Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن رسولی عضو شورای شهر تهران در هشتادمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در جریان ارائه گزارش حساب‌های درآمد و هزینه‌ اردیبهشت‌ و خرداد سال جاری اظهار داشت: بر اساس بودجه مصوب، شورا موظف بوده نسبت به تأمین منابع در سقف 29 هزار و 49 میلیارد ریال اقدام و به همین میزان مصارف خود را تنظیم‌ و تعادل میان منابع و مصارف را برقرار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ماه‌های اردیبهشت‌ و خرداد افزود: شهرداری تهران در این 2 ماه توانست با تحقق 48 درصد منابع مبلغ 13 هزار و 999 میلیارد ریال را به دست آورد و با ثبت تنها 11 درصد مصارف خود، مبلغ 3 هزار و 300 میلیارد ریال هزینه ثبت شده در دفاتر حسابداری را به عنوان گزارش هزینه 2 ماه اردیبهشت و خرداد ارائه کند.

عضو شورای شهر تهران  درباره عملکرد درآمد تصریح کرد: شهرداری در این 2 ماه با کسری‌ عملکرد 14 میلیارد ریالی نسبت به بودجه مواجه بوده که عمده این کسری عملکرد مربوط به بخش واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای است، در حالی که شهرداری مکلف‌ به تأمین 43 درصد منابع از این محل بوده و ما شاهدیم‌ تنها مبلغ 5 هزار و 138 میلیارد ریال از منابع خود را در این 2 ماه از این محل تأمین کرده است.

رسولی با بیان اینکه در بخش درآمدها شاهد عملکرد 8 میلیارد ریالی در این 2 ماه هستیم، گفت: نسبت به مصوب‌ شورا با کسری عملکرد 41 درصدی در این بخش مواجه هستیم‌ و در حقیقت نوسانات اقتصادی این بخش‌ از منابع، شهرداری را دستخوش تغییر قرار داده که ما شاهد کاهش میزان تحقق درآمدهای شهرداری به محدوده 50 درصد‌ هستیم.

وی با اشاره به عملکرد هزینه اردیبهشت و خرداد گفت: در این بخش با کسری عملکرد‌ی‌ 23 میلیارد ریالی نسبت به بودجه مصوب مواجه هستیم‌ که بیشتر این کسری عملکرد مربوط به بخش تملک‌ دارایی‌های سرمایه‌ای است، در حالی که شهرداری مکلف به هزینه 43 درصد منابع در این محل در این 2 ماه است و ما تنها 134 میلیارد ریال معادل 4 درصد از مصارف‌ 2 ماه را شاهدیم‌ که در بخش تملک‌ دارایی‌ها هزینه شده است.

رسولی گفت: شهرداری در 3 ماهه نخست 49 درصد منابع را کسب و هزینه کرد که این موضوع نشانگر آن است که شرایط اقتصادی به گونه‌ای نبوده که شهرداری بتواند مسیر مبتنی بر تعادل و انضباط بودجه‌ای را طی کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۴۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص 800 میلیارد تومان به پروژه های محلات کم برخوردار در بودجه سال جاری

جام جم آنلاین اصفهان؛ سعید ابراهیمی با اعلام این خبر گفت: عدالت توزیعی پروژه ها از رویکردهای اصلی بودجه 1403 شهرداری اصفهان است، چنانکه در این بودجه بالغ بر 800 میلیارد تومان به پروژه های محلات کمتر برخوردار اختصاص یافته است و در این میان، با کمک مشاوران و شهرداری های مناطق، 40 محله هدف شناسایی قرار گرفت و نیازهای آنها برآورد شد تا در بودجه به آنها توجه ویژه شود.

او با اشاره به تعریف پروژه ها براساس برنامه اصفهان 1410 افزود: در این خصوص، 40 موضوع کلان بررسی و طبق نقشه های پراکندگی فضایی و عدالت فضایی و مکانی تحلیل شد. مانند ایستگاه های آتش نشانی، فضای سبز و پارک ها، ایستگاه های اتوبوس، معابر، شبکه آبیاری، توسعه منابع آب، خطوط، پیاده روها، مناسب سازی ویژه معلولان و... که جانمایی های لازم برای آنها صورت گرفت و وضعیت موجود و کمبودها شناسایی شد تا براساس میزان منابع و با نگاه توزیع عادلانه، در بودجه 1403 قرار گیرند.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان درباره صرفه جویی در هزینه های جاری اظهار کرد: بخشی از هزینه های جاری مربوط به حقوق و دستمزد است که طبق دستورالعمل ابلاغی حقوق ها را افزایش دادیم و در مجموع سهم حقوق و دستمزد در کل بودجه فقط 8 درصد است.

او بخش دیگری از هزینه های جاری را مربوط به نگهداری و نظافت شهر دانست و ادامه داد: در این خصوص یک قیمت پایه وجود دارد و داده ها نیز دقیق است، بنابراین متناسب با حد نیاز هزینه می شود و در عمل هم تلاش می کنیم با نظارت میدانی آنچه پیش بینی شده است را عملیاتی کنیم.

ابراهیمی با اشاره به درآمدهای پایدار خاطرنشان کرد: درآمدهای پایدار یک ظرفیت ملی است که در بین شهرداری ها پیرامون آن انسجامی در حال شکل گرفتن است تا از حرکت های سلیقه ای به خصوص در بحث عوارض پرهیز شود. در مدیریت شهری اصفهان نیز، قبل از ارسال بودجه لوایح درآمدی و بهای خدمات ارسال و در این خصوص تصمیم گیری شد.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم
  • پایانی بر حواشی بودجه شهرداری کرمانشاه در شورای شهر
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • تحقق ۱۲۴ درصدی درآمد حاصل از عوارض ساختمانی در قم
  • اختصاص 800 میلیارد تومان به پروژه های محلات کم برخوردار در بودجه سال جاری
  • رئیس جمهور ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت به قم سفر می‌کند / عملکرد بانک‌های استان در این سفر بررسی می‌شود
  • لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف بودجه
  • ارتقای شاخص‌های عمران شهری بجنورد نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار
  • فرار مالیاتی با دفتر ویترینی