Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی درنشست علنی امروز (یکشنبه پارلمان) در تذکری با استناد به ماده 214 آیین‌نامه داخلی مجلس و پس از قرائت گزارش دوتابعیتی‌ها در صحن علنی، اظهار داشت: در صفحه 24 این گزارش تحقیق و تفحص گفته شده که در مورد برخی از وزارتخانه‌ها وجود یا عدم وجود دوتابعیتی‌ها کاملاً شفاف بوده اما درباره بیشتر وزارتخانه‌ها شفافیت وجود ندارد و حتی گفته‌اند ما اصلاً نمی‌توانیم و امکان تشخیص افراد دوتابعیتی‌ امکانپذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مورد وزارت علوم نوشته شده سابقه‌ای دال بر دوتابعیتی بودن تاکنون گزارش نشده؛ بنابراین باید پرسید این چه نوع گزارش تحقیق و تفحصی است که می‌گویند امکان تشخیص برای ما وجود ندارد.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به لاهوتی گفت: در صفحه 24 گزارش تحقیق و تفحص پاسخ استعلامات وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها به کمیسیون ارائه شده و این نظر نهایی کمیسیون امنیت ملی نیست و کمیسیون همه این موارد را بررسی کرده است. 

در ادامه لاهوتی به بیان تذکر دومش پرداخت و گفت: طبق قانون واردات برنج در فصل برداشت ممنوع است اما در حال حاضر ممنوعیت واردات برنج را در این فصل که فصل برداشت برنج است، برداشته‌اند و این خسارت به کشاورزان است.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به لاهوتی گفت: ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا مشکلی برای کشاورزان پیش نیاید.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی وزارت علوم علی لاریجانی کمیسیون امنیت ملی قانون برنج واردات برنج رئیس مجلس رئیس مجلس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی وزارت علوم وزارتخانه مهرداد لاهوتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۳۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در چه سنی می‌توان یک فرد را «پیر» دانست؟

آفتاب‌‌نیوز :

تیمی از دانشمندان آلمان، ایالات متحده آمریکا و لوکزامبورگ داده‌های بیش از ۱۴ هزار نفر را که در یک تحقیق طولانی‌مدت شرکت کرده بودند، مورد بررسی قرار دادند.

شرکت‌کنندگان در این تحقیق بین سال‌های ۱۹۱۱ تا ۱۹۷۴ میلادی به دنیا آمده و متعلق به نسل‌های مختلف بودند. این افراد که بین ۴۰ تا ۱۰۰ سال داشتند، به ۸ پرسش طی یک دوره زمانی ۲۵ ساله پاسخ می‌دادند.

یکی از سوالات اصلی این بود که «در چه سنی کسی را پیر توصیف می‌کنید؟»

متولدین سال ۱۹۱۱ میلادی در پاسخ به این سوال گفتند که پیری به طور متوسط در سن ۷۱ سالگی شروع می‌شود؛ و هنگامی که همین پرسش از متولدین سال ۱۹۵۶ میلادی پرسیده شد که اکنون به سن ۶۵ سالگی رسیده بودند، آن‌ها آستانه پیری را سه سال دیرتر دانستند و ۷۴ سالگی اعلام کردند.

مارکوس وتشتاین، عضو این تیم تحقیق در گزارشی می‌نویسد: «امید به زندگی افزایش یافته است و برخی از جنبه‌های سلامت نیز در طول زمان بهبود یافته است؛ به طوری که افراد در سنین خاصی که در گذشته پیر محسوب می‌شدند، اکنون دیگر مسن تلقی نمی‌شوند.»

همین روند در سطح فردی نیز مشاهده شد. بگونه‌ای که هر شرکت کننده پس از چهار یا پنج سال مسن‌تر شدن، تخمینش را برای شروع سالمندی یک سال افزایش می‌داد. زنان نیز آستانه پیری را بطور متوسط حدود دو سال دیرتر از مردان درنظر می‌گرفتند.

فاکتور‌های دیگری نیز وجود داشتند که بر تخمین فردی افراد تأثیر می‌گذاشتند؛ مثلا افرادی که مشکل سلامتی داشتند، تنهاتر بودند یا «احساس می‌کردند» مسن‌تر هستند، عموماً معتقد بودند مرحله کهولت زودتر شروع می‌شود.

البته این مطالعه دارای محدودیت‌هایی نیز بود؛ از جمله اینکه شرکت‌کنندگان همگی از یک کشور یعنی آلمان بودند. همچنین این احتمال وجود دارد که در فرهنگ‌های غیر اروپایی، «پیری» به گونه‌ای متفاوت دیده و توصیف شود.

در عصر حاضر، انسان‌ها طولانی‌تر از همیشه زندگی می‌کنند و با ادامه بهبود کیفیت زندگی و سلامت، احتمالا رسیدن به یکصدمین سالگرد زندگی بسیار رایج‌تر خواهد شد؛ به طوری که مردم شروع به طرح این سوال می‌کنند که آیا برای زندگی انسان محدودیتی وجود دارد یا خیر.

نتیجه این مطالعه در مجله Psychology and Aging منتشر شده است.

منبع: یورونیوز

دیگر خبرها

  • کشف پیکر مطهر پنج شهید دیگر در دهلران
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • محمودزاده: پرونده چای دبش لاپوشانی شد، در پرونده کاظم صدیقی هم کوتاهی شد /چرا تا قبل از عذرخواهی صدیقی ورودی به پرونده زمین خواری در ازگل نشد؟
  • محمودزاده: موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم/اسرائیل وارد جنگ تمام عیار با ایران نمی‌شود
  • انتقاد شدید میرسلیم از سفر رئیسی به پاکستان
  • در چه سنی می‌توان یک فرد را «پیر» دانست؟
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران