Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز مجلس گزارش کمیسیون اقتصادی درباره تقاضای تعدادی از نمایندگان برای انجام تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی قرائت شد.

این تقاضا در جلسه ۲۸ آذرماه ۱۳۹۶ کمیسیون اقتصادی به تصویب رسیده و امروز برای کسب تکلیف نهایی به صحن مجلس ارائه شد که نمایندگان با ۱۵۰ رأی موافق ۲۹ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در صحن با انجام این تحقیق و تفحص موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر در محورهای زیر درخواست شده است:

۱- نحوه واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی

۲- بررسی سوابق کاری و مالی سهامداران مرتبط با این واگذاری

۳- بررسی عوامل دخیل در واگذاری و برنده اعلام کردن شرکت مذکور

۴- بررسی ارقام واقعی اعلام شده برای هلدینگ در زمان واگذاری

۵- بررسی نحوه ارتباط مسئولیت دولتی پتروشیمی و وزارت نفت در این واگذاری و میزان بدهی هلدینگ به دولت

۶- نحوه فروش محصولات تولیدی و قیمت آن و نحوه اکتساب قیمت گذاری گاز تحویلی به هلدینگ

۷- بررسی ضرر و زیا ن وارده به بیت المال در جریان این واگذاری

با تصویب این تقاضا در جلسه علنی امروز، در گام نخست اعضای کمیته تحقیق و تفحص در کمیسیون اقتصادی مجلس انتخاب می شوند و پس از صدور احکام آنان از سوی رئیس مجلس، ۶ ماه برای انجام تحقیق و تفحص و ارائه گزارش به صحن مجلس مهلت خواهند داشت.

کد خبر 4378426 حامد حسین عسگری

منبع: مهر

کلیدواژه: پتروشیمی مجلس شورای اسلامی کمیسیون اقتصادی مردم علیه احتکار مجلس شورای اسلامی ایران حسن روحانی وزارت امور خارجه ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران علی ربیعی رئیس جمهور اسلامی ایران استیضاح علی لاریجانی محمد جواد ظریف ایالات متحده آمریکا سپاه پاسداران دریای خزر دولت دوازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۱۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار درباره تغییر در نحوه تعیین حقوق کارگران چه گفت؟

وزیر کار پیرامون وضعیت لایحه واگذاری تعیین نرخ دستمزد کارگران به مجلس گفته؛ لایحه واگذاری تعیین دستمزد در حوزه کارشناسی وزارتخانه در حال بررسی است.

به گزارش خبرآنلاین، تغییر در تعیین روش میزان سالانه دستمزد به نظر می‌رسد هر روز جدی‌تر از روز گذشته می‌شود. وزیر کار در روز‌های پایانی سال گذشته از خبری پرده‌برداری کرد که البته تقریبا با انتقاد نمایندگان بخش کارگری مواجه شد. صولت مرتضوی ۲۸ اسفندماه اعلام کرد: به این نتیجه رسیدیم که با ارسال لایحه‌ای به مجلس نحوه تعیین حداقل حقوق کارگران را عوض کنیم. بهترین مرجع برای تصمیم‌گیری حقوق کارگران مجلس است.

به گفته او، مجلس با گرفتن نظر نمایندگان کارگری و کارفرمایی و وزارت کار در مورد حقوق کارگران تصمیم می‌گیرد و آن را در لایحه بودجه می‌گنجاند.

وزیر کار حالا پس از یک ماه نیز در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت لایحه واگذاری تعیین نرخ دستمزد کارگران به مجلس گفته؛ لایحه واگذاری تعیین دستمزد در حوزه کارشناسی وزارتخانه در حال بررسی است، در بخش کارشناسی وزارتخانه است که بعد باید به دولت ارسال شود و در صورت تصویب در هیات دولت به مجلس ارسال خواهد شد.

این اظهارات در حالی است که پرونده مزد سال ۱۴۰۳ پرسروصدا بسته شد؛ به طوری که شورای عالی کار، افزایش ۳۵ درصدی حقوق کارگران را بدون امضای کارگران تصویب کرد. فعالان کارگری اعتقاد دارند که کارگران به دلیل این‌که میزان رقمی که برای دستمزد تعیین شده، کمتر از هزینه‌ها و شرایطی است که بتوانند نیاز‌های زندگی خانوار را تامین کنند، همچنان این مطالبه را دارند که در خصوص دستمزد سال جدید بازنگری صورت گیرد و جلسات مزد برگزار شود تا دستمزد با رضایت و امضای آنها دوباره تعیین شود ولی وزارت کار و کارفرمایان این مساله تصویب دستمزد سال ۱۴۰۳ را پایان یافته تلقی کرده و تاکنون زیربار این موضوع نرفته‌اند.

tags # حقوق کارگران سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • ارسال گزارش تحقیق و تفحص سازمان حفظ نباتات به قوه قضائیه
  • مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات موافقت کرد
  • ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات به قوه قضاییه
  • گزارش تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی به قوه قضاییه ارجاع شد
  • تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در دستورکار امروز مجلس
  • وزیر کار درباره تغییر در نحوه تعیین حقوق کارگران چه گفت؟
  • انتقاد نماینده مجلس از واگذاری سهام استقلال به هلدینگ خلیج فارس
  • واگذاری سهام باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج‌فارس غیرقانونی است
  • نوری قزلجه: ۳۰۰ تحقیق و تفحص؟! شورش را در آوردند
  • نوری قزلجه: دولت یا قوه قضاییه می‌توانند لایحه عفاف و حجاب را پس بگیرند /۳۰۰ تحقیق و تفحص؟! شورش را در آوردند/دولت غفلت نکند و پیام جامعه را بگیرد