Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خانه ملت، در جلسه علنی امروز، یکشنبه 28 مرداد، مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی در ابتدای نطق پیش از دستور خود شهادت امام محمد باقر (ع) به عنوان پایه‌گذار مدرسه فقهی تشیع را به ملت عزیز و نمایندگان محترم تسلیت و تعزیت عرض کرد. امام محمد باقر (ع) در سن 58 سالگی و در سال 114 هجری به دست ابراهیم بن ولید بن عبدالملک مسموم و به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادادمه داد: به جرأت می‌توان گفت در میان امامان شیعه پس از امیرالمومنین علی(ع) سند بیشترین روایت به امام محمد باقر (ع) و امام صادق منتهی می‌شود؛ فراوانی و گستردگی روایت امام در زمینه فقه، اعتقادات و علوم دیگر اسلامی سبب شد تا مقدسان اهل سنت نیز از آن حضرت نقل حدیث کنند که یکی از معروف‌ترین آن ابوحنیفه است.

لاریجانی اظهار کرد: سال‌های 94 تا 114 هجری زمان پیدایش مشرب‌های فقهی و اوج‌گیری نقل حدیث درباره تفسیر آیات قرآن و همین طور احادیث در مورد مسائل اخلاقی و روایات سیره نبوی است. دستگاه حاکمیت اموی مسیر نفی و رد احادیث و ایجاد انحراف در تفکر دینی را برگزیده بود؛ در چنین شرایطی امام محمد باقر(ع) ضرورت احیای سنت واقعی پیامبر(ص) را وظیفه خود دانست؛ بی‌خبری مردم زمانه از حقایق اسلامی همراه با فتوحات اسلامی زمینه‌های انحراف را فراهم می‌کرد.

رئیس مجلس با بیان اینکه اشتغال به کشورگشایی، امور نظامی، مفاسد مالی، نفی و طرد نقل روایات با هم زمینه‌ساز چنین بی‌توجهی به اصالت‌های دینی شد، گفت: امام باقر(ع) به عنوان احیاگر سنت فقهی – اسلامی در مناظرات خود با دیگران می‌کوشید به نظریه‌های فقهی اهل بیت اشاره دهد.

لاریجانی افزود: امروز میراث گرانقدر تفکر اسلامی مدیون مجاهدت‌های علمی و سیاسی است که امام باقر(ع) و امام صادق (ع) پایه‌گذاری کردند.
ادامه دارد...

منبع: ایکنا

کلیدواژه: امام محمد باقر امام صادق علی لاریجانی تفکر اسلامی بنی امیه کودتای 28 مرداد آزادگان جنگ تحمیلی ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۱۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یزد عزادار صادق آل محمد (ع)

مردم مومن و ولایی استان یزد با حضور در مساجد، حسینیه ها، تکایا و امامزاده‌ها ضمن برگزاری آیین‌های ویژه سوگواری سالروز شهادت رییس مذهب جعفری با به راه انداختن دسته عزا، در سوگ امام ششم شیعیان امام صادق (ع) اشک ماتم ریختند.

همچنین مردم در یزد باحضور در هیئت ها، مساجد و مجموعه‌های فرهنگی منطقه صفائیه و شهر حمیدیا، در سوگ رییس مذهب شیعه امام جعفر صادق (ع) از میدان ابوذر به سمت چهار راه جانباز به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تمسک به وجود نازنین امام صادق(ع) برای امت اسلامی یک ضرورت است
  • خراسان شمالی غرق در ماتم عزای صادق آل محمد
  • در سوگ صادق آل محمد
  • بردباری ویژگی مکتب امام صادق(ع) است
  • بر سر سفره بزرگ فقهی، کلامی و عقلی امام صادق (ع)نشسته‌ایم
  • یزد عزادار صادق آل محمد (ع)
  • بیست و پنجم شوال، سالروز شهادت رئیس مذهب شیعه
  • گرگان در سوگ صادق آل محمد
  • حوزه علمیه مدیون امام جعفر صادق (ع) است
  • امام جعفر صادق (ع) بشریت را به سوی علم و دانش رهنمون ساخت