Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول خضری در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه اولین زیرساخت توسعه برای یک منطقه راه های ارتباطی و توجه به آن است افزود: با توجه به ترانزیتی بودن و ترافیک زیاد مسیر پیرانشهر- نقده، متاسفانه هر روز شاهد حوادث ناگواری در این محور هستیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس با توجه به حساسیت مسیر پیرانشهر به نقده و پیگیری های انجام شده از سمت مسولین پیرانشهر، این پروژه به نام پیرانشهر ثبت شده و اعتبارات برای اجرای طرح اختصاص داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خضری اظهار داشت با بیان اینکه، این پروژه در قالب یک پروژه ملی تعیین اعتبار شده است افزود: جهت تسریع در تحویل پروژه، ۲ بخش مطالعات و اجرای پروژه به صورت همزمان صورت می گیرد و همچنین به دلیل اینکه بیشتر نقاط حادثه خیز در فاصله پایانه مرزی تمرچین تا سه راهی جلدیان واقع شده است سعی شده است که پروژه از سمت پیرانشهر اجرا شود و باتوجه به پیشرفت چشمگیر پروژه، بیش از ۵۰ درصد پروژه (محور پیرانشهر تا سه راهی جلدیان) امسال تکمیل می گردد.

وی در رابطه با نحوه انتخاب پیمانکار این طرح افزود ؛ این پروژه توسط یکی از مطرح ترین پیمانکار های کشور به نام شرکت پورنام اجرا خواهد شد و این شرکت پروژه های بزرگی از جمله اتوبان تهران-شمال را در در کارنامه خود دارد. 

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: برآورد اولیه برای اجرای این پروژه ۵۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مشخص شده که با احتساب تورم سالانه و فهرست بها حدود ۸۰ میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: بازه زمانی تعیین شده برای اتمام این پروژه ۳ سال بوده و بر همین اساس جهت اتمام زودتر پروژه کلیه معادن و کارخانه های مورد نیاز پروژه، جهت تسریع در اجرای پروژه و دسترسی راحت تر در هر دو محور ، در نزدیکی سه راهی جلدیان مستقر شده است.

پیرانشهر یک شهر مرزی بوده که نزدیکترین مرز خاکی را با کشور عراق دارد و با توجه به ترانزیتی بودن و ترافیک زیاد این محور هر ساله شاهد حوادث منجر به فوت زیادی در این‌مسیر هستیم.

کد خبر 4378489

منبع: مهر

کلیدواژه: جاده مجلس شورای اسلامی مردم علیه احتکار روز خبرنگار خبرگزاری مهر کرمانشاه بوشهر شهرکرد گرگان احتکار مشهد شیراز بیرجند خطبه های نماز جمعه یاسوج مجلس شورای اسلامی لیگ برتر فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۲۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۲ هزار واحد مسکن مهر هنوز تکمیل نشده است

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید غفوری سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید اظهار کرد: در شرکت عمران شهرهای جدید و کلیه شهرهای جدید تابعه، مطابق با دستور وزیر راه و شهرسازی و رئیس جمهوری باید مساکن مهر باقیمانده به ویژه پروژه‌هایی که در گذشته مشکل معارض نداشتند را تا قبل از پایان سال ۱۴۰۳، به اتمام برسانیم.

وی افزود: حدود ۳۲ هزار واحد از مسکن مهر باقیمانده کشور مربوط به شهرهای جدید است که عمده این مسکن‌ها یعنی ۱۳۸۰۰ واحد مربوط به شهر جدید پردیس است که علت آن هم شرایط خاص توپوگرافی و زمان کلید خوردن پروژه است. ما همت را بر این گذاشتیم پروژه‌ها را در سال ۱۴۰۳ به اتمام برسانیم.

رئیس هیأت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه خاطر نشان کرد: بعضی از پیمانکاران به ویژه در فازهای ۸ و ۱۱ از همین روزهای ابتدایی پای کار هستند اما برخی کم‌کار هستند که با توجه به تذکرات قبلی، همچنان فعال نشدند. ما اخطارهای لازم را صادر کردیم و هفته آینده مجدداً از این پروژه‌ها بازدید خواهیم کرد. همین‌طور در سایر شهرها بازدیدهایمان ادامه خواهد یافت.

غفوری افزود: در پردیس شاهد شتاب کارها هستیم و در آستانه اتمام پروژه‌ها قرار داریم و به همین دلیل در ابتدای سال از تیم اجرایی شرکت عمران پردیس انتظار داریم پروژه‌های باقیمانده به ویژه آن دسته از پروژه‌هایی که معارض نداشتند را تا پایان سال ۱۴۰۳ به اتمام برسانند و دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز باید همت کنند و به ویژه دستگاه‌های مرتبط با وزارت نیرو و وزارت نفت، پابه‌پای افتتاح‌ها و تحویل واحدها باشند تا ما بتوانیم این پروژه ملی و پروژه‌ای که برای مردم است را تحویل دهیم.

غفوری در خصوص تأمین مالی پروژه نیز گفت: از نظر تأمین منابع مالی، با همتی که وزیر راه و شهرسازی در این موضوع داشتند و منابع خوبی که از صندوق ملی مسکن در اختیار شرکت عمران شهرهای جدید قرار گرفته، ما تقریباً مشکل خاصی را در بخش مالی نخواهیم داشت. بر این امر واقف هستیم که از آورده متقاضی و تسهیلات بانکی به ویژه در پردیس هیچ منابعی نداریم چرا که به اتمام رسیده و مطابق همین موضوع، ما منابع مالی مورد نیاز را از صندوق ملی مسکن تأمین خواهیم کرد.

کد خبر 6062794

دیگر خبرها

  • آغاز فعالیت‌های عمرانی شهرداری شهرکرد بر اساس بودجه ۱۴۰۳
  • رفع مشکلات ترافیکی تقاطع بلوار شهید عابدی و بلوار حضرت خدیجه(س)
  • ارتفاع برف بهاری در تمرچین پیرانشهر به ۳۰ سانتی‌متر رسید
  • ۳۲ هزار واحد مسکن مهر هنوز تکمیل نشده است
  • اتمام عملیات ساخت بیمارستان ۹۶ تخت خوابی بافق تا نیمه اول امسال
  • ارتفاع برف بهاری در تمرچین پیرانشهر به ۳۰ سانتیمتر رسید
  • اتمام عملیات ساخت بیمارستان ۹۶ تختخوابی بافق تا نیمه اول امسال
  • میزبانی بهتر وحدت و برج آزادی درسال جدید با اجرای پروژه‌های عمرانی
  • توجه ویژه به کالای ته‌لنجی و تعاونی مرزنشینان در استان بوشهر
  • فیلم| محور پیرانشهر به تمرچین سفیدپوش شد