Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق برآورد محققان، از سن ۵۰ سال به بعد، افرادی که رژیم غذایی با میزان متوسط کربوهیدرات را دارند ۳۳ سال دیگر هم زنده می مانند، که این رقم ۴ سال طولانی تر از افراد دارای رژیم غذایی کم کربوهیدرات و یک سال طولانی تر از افراد دارای رژیم غذایی پُرکربوهیدرات است.

به گزارش قدس آنلاین،محققان دانشگاه هاروارد در این مطالعه بیش از ۱۵ هزار نفر را در آمریکا به طورمیانگین به مدت ۲۵ سال تحت نظر داشتند و دریافتند رژیم های غذایی کم کربوهیدرات (کمتر از ۴۰ درصد کالری حاصل از کربوهیدرات ها) و رژیم های غذایی با کربوهیدرات بالا (بیش از ۷۰ درصد کالری) با افزایش ریسک مرگ زودهنگام مرتبط بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آنها دریافتند مصرف به اندازه و متعادل کربوهیدرات ها (۵۰ تا ۵۵ درصد کالری) با کمترین ریسک مرگ زودهنگام مرتبط است.

طبق برآورد محققان، از سن ۵۰ سال به بعد، افرادی که رژیم غذایی با میزان متوسط کربوهیدرات را دارند ۳۳ سال دیگر هم زنده می مانند، که این رقم ۴ سال طولانی تر از افراد دارای رژیم غذایی کم کربوهیدرات و یک سال طولانی تر از افراد دارای رژیم غذایی پُرکربوهیدرات است.

محققان همچنین داده های مربوط به بیش از ۴۳۲ هزار نفر از بیش از ۲۰ کشور دنیا را بررسی کردند و دریافتند افراد دارای رژیم غذایی حاوی میزان زیاد و کم کربوهیدرات در مقایسه با افراد دارای رژیم غذایی با میزان متوسط کربوهیدرات، میانگین سنی کوتاه تری داشتند.

مهم ترین منابع کربوهیدرات ها شامل برنج قهوه ای، جو دوسر، آرد کامل گندم، حبوبات، مغزیجات آجیلی، میوه های نظیر سیب، موز و هندوانه، سبزیجاتی نظیر سیب زمینی، هویج، و چغندر هستند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: افزایش طول عمر رژیم غذایی قدس آنلاین کربوهیدرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۴۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین داروی رشد دندان آزمایش می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مین چی، در صورت تایید ایمنی، این دارو در اختیار بیمارانی قرار خواهد گرفت که به طور مادرزاد دندان ندارند تا تاثیرگذاری آن نیز تایید شود. محققان امیدوارند در ۲۰۳۰ میلادی فروش این دارو را آغاز کنند.

افراد معدودی دچار فقدان دندان مادرزادی هستند. عدم وجود ۶ دندان یا بیشتر شرایطی است که موروثی تلقی می شود. طبق بیانیه بیمارستان کیتانو که در این پژوهش همکاری می کند، نخستین مرحله آزمایش بالینی از سپتامبر امسال تا آگوست ۲۰۲۵ میلادی ادامه می یابد. برای مشخص شدن تاثیرگذاری دارو، آن را به داخل رگ افراد سالم ( ۳۰ مرد ۳۰تا ۶۴ ساله) تزریق می کنند. شرکت کنندگان باید حداقل یکی از دندان های عقبی شان را از دست داده باشند تا اگر دارو تاثیرگذار بود و دندان رشد کرد، مشکلی ایجاد نشود. هیچ عارضه جانبی مهمی در آزمایش روی حیوانات مشاهده نشده است.

در مرحله بعدی این دارو در بیمارستان کیتانو به بیماران با فقدان دندان مادرزادی داده می شود. محققان تصمیم دارند در این مرحله تعداد شرکت کنندگان را به ۲تا ۷ نفر محدود کنند که حداقل از زمان تولد ۴ دندان نداشته باشند.

داروی رشد دوباره دندان پروتئینی به نام USAG-۱ را غیر فعال می کند که مانع رشد دندان است. محققان معتقدند در آینده این دارو نه تنها برای افرادی با چالش فقدان دندان مادرزادی بلکه بیمارانی که به دلیل جراحت یا پوسیدگی دندانشان را از دست داده اند، کارآمد خواهد بود.

کد خبر 6098343 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • مصرف شیر و لبنیات و پاسخ به چند ابهام
  • خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در این افراد کمتر است
  • رشد مجدد دندان با دارویی جدید
  • صبحانه‌ای که می‌تواند وزنتان را ۴ کیلو کاهش دهد
  • چه موادی علائم بیماری آسم را تشدید می‌کنند؟
  • صبحانه‌ای که کاهش وزن را ۴ برابر می‌کند
  • با این صبحانه وزنتان را ۴ برابر کم کنید
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • اولین داروی رشد دندان آزمایش می‌شود
  • محققان عنوان می کنند؛ نقش موثر رژیم غذایی گیاهی برای سیگاری ها