Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: از نظر زمانی فرصت مناسبی برای سوال از رییس جمهور نیست به خصوص که ایشان هم در پاسخ به این سوال مسائلی را مطرح کند و این پرسش و پاسخ‌های متوالی میان مجلس و رییس جمهور می‌تواند برای نظام هزینه داشته باشدT اما اصل سوال از رییس جمهور جزو اصول مترقی قانون اساسی ماست.

حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که در شرایط فعلی طرح سوال مجلس از رییس جمهور ضرورت دارد یا خیر، اظهار کرد: ما به اصل تفکیک قوا قائل هستیم که طی آن هر قوه وظایفی دارد و بدون تداخل در وظایف سایر قوا کارهایش را انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر فضا اینگونه باشد خوب است، اما اگر تحت تاثیر شرایط بیرونی به هر دلیلی، سه قوه کارهایی انجام دهند این موضوع عوارضی دارد که می‌تواند تاثیرات نادرستی در سطح جامعه از خود باقی بگذارد و در این شرایط مردم هستند که باید هزینه آن را پرداخت کنند.

وی افزود: قوه مجریه و قوه مقننه هر دو وظایفی دارند که باید انجام دهند پس این‌که اگر کاستی‌ها و ناکارآمدی‌هایی در بخش‌های مختلف سیستم اداری کشور وجود دارد، باید مجلس شورای اسلامی وظیفه خود را انجام دهد و به اعتقاد من طرح سوال، استیضاح، تحقیق و تفحص و ... از ابزار کار مجلس شورای اسلامی در این زمینه است که هربار از آنها به خوبی استفاده شود پاسخ مناسبی هم از جامعه می‌گیرد و آثار خوبی دارد، اما اگر بخواهد رنگ و بوی سیاسی به خود بگیرد، آنگاه از نقش اصلی خود منحرف خواهد شد.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که مطالبات عمومی مردم در شرایط اقتصادی فعلی، نقش‌افرینی مجلس در این زمینه است، اظهار کرد: به نظر من مجلس آنطور که باید برای حل یا پیگیری مشکلات اقتصادی مردم عمل نکرده است و در جاهایی کوتاه آمده است. مثلا در مساله استیضاح وزرا باید وارد این موضوع نمی‌شد یا اگر وارد شد نباید بعد از آن هم حرف و مطالب مطرح شده در مجلس شورای اسلامی که تاثیرات خود را در جامعه خواهد گذاشت به سمت مصالحه، معامله و کوتاه آمدن حرکت می‌کرد.

سبحانی‌نیا تاکید کرد: این‌که الان از رییس جمهور سوال شده است به این دلیل است که پاسخگویی مناسبی از سوی دولت در مسائل اقتصادی و بحران‌هایی چون بازار ارز، سکه و قاچاق و گرانی به مردم نداده شده بود.

وی با بیان این‌که وزرا نیز در این زمینه پاسخگو نبوده‌اند و مجلس نیز حق دارد حرف‌اش را بزند و خواسته‌اش را از دولت مطرح کند، گفت: البته در شرایط فعلی که ما در جنگ اقتصادی هستیم و آمریکا با تمام قوا علیه ما وارد میدان شده است به نظرم از نظر زمانی فرصت مناسبی برای سوال از رییس جمهور نیست به خصوص که ایشان هم در پاسخ به این سوال مسائلی را مطرح کند و این پرسش و پاسخ‌های متوالی میان مجلس و رییس جمهور می‌تواند برای نظام هزینه داشته باشد اما اصل سوال از رییس جمهور جزو اصول مترقی قانون اساسی ماست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام سوال از رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۱۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: تنها به یک شرط موافق کمک به اوکراین هستم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رییس جمهور سابق آمریکا از شرایطی گفت که براساس آن با ارسال دوباره کمک به اوکراین موافقت خواهد کرد.

«دونالد ترامپ» رییس‌جمهور سابق آمریکا روز شنبه اعلام کرد که اگر این کمک‌ها به‌جای هدیه و رایگان بودن به صورت وام داده شود، با تصویب کمک‌های بیشتر به اوکراین از سوی کنگره مخالف نیست.

رییس‌جمهور سابق آمریکا همچنین تاکید کرد که متحدان اروپایی باید میزان کمک های خود به اوکراین را با سطح کمک واشنگتن به کی‌یف هماهنگ کنند.

ترامپ در کنار «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، گفت: ما به این فکر می کنیم که آن را به صورت وام، به جای صرف هدیه، ارائه کنیم.

نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری امسال آمریکا در ماه فوریه ایده ارئه کمک به اوکراین به وام را مطرح کرد.

کد خبر 6076876

دیگر خبرها

  • تأکید رییس‌جمهور چین بر توسعه روابط پکن و برلین
  • دلیل طرح سوال از وزیر کار نحوه افزایش حقوق کارگران است
  • کنعانی: ایران پیش از اقدام نظامی، هشدارهای لازم را به روش‌های دیپلماتیک داده بود / زمینه‌سازی سفر رییس‌جمهور به پاکستان در حال انجام است / زمینه‌سازی سفر رییس‌جمهور به پاکستان در حال انجام است
  • رئیس جمهور پنج شنبه به استان سمنان می‌آید
  • رئیس جمهور پنج شنبه به سمنان می‌آید
  • رئیس جمهور به سمنان سفر می کند
  • ترامپ: تنها به یک شرط موافق کمک به اوکراین هستم
  • لوکاشنکو: حملات اوکراین با پاسخ سخت روبرو می‌شود
  • سوال نمایندگان از وزیر کار در دستور کار مجلس
  • بریکس ظرفیت بالایی برای متوازن‌سازی نظم فعلی جهان و مهار سرکشی غرب به ویژه آمریکا دارد