Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام گفت: وضعیت بد اقتصادی کشور، شرایط نگهداری از راه های ایلام را سخت تر از گذشته کرده است. ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴ استانها ایلام نظرات

محمدرضا رضایی در گفت و‌‌گو با خبرگزاری تسنیم در ایلام، اظهار داشت: نگهداری از راه‌ها و مسیرهای مواصلاتی بسیار پرهزینه بوده و هزینه نگهداری هر کیلومتر جاده، سالانه 2 میلیارد تومان برآورد شده است که با وضعیت اقتصادی کنونی کشور و اعتبارات استانی، نگهداری از راه‌ها بسیار سخت تر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مجموع راههای استان 3200 کیلومتر است‌ افزود: برای نگهداری از راه‌های استان سالانه حدود 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام از شناسایی 24 نقطه حادثه خیز استان با همکاری پلیس راه استان در سال جاری خبرداد و بیان داشت: قصد داریم با اقدامات ایمنی زودبازده این نقاط را ایمن سازی کنیم و افزون بر این‌ 45 نقطه مستعد حادثه هم شناسایی شده که بهسازی می‌شوند.

رضایی اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز را از وظایف راه و شهرسازی دانست و ادامه داد: حذف این نقاط نیاز به ساخت بزرگراه داشته که بودجه کلانی نیاز دارد.

وی شانه سازی، لکه گیری، خط کشی، نصب تابلو و علائم راهنمایی را از دیگر اقدامات زودبازده این دستگاه اجرایی عنوان و گفت: این پروژه ‌ها در مسیرهای مواصلاتی بسیار حائز اهمیت است اما چون اجرای و بهره برداری از آنها همچون پروژه دیگر دستگاه‌ها پر طمطراق نیست، از نظر مردم جلوه گر نیست.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام با تأکید بر اینکه برخی حوادث قابل پیش بینی نیست و بنابراین نمی‌توانیم برنامه اجرایی کامل و مدونی داشته باشیم، افزود: حادثه تونل پیامبر اعظم (ص) در اردیبهشت ماه کاملا یک رویداد غیرقابل پیش بینی بود و برای بهسازی و تعمیر ریزش این تونل منتظر تخصیص اعتبارات دولت نماندیم و با مشارکت پیمانکار سریعا تونل پیامبر اعظم در کمتر از یک ماه بازگشایی شد و تاکنون پیمانکار یک ریال دریافتی نداشته است.

رضایی با بیان اینکه برنامه‌ها و پروژه‌های ما با محوریت اربعین و در هر 5 محور منتهی به مهران در حال انجام است اظهارداشت: محور ایلام ـ ملکشاهی ـ مهران بصورت امانی در حال انجام است و باید 35 هزار مترمکعب در این محور ترانشه برداری شود و تاکنون 70 درصد کار انجام شده و در مسیر بانرحمان 2 دهنه پل 24و 36 متری نصب شده است.

وی به تعریض مسیر شهرک اسلامیه، محور حاجی حاضر ایوان، ورودی شهر آبدانان و تعریض 13 کیلومتر از ورودی شهر لومار اشاره کرد و یادآور شد: همچنین در سال جاری 280 هزار مترمربع عملیات لکه گیری انجام شده و1600 کیلومتر خط کشی جاده‌های استان نیز انجام گرفته است.

تردد سالانه 4 و نیم میلیون مسافر از ایلام

صفدر صادقی نیز در این گفت و‌گو با بیان اینکه استان ایلام از لحاظ حمل و نقل استان پاکی است اظهار داشت: در ایلام برخلاف دیگر نقاط کشور حق کمیسیون رانندگان واقعی است.

معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام با اشاره به اینکه 80 درصد زائران عتبات عالیات مرز مهران را انتخاب می کنندگفت: سالانه 4 و نیم میلیون نفر از مرز بین المللی مهران تردد می‌کنند و به همین دلیل استان 600 هزار نفره ایلام جزو استان‌های برتر کشور لحاظ تردد مسافر و زائر است.

وی به افزایش 20 درصدی کرایه مسافر اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: دولت در راستای حمایت از رانندگان حق بیمه 50 درصدی این قشر را تقبل کرده و هم اکنون رانندگان به راحتی از مزایای بیمه بهره‌مند می‌شوند.

معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام از واگذاری 218 حلقه لاستیک با قیمت کارخانه به رانندگان ناوگان باری و حمل و نقل مسافر استان خبرداد و تصریح کرد: بیش از 60 شرکت مسافربری، 52 شرکت حمل و نقل کالا با 2340 دستگاه کامیون باری در استان فعالیت می کنند و بیش از یک هزار دستگاه اتوبوس و خودروهای سواری ناوگان حمل و نقل مسافر استان را تشکیل داده است.

صادقی راد با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 715 هزار مسافر در استان جابجا شده اندیادآور شد: صاحبان خودروهای فرسوده می‌توانند از محل اعتبارات روستایی و اشتغال فراگیر برای نوسازی ناوگان مسافری از طریق سامانه کارا اقدام کرده و از تسهیلات ارزان قیمت آن بهره مند شوند.

انتهای پیام/ ع

R7718/P1494/S6,52/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۳۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت جاده‌ها / محور کندوان یکطرفه شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سرگرد محمد احمدی افزود : این تصمیم تا زمان تخلیه بار ترافیکی این محور کوهستانی و پرتردد از سوی پلیس راه فراجا و مازندران اتخاذ و اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: چطور عوارض آزادراهی را الکترونیکی پرداخت کنیم؟

وی به کابران جاده ای توصیه کرد که قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله رعایت فاصله طولی و توجه کافی با جلو را در این محور کوهستانی و پرتردد کشور رعایت کنند تا خاطره خوبی از سفر خود و خانواده شان رقم بزنند.

به گفته وی در ۲۴ ساعت گذشته تاکنون حوادثی مبنی بر وقوع تصادفات و حوادث طبیعی در این محور گزارش نشده است.

محور کرج - چالوس جزو یکی از شبکه های ارتباطی اصلی پایتخت کشور به خطه شمال کشور استان گیلان و خطه غربی مازندران است که به علت برخورداری از مناظر طبیعی شگفت انگیز، جاذبه های تاریخی و کوتاه بودن بعد مسافت در تمامی فصول به ویژه ایام نوروز با استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران داخلی و خارجی همراه است.

محور کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که حدود ۸۰ کیلومتر مربوط کندوان حوزه شهرستان چالوس و بقیه هم جزو حوزه جغرافیایی استان البرز است.

برابر آمار به طور میانگین روزانه در نیمه دوم سال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این مسیر تردد می کنند و این آمار در فصول بهار و تابستان به ۵۰ هزار تردد در روز می رسد.

کد خبر: 1229087 برچسب‌ها وضعیت راه ها

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۸ طرح ابنیه فنی و پل در محور‌های مواصلاتی
  • جاده کندوان یک طرفه شد
  • تاخیر در پرداخت حقوق کارگران معیشت آن‌ها را دشوارتر کرده است
  • وضعیت جاده‌ها / محور کندوان یکطرفه شد
  • هشدار به رانندگان در پی ورود سامانه بارشی به ایلام
  • وضعیت ترافیک جاده چالوس امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • لغزنده بودن محورهای مواصلاتی استان ایلام به دلیل بارش باران
  • بارش شدید باران در ایلام آغاز شد
  • آخرین وضعیت پروژه‌ های ‌راهسازی‌ اهواز تا چذابه
  • ترافیک سنگین و پرحجم در آزادراه‌های البرز