ ایران به حمله به کنسولگری دمشق تا این اندازه شدید باشد
  • رمزگشایی از سکوت و استیصال نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی
  • آمریکا: گستردگی شمار پهپاد‌ها و موشک‌ها شلیک شده از سوی ایران غیرمسئولانه بود
  • سفر کامرون به سرزمین‌های اشغالی با محوریت جنگ غزه و کاهش تنش‌ها
  • اکسیوس : وزیر خارجه آمریکا تشدید تنش با تهران را به ضرر واشنگتن و تل آویو می داند/ بلینکن: همراهی اردن و عربستان با ما در دفاع از اسرائیل نشانه خوبی برای آینده است
  • سفر وزیر خارجه آلمان به سرزمین‌های اشغالی برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها
  • تل آویو حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می افتد
  • وزیر خارجه آلمان در راه تل‌آویو هست
  • وزیر خارجه آلمان به فلسطین اشغالی می‌رود