Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-25@02:00:04 GMT

ایران؛ قهرمان خاورمیانه در رقابت های کاراته

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۱۴۶۹۲

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ دبیر فدراسیون کاراته کشور گفتگو با خبرنگار خبرگزاری گفت: این رقابت ها در سه رده سنی، نونهالان، جوانان و بزرگسالان برگزار شد که در پایان و در مجموع امتیازهای تیمی ایران قهرمان شد و تیم جمهوری آذربایجان بر سکوی دوم ایستاد؛ تیم های ارمنستان و افغانستان هم بصورت مشترک سوم شدند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن آشوری با بیان اینکه این هفتمین دوره رقابت های سبک کیوکوشین ماتسوشیما جام خاورمیانه محسوب می شود، گفت: کشورمان در هفت دوره میزبان رقابت ها بوده و سال گذشته توانست قهرمان این رقابت ها شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در این رقابت ها بیش از 400 ورزشکار در بخش آقایان و 300 ورزشکار در بخش بانوان حضور داشتند، افزود: کشورهای عراق، ارمنستان، آذربایجان و افغانستان در کنار ایران 5 کشوری بودند که ورزشکارانشان در این رقابت ها به روی تاتمی رفتند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مسئول سبک کیوکوشین کاراته کشور در ادامه گفت: هفت کشور برای حضور در این رقابت ها اعلام آمادگی کرده بودند که متاسفانه به دلیل افزایش قیمت ارز و بلیط هواپیما سه کشور نتوانستند در این رقابت ها حضور یابند.

محسن آشوری با بیان اینکه کاراته بعد از فوتبال پرطرفدارترین رشته در کشورمان محسوب می شود، افزود: نزدیک به یک میلیون نفر در کشور در رشته کاراته فعالیت می کنند که بیش از 300 هزار نفر آنها در سبک کیوکوشین هستند.

وی با اشاره به اینکه این رقابت ها در رنکینگ فدراسیون جهانی گنجانده شده است، گفت: برترین های کشورمان در این رقابت ها پس از حضور در اردوهای تیم های ملی به مسابقات جهانی 2018 که آبان امسال به میزبانی چین برگزار می شود دعوت می شوند.

دبیر فدراسیون کاراته کشور ادامه داد: در این رقابت ها 240 نشان طلا، نقره و برنز بین کاراته کاهای برتر توزیع شد.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خبرگزاری صدا و سیما مرکز اصفهان کاراته کیوکوشین خاورمیانه جمهوری آذربایجان افغانستان ارمنستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۴۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست ایران در پیوند کلیه در خاورمیانه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما: دکتر عطایی‌پور اظهار کرد: پیوند کلیه در ایران قدمتی بیش از ۵۰ سال دارد، امروز اولین کنگره سراسری ایران برگزار شد؛ البته هر سال کنگره‌هایی که مربوط به بیماری کلیه و بحث‌های مربوط به پیوند است، برگزار می‌شود؛ اما حضور همزمان پزشکان مربوط به کلیه و جراحان پیوند کلیه باعث تمایز آن نسبت به دوره‌های گذشته شده است.
وی با اشاره به تبادل تجربیات میان پزشکان و جراحان کلیه، تصریح کرد: تعداد عمل‌های پیوند کلیه به دلیل افزایش آگاهی مردم نسبت به کشور‌های دیگر در سطح بالایی است؛ به طوری که در خاورمیانه ایران رتبه اول را دارد که این موضوع به دلیل استفاده از پیوند کلیه میان اعضای فامیل و دریافت اعضا از افراد دچار مرگ مغزی و در کنار آن سطح بالای دانش پیوند در کشور است.
این متخصص داخلی با اشاره به گردشگری سلامت در کشور اظهار کرد: سطح بالای دانش و تسلط پزشکان ایرانی باعث افزایش تعداد مراجعان از سایر کشور‌ها برای عمل پیوند شده است، حضور گیرنده و ارائه دهنده کلیه از یک خانواده یا یک ملیت برای انجام عمل پیوند الزامی است و عمده مراجعان برای عمل پیوند کلیه از کشور‌های همسایه مانند آذربایجان، افغانستان و عراق هستند.
حمیدرضا غلام‌رضایی، رئیس بیمارستان فرهیختگان در این کنگره اظهار کرد: سال گذشته انجمن علمی پیوند کلیه ایران تاسیس شد و این کنگره نخستین برنامه برگزار شده از سوی انجمن است.

دیگر خبرها

  • حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره | مزیت ویژه‌ای که سریلانکا برای ایران دارد
  • رتبه نخست ایران در پیوند کلیه در خاورمیانه
  • کاسپین آبی ساری قهرمان مینی فوتبال زیر ۱۴ سال مازندران
  • ۲ نشان برنز، سهم کاراته کا‌های جوان استان همدان
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • تکلیف غایبان کاراته چه می شود/ چرا کتیرایی نادیده گرفته شد؟
  • رقابت بیش از ۲ هزار کاراته کا در پیکار‌های انتخابی تیم ملی بانوان در همدان
  • کاراته کا‌های کرمانی و صید ۵ مدال رنگارنگ از رقابت‌های کشوری
  • درخشش کاراته‌کای سیرجانی در مسابقات قهرمانی کشور
  • فرانسه: حضور ما در خاورمیانه باعث مهار تنش است!