Web Analytics Made Easy - Statcounter

جریان‌های سیاسی عراقی بر تشکیل فراکسیون اکثریت جهت تشکیل دولت بعدی متمرکز شده‌اند در این میان، فرستاده آمریکایی در ائتلاف مدعی مبارزه با داعش، در تلاش برای تحمیل گزینه واشنگتن به عنوان نخست‌وزیر عراق در حال انجام برخی تحرکات است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جریان‌های سیاسی عراقی تلاش‌های فشرده‌ای را برای تشکیل فراکسیون اکثریت، به منظور تشکیل دولت بعدی و انتخاب نخست‌وزیر صورت می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این میان، «برت مک‌گورک» فرستاده ویژه آمریکا به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش، دیدارهایش با مسئولان و رهبران فراکسیون‌های پارلمانی را افزایش داده است. ناظران می‌گویند این تحرکات واشنگتن با هدف ارسال پیام‌های زیادی به بغداد و کشور‌های همسایه، به‌ویژه ایران، در آستانه تشکیل دولت بعدی است.

منابعی به شبکه تلویزیونی «المیادین» اعلام کردند که مک‌گورک امکان تمدید ماموریت «حیدر العبادی» به‌عنوان نخست‌وزیر عراق یا انتخاب گزینه‌ای از ائتلاف «النصر» یا خارج از آن را برای این سمت پیشنهاد داده است.

در همین راستا، «حاکم الزاملی» از رهبران جریان «صدر» خاطرنشان کرد که آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند رد انگشتان‌شان را در تشکیل دولت بعدی عراق بگذارند. در حالی‌که آمریکا حق ندارد در انتخاب نخست‌وزیر عراق مداخله کند.

الزاملی در گفتگو با المیادین، تصریح کرد که جریان صدر با هیچ سازو کار آمریکایی و غیرآمریکایی موافقت نمی‌کند و «ما به منافع‌مان با کشور‌های همسایه معتقد هستیم».

وی اظهار داشت که دولت‌های قبلی عراق به دلیل ارتباط با برخی کشور‌ها و به دلیل عدم اعمال نظر عراقی‌ها در تشکیل دولت‌ها، «ضعیف عمل کردند».

از سوی دیگر، «محمود الربیعی» عضو ائتلاف «الفتح» خاطرنشان کرد تمامی سیاست‌های آمریکا «با هدف سیطره بر منطقه» اتخاذ می‌شود. واشنگتن از پیروزی ائتلا‌های «سائرون» - به ریاست «مقتدی صدر» - و الفتح- به ریاست «هادی العامری» دچار شوک شده است و اظهارات آمریکایی‌ها درباره نخست‌وزیر جدید «مداخله‌ای آشکار است و العبادی باید به آن واکنش نشان دهد».

الربیعی متذکر شد که «آمریکا با اهرم تحریم‌ها برای ایفای نقش تلاش می‌کند، ولی آن با دشواری‌هایی در این سیاست مواجه خواهد شد»

وی خاطرنشان کرد که تمامی گروه‌های سیاسی در عراق می‌دانند که آمریکا دوستی برای آن‌ها نیست و از سوی دیگر، عراقی‌ها از نظام سیاسی، که آمریکایی‌ها در تشکیل آن مداخله می‌کنند، راضی نیستند.

این عضو ائتلاف الفتح تأکید کرد که «بازی تقسیم‌بندی‌های طایفه‌ای آمریکا به پایان رسیده است».      

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۲۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر جنجالی بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند

بازدید 8 بی‌احترامی و دست ندادن رجب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با مارک روته نخست وزیر هلند که به ترکیه سفر کرده باعث خشم مردم هلند شده است. ترکیه به دنبال بازگرداندن شماری از مخالفان اردوغان به ترکیه است و هلند به این خواسته همراهی نکرده است. این لحظات را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • تلاش استکبار جهانی برای فراموشی مساله غزه بی‌نتیجه است
  • تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست است
  • نویسنده اسرائیلی: پیروزی در رفح در انتظار ما نیست/ نتانیاهو از ترس فلج شده است
  • سنتکام:۳ پهپاد حوثی ها را نابود کردیم
  • ابعاد رویکرد آمریکا و رژیم صهیونیستی در غزه
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند
  • شکست ائتلاف ضدایرانی
  • تصاویر جنجالی بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند
  • نتانیاهو مانع دستیابی به توافق است/ تلاش آمریکا برای فشار بر حماس