Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@14:57:29 GMT

خـوشبـختـي يعـنـي چـه؟

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۱۲۷۳۱

خـوشبـختـي يعـنـي چـه؟

خبرگزاري آريا -

«خوشبختي» واژه اي زيبا و دلپذير است و در فرهنگ و تمدن آرماني، ارزشمند و محبوب شمرده مي شود. انسان ها با دو ديدگاه و دو نظريه به خوشبختي مي نگرند؛ عده اي زندگي را دامنه اي سرسبز، باصفا و ساحلي دلپسند و دلربا مي بينند که در آن بايد خوب نوشيد، خوب پوشيد و خوب گشت...
آنها خوشبختي را در زيبايي، دارايي و توانايي و تن آسايي خلاصه و زندگي را فقط در خوشي و راحتي معنا مي کنند اما براي عده اي ديگر که به دنياي آفرينش به ديده يک آموزشگاه شايسته براي آموزه هاي آسماني مي نگرند، زندگي مانند معبري حساس و سرنوشت ساز است که فقط فرصت يکبار حضور در آن فراهم مي شود و جلوه هايي زيبا و فراتر از جلوه هاي ظاهري و دنيايي دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها با اين ديد، انسان را موجودي ارزشمند و خودشان را متعهد و مکلف و موظف به عمل به وظايف مي دانند.
تفسير «خوشبختي» نيز براي اين دو ديدگاه متفاوت است؛ خوشبختي در ديدگاه اول مادي گرا، رويايي و دست نيافتني است. در واقع مادي گرايان معتقدند که نمي توانند به خوشبختي برسند زيرا در جهان وجود ندارد.
آنها در دستيابي به جلوه ها و مصداق هاي مادي زودگذر و کاذب، ناکام هستند يا به همه آرزوهايشان نرسيده اند يا اگر رسيده اند، دست و پا شکسته رسيده اند، بنابراين اعتقادي به وجود خوشبختي و در نتيجه آرامش لذتبخش در سايه همين خوشبختي ندارند و زندگي پردردسر و پردغدغه اي را با بي قراري ها و دغدغه خاطر سپري مي کنند. اما نگاه گروه دوم به زندگي زيباست زيرا با عينک حقيقت و ديدي منطقي به آن نگاه مي کنند. آنها خوشبختي را خيالي، ماورايي و رويايي نمي بينند.
نگاهي زيباشناسانه و زيبابينانه دارند و معتقدند خوشبختي هم در اين دنيا وجود دارد و هم در عالم ديگر. با اين تفاوت که در اين دنيا، گذراست و لحظه اي و در عالم ديگر جاودانه و هميشگي. گرچه خداوند انسان را براي زندگي در اين جهان در رنج و زحمت آفريده است اما لحظه هايي وجود دارد که مي تواند در آنها خوشبختي را به چشم ببيند، حس و لمس کند و حتي هنگام رنج کشيدن هم اگر سختي ها را لطف و عنايت از جانب خدا بداند، مي تواند مزه خوشبختي را بچشد. انسان بايد اين حقيقت را بپذيرد که هر شرايطي و هر موقعيتي، خوشي هاي خاص خود را دارد. در سنين مختلف هم خوشي ها متفاوت و متغير است. نبايد خوشبختي را در دوردست ها جستجو کرد.
منبع:روزنامه سلامت


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۲۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ مغز انسان بزرگ‌تر می‌شود!

دانشمندان در تحقیقات خود به الگویی رسیده‌اند که نشان می‌دهد، حجم داخل جمجمه به‌ صورت آرام و پیوسته با گذشت زمان افزایش پیدا می‌کند. این پژوهش که توسط دانشمندان دانشگاه یوسی دیویس هلت (UC Davis Health) انجام شد، نشان داد که حجم مغز افرادی که در دهه ۱۹۷۰ متولد شده‌اند، از مغز افرادی که در دهه ۱۹۳۰ به دنیا آمده‌اند، ۶.۶ درصد بیشتر و مساحت آن ۱۵ درصد بزرگ‌تر است.

دریافت 29 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: علی خلیلی طهرانی

دیگر خبرها

  • دانشگاه خودباوری را در جامعه به منصه ظهور برساند
  • دانشگاه با فرهنگ‌سازی در جامعه خودباوری را به منصه ظهور برساند
  • چگونه اضطراب را درمان کنیم؟
  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • (ویدئو) پوست الکترونیکی که دقت لمس آن درست مانند پوست انسان است!
  • هستی گهواره من/ اضطراب مرگ معنا بخش زندگی / گریز از مرگ با مد و دفن شدن در نقش اجتماعی
  • اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است
  • (ویدیو) مغز انسان بزرگ‌تر می‌شود!
  • ویدیو/ مغز انسان بزرگ‌تر می‌شود!