Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دبيرکل سازمان ملل متحد طي يک گزارش 14 صفحه اي، چهار پيشنهاد با هدف کاستن از درگيري ها ميان فلسطيني ها و اسرائيلي ها مطرح کرده است.
پيشنهادهاي «آنتوني گوترش» در ابعاد مختلف قابل نقد است و مي توان از قبل گفت که اين پيشنهادها هم اجرايي نخواهد شد و هم تاثيري بر کاهش رنج هاي مردم فلسطين نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نخستين محور پيشنهادي گوترش، تقويت حضور ميداني سازمان ملل متحد با استقرار ناظران حقوق بشري و کارشناسان سياسي براي برآورد وضعيت در اراضي اشغالي است.
تجربه تاريخي نشان مي دهد که از يک سو اين پيشنهاد اجرايي نخواهد شد و از سوي ديگر اين پيشنهاد در موارد مشابه کارآيي نداشته است. دو مثال در اين خصوص قابل ذکر است.
در سال 1994 تيم کوچکي شامل ناظران اروپايي در الخليل کرانه باختري مستقر شدند، اما رژيم صهيونيستي درخواستها را براي حضور نيروهاي بين المللي در مناطق حساس نپذيرفته و مانع استقرار ناظران شده بود.
مثال ديگر مربوط به استقرار نيروهاي حافظ صلح ملل متحد در مرز لبنان و سرزمين هاي اشغالي است که در عمل مانع شکل گيري جنگ ميان لبنان و اسرائيل نشده و حتي اسرائيل قطعنامه 1701 شوراي امنيت سازمان ملل را نيز ناديده مي گيرد.
دومين محور پيشنهادي گوترش، «افزايش کمک هاي انساني و توسعه اي براي تضمين رفاه ساکنان فلسطين» است.
اين پيشنهاد در شرايطي مطرح مي شود که افزايش کمک هاي انساني به خصوص به باريکه غزه در اختيار سازمان ملل متحد نيست و لازمه آن پذيرش رژيم صهيونيستي است.
اسرائيل از سال 2006 تا کنون باريکه غزه را تحت محاصره همه جانبه قرار داده و طي همه اين سال ها مانع ارسال کمک هاي بشردوستانه بين المللي به اين باريکه شده است.
سومين محور پيشنهادي دبيرکل سازمان ملل متحد نيز تشکيل هيئت ناظر شهري براي استقرار در مناطق حساس مانند ايستگاه هاي بازرسي، گذرگاه ها و نزديک شهرک هاي اسرائيلي است.
مطابق اين پيشنهاد، وظيفه اين هيئت ناظر آماده کردن گزارش هايي درباره موضوعات حمايتي و امنيتي است. اين پيشنهاد نيز مانند دو پيشنهاد ديگر قابليت اجرايي ندارد زيرا رژيم صهيونيستي نگاه ويژه اي به شهرک هاي اسرائيلي دارد و اجازه استقرار يک هيئت ناظر در مناطقي نظير شهرک هاي اسرائيلي يا ديگر مناطق حساس را نخواهد داد.
چهارمين محور پيشنهادي آنتونيو گوترش، استقرار پليس يا قدرت نظامي فرستاده شده از سوي سازمان ملل است که ماموريتش فراهم کردن حمايت لازم از غيرنظاميان فلسطيني است.
واقعيت اين است که از ديد اسرائيل ميان غيرنظاميان و نظاميان فلسطيني هيچ تفاوتي وجود ندارد و اين رژيم همه فلسطيني ها را به چشم دشمن مي بيند، کمااينکه حتي به کودکان بي گناه نيز رحم نمي کند.
گوترش در شرايطي پيشنهاد چهارگانه خود را با هدف کمک به مردم فلسطين ارائه کرده است که تنها طي چهار ماه گذشته 170 فلسطيني در راهپيمايي بازگشت به شهادت رسيده و بيش از 17 هزار نفر نيز زخمي شدند، اما سازمان ملل متحد در بعد عملي هيچ اقدامي براي توقف جنايت اسرائيل انجام نداد و اين پيشنهادهاي نظري نيز ضمانت اجرايي ندارد زيرا اراده قدرت هاي جهاني بر پايان دادن جنايت هاي اسرائيل نيست.
از سوي ديگر، دبيرکل سازمان ملل متحد در شرايطي پيشنهاد چهارگانه را طرح کرده است که دولت آمريکا طرح معامله قرن را که تماماً در راستاي منافع رژيم اسرائيل قرار دارد، پيگيري مي کند و اجرايي کردن احتمالي اين طرح نيز سبب شدت گرفتن خشونت اسرائيل عليه فلسطيني ها خواهد شد.
نويسنده: سيد رضي عمادي
138/110
بيشتربخوانيد:
گوترش خواستار تحقيقات مستقل و شفاف درباره حوادث غزه شد+ ويدئو
دبيرکل اتحاديه عرب کشتار فلسطينيان درغزه را محکوم کرد
حزب الله: حوادث غزه ثابت کرد که آرمان فلسطين همچنان زنده است
اعلام عزاي عمومي از سوي تشکيلات خودگردان فلسطين

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۳۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۲۶ فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب غزه

به گزارش قدس آنلاین، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ۲ منزل مسکونی را در شهر رفح هدف قرار دادند که بر اثر آن ۲۶ نفر از جمله ۱۶ کودک و ۶ زن شهید شدند.

بر اساس این گزارش، پهپادهای رژیم صهیونیستی یک مدرسه در اردوگاه البریج در مرکز غزه را هدف قرار دادند.

همچنین قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی مناطقی در سواحل مرکز و جنوب غزه را هدف قرار دادند.

وزارت بهداشت فلسطین پیش تر اعلام کرده بود که ارتش رژیم صهیونیستی در طول ۲۴ ساعت گذشته، با ۵ مورد جنایت، دست کم ۴۸ شهروند فلسطینی را شهید و ۷۹ نفر دیگر را زخمی کرده است.

با احتساب این آمار، شمار شهدای نوار غزه از ابتدای عملیات طوفان الاقصی تاکنون به ۳۴ هزار و ۹۷ نفر رسید.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین شمار زخمی‌ها را در این مدت ۷۶ هزار و ۹۸۰ نفر اعلام کرد.

گفتنی است؛ گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد
  • زیرپوست وتوی کشور فلسطین
  • همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
  • همدستی واتساپ با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد
  • گریه نماینده مالت در سازمان ملل برای مردم فلسطین
  • شهادت ۲۶ فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب غزه
  • ۱۱ هزار فلسطینی در غزه مفقود شده‌اند
  • اسرائیل برای فلسطینی‌ها حق حیات قائل نیست
  • محسن آرمین: وتوى قطعنامه عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل شرم آور بود/ اسرائیل برای فلسطینی ها حق حیات قائل نیست