Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-23@23:53:38 GMT

درمان دیابت با این مواد غذایی پر خاصیت

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۱۲۲۴۳

درمان دیابت با این مواد غذایی پر خاصیت

رکنا: با این خوراکی های مقوی دیابت و فشار خون قابل درمان است.

 بامیه با نام علمی Abelmoschus esculentus (L.) Moench گیاهی از تیره پنیرکیان است و مانند اعضای دیگر این خانواده همچون خطمی و پنیرک دارای مقادیر زیادی فیبرهای تغذیه‌ای محلول در آب مانند پکتین، گُوار گام و کربوکسی متیل سلولز است که از این امر می‌توان برای رطوبت‌رسانی و لینت بخشیدن به مخاط خشک بهره برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بامیه برای درمان یبوستهای ناشی از خشکی روده مفید است و در مواردی که دفع با آزردگی و خراشیدگی مخاط روده و یا سوزش مقعد همراه باشد اثر بهتری دارد.

پژوهشهای بالینی پرشماری درباره اثرات پوست و تخم بامیه بر اندازه گلوکز و لیپیدهای خون انجام شده است که بنا به نتایج آنها می‌توان مصرف خوراکی بامیه را برای کمک به درمان دیابت و افزونی چربی خون پیشنهاد کرد.

فیبرهای محلول در آب بامیه با کاهش جذب گلوکز از روده به خون، از بالا رفتن قند پس از مصرف غذا جلوگیری می‌کنند.

اما نکته مهم در مصرف بامیه، تداخل آن با متفورمین و احتمالا دیگر داروهای دیابت است زیرا بامیه هم جذب گلوکز را کاهش می‌دهد و هم جذب متفورمین را کم می‌کند و موجب کاهش اثر آن می‌شود بنابراین توصیه می‌شود که متفورمین یا داروهای ضددیابت دیگر دستکم یک ساعت پیش از خوردن بامیه مصرف شوند.

بامیه را می‌توان بصورت‌های گوناگون استفاده کرد اما توصیه برای مبتلایان دیابت و چربی خون این است که بامیه را به‌صورت خوراک آب‌پز همراه با هویج و کدو، سبزیجات (شوید، جعفری، مرزه) با افزودن روغن زیتون فرابکر و با ادویه مناسب مانند آویشن و دارچین مصرف کنند.

خوردن این خوراک با نان سبوس‌دار یا برنج قهوه‌ای در کاهش قند، چربی خون و رفع یبوست موثرتر است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

سمیه 18 ساله از وحید 15 ساله آبستن شد / 8 روز در ویلا چه گذشت؟!

ازدواج موقت در قم هم دردسر ساز شد !

حمله وحشیانه به فوتسالیست زن در قم پس از پایان مسابقه ! +عکس

برای اولین بار / تصاویر واقعی دیده نشده از وضعیت وحشتناک اسرای ایرانی در عراق

صیغه 100 هزار تومانی مینا ! + جزییات

بچه داخل شکم مائده از شوهرش نبود! / روز طلاق فاش شد!

عکس لحظه اعدام 6 تبهکار مشهدی در یک اتاق/ آنها قبل مرگ چه گفتند !؟

جزئیات حادثه هولناک مرگ داماد آملی درسقوط با ماشین شاسی بلند به دره+عکس

رسوایی با کفش پاشنه بلند برای عروس خانم در ماه عسل

اولین اسامی اختلاسگران کشور اعلام شد / 17 مجرم کلان اقتصادی را بشناسید

چهره وحشتناک زن جوان که با وسوسه وارد تلگرم شد !

عکس اعدام 6 مرد در زندان مشهد

تجاوز به خانم منشی تنها در مطب دندانپزشکی شهرک غرب +عکس

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه غذا درمان فشار خون مواد غذایی داماد دیابت عکس ایران زندگی زن فیلم حوادث مرد کودک بیمارستان زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۲۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزه گفت: در بازدید کارشناسان بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی از واحد‌های صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی شهرستان مقدار یک تن مواد غذایی فاسد و غیر مجاز، جمع آوری شد و همزمان با هفته زمین پاک با همکاری شهرداری فیروزه در جایگاه دفن زباله معدوم سازی شد.

محبوبه مهماندوست افزود: این مواد فاسد و تاریخ مصرف گذشته شامل انواع بیسکویت و کیک، نوشابه و نوشیدنی‌های گازدار، انواع شیرینی، شکلات و تنقلات فاقد مشخصات بهداشتی بوده است.

وی حفظ ایمنی غذایی مردم و ارتقای بهداشت عمومی جامعه را از اهداف اجرای طرح کنترل و نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی عنوان کرد گفت: با واحد‌های صنفی متخلف برخورد جدی، قاطع و قانونی می‌شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزه  تاریخ تولید وانقضا، مجوز و پروانه ساخت وزارت بهداشت، آدرس کارخانه، نام محصول و مواد تشکیل‌دهنده، رعایت شرایط نگه داری بهداشتی را به‌عنوان شش مشخصه اصلی مواد غذایی برشمرد وافزود: مردم هنگام خرید مواد غذایی به این مشخصات دقت کرده و تخلفات احتمالی را به بازرسان شبکه بهداشت و درمان فیروزه و یا به شماره ۱۹۰ سامانه ارتباط مردمی وزارت بهداشت گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • ۸ راهکار طلایی برای کاهش قند خون
  • پیش دیابتی ها چه کارهایی انجام دهند؟ | راهکارهایی برای کاهش سطح قند خون
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • برای خلاص شدن از چربی شکم از این مواد غذایی دوری کنید
  • ۷ دلیل برای استفاده از سرکه سیب
  • کشف و معدوم سازی بیش از ۴ تن مواد غذایی فاسد در پارس آباد
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند
  • معدوم کردن ۲.۲ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در بوشهر