Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایلنا گفت: خریدوفروش مصنوعات طلا به دلیل گرانی طلا، هزینه‎های بالا و کاهش نگاه اقتصادی مردم به طلا به صفر رسیده است و به نوعی از فرهنگ مردم در حال خارج شدن است.

وی ادامه داد: پیش از این مردم نسبت به طلا نگاه ذخیره ارزش داشتند تا در شرایط لازم از آن استفاده کنند، اما در شرایط کنونی به دلیل گرانی، مالیات بر ارزش افزوده و اجرت ساخت، در تهران و بسیاری از شهرستان‌ها خریدوفروش مصنوعات طلا در حد صفر است و بسیاری از واحدهای تولیدی در سطح کشور تعطیل شده‌اند که مربوط به رکود و کاهش توان خرید مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو اتحادیه طلا و جواهر در مورد واردات بدون تعرفه طلا به کشور گفت: واردات طلا به کشور دو بخش دارد. یک قسمت مربوط به شمس طلا و مواد اولیه است که تعرفه و ارزش افزوده آن تقریبا صفر است و این مسئله پیش از این وجود داشت. در بحث واردات شمس طلا، واردکننده باید مبدا ارزی خود را مشخص و سپس اقدام به واردات کند.

کشتی‌آرای افزود: بخش دوم واردات طلا، مربوط به مصنوعات طلا است که پیش از این ممنوع بود و در شرایط کنونی با پرداخت تعرفه گمرکی، ارزش افزوده 9 درصدی و اخذ مجوز از بانک مرکزی بدون مانع است. در حالی که برای شمس طلا  هیچ لزومی برای مجوز بانک مرکزی نیست برای مصنوعات طلا به شرط اخذ مجوز از سازمان استاندارد و بانک مرکزی، پرداخت تعرفه و ارزش افزوده بدون مشکل است.

وی تصریح کرد: با توجه به سیاست حمایت از تولید داخلی،  تعرفه و ارزش افزوده 9 درصدی،  واردات از نظر اقتصادی به صرفه نیست چون قیمت تمام شده آن را بالا برده و توان رقابت را از آن می‌گیرد.

وی در مورد خبر خرید تعدادی زیاد سکه توسط  افراد اندک در جریان پیش فروش بانک مرکزی گفت: هرچند در قانون و اعلام بانک مرکزی محدودیتی وجود ندارد اما به لحاظ قوانین مربوط به پولشویی که معاملات بیش از 15 میلیون تومان را شامل می شود،  باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد و اگر کسی توانسته مثلا 11 هزار سکه خریداری کند باید به سازمان‌های مربوط به پولشویی و مالیاتی پاسخگو باشد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: قانون گرانی مالیات بر ارزش افزوده واردات طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۱۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، روح‌الله حسنی گفت: جذب سرمایه، کاهش مصرف آب با توسعه سیستم‌های نوین آبیاری و تکمیل واحدهای نیمه‌تمام تولیدی بخش کشاورزی سه محور اصلی استان زنجان برای تحقق شعار «جهش تولید و مشارکت مردمی» در سال جاری است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان افزود: یکی از محورهای اصلی این استان، جذب سرمایه با مشارکت مردمی برای ایجاد واحدهای تولیدی جدید و به‌روزرسانی واحدهای موجود به منظور افزایش تولید است.

حسنی ادامه داد: دولت نیز به دنبال کاهش فرآیندها و تسهیل در صدور مجوزها برای سرمایه‌گذاری است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان همچنین در خصوص کاهش مصرف آب با بکارگیری سیستم‌های نوین آبیاری با مشارکت مردم اظهار داشت: این طرح از سال‌ها پیش در حال اجرا است، اما امسال سرعت بیشتری خواهد گرفت.

حسنی در مورد تکمیل واحدهای نیمه‌تمام تولیدی در بخش کشاورزی نیز تصریح کرد: امسال طرح‌های نیمه‌تمام تکمیل می‌شود ضمن آنکه برای طرح‌های غیرفعال برنامه داریم و با تزریق منابع مالی امیدواریم این واحدها به چرخه تولید بازگردند و منجر به افزایش تولید شوند.

کد خبر 6097626

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها مراودات اقتصادی را به سه روز کاهش می‌دهد
  • سرگرمی جدید خودرویی
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان
  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی
  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد
  • شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند
  • روزگار سپری شده اسکناس ایرانی