Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، سیدرضی حدائق، رئیس اتاق فكر شورای فرهنگ عمومی فارس شب گذشته، 27 مردادماه در یكصد و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس كه با موضوع سهولت دسترسی به حرم شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: ما در بحث تسهیل راه‌های دسترسی به حرم هم به‌صورت سخت‌افزاری و هم نرم‌افزاری نگاه می‌كنیم.
وی افزود: در بحث سخت‌افزاری منظور تسهیل ارتباط زائران با حرم مطهر است تا بتوانیم یك جریان روان زیارتی داشته باشیم و در بحث نرم‌افزاری نیز منظور این است كه بتوانیم حرم شاهچراغ(ع) را به عنوان محور همه فعالیت‌ها قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیگیری محوریت حرم شاهچراغ(ع) در فعالیت‌های دانشگاه‌ها و مدارس
حدائق با یادآوری اینكه این خواسته‌ای است كه مقام معظم رهبری زمانی كه شیراز را به‌عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) مطرح كردند و فرمودند كلیه فعالیت‌ها باید با محوریت حرم باشد، است، گفت: آنچه كه در هیئت اندیشه‌ورز شورای فرهنگ عمومی دنبال شده، ‌تسهیل راه‌های دسترسی به معنای نرم‌افزاری است یعنی اینكه ما چگونه حرم را محور دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش و فعالیت‌های فرهنگی در استان و منطقه خود قرار دهیم.

خیابان گردشگری بنا بود از دروازه قرآن تا دارالسلام احداث شود
رئیس اتاق فكر شورای فرهنگ عمومی فارس همچنین به مبحث سخت‌افزاری سهولت دسترسی به حرم شاهچراغ(ع) اشاره كرد و گفت: پیش از این بنا بود كه یك خیابان اختصاصی مربوط به آثار تاریخی و مشخصاً حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) كه همان خیابان هجرت بود، در نظر گرفته شود و در این خیابان برای مسائل گردشگری تاریخی و مذهبی پیش‌بینی‌هایی شده بود كه از زیر دروازه قرآن آغاز و تا دارالسلام ادامه داشت و از مسیر تاریخی شیراز عبور می‌كرد.
وی ادامه داد: این خیابان، در حقیقت یك خیابان گردشگری بود اما اكنون نمی‌دانم كه وضعیت احداث این خیابان چه شد و آیا مباحث میراثی آن حل شده است یا خیر، اما در هر صورت این خیابانی بود كه می‌تواند بحث تسهیل در دسترسی به حرم شاهچراغ(ع) را فراهم كند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي شوراي فرهنگ عمومي فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۴۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار کیومرث عزیزی فرمانده انتظامی غرب استان تهران اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ و عفاف و حجاب و در جریان اجرای طرح نور با رویکرد پایش فعالیت‌ها در فضای مجازی، با رصد مأموران پلیس امنیت عمومی و فتا در فضای مجازی، اطلاعاتی از فعالیت چند صفحه در خصوص انتشار تصاویر نامناسب و هنجارشکن به‌دست آمده و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا مأموران پلیس امنیت عمومی، ۲۱ صفحه اینستاگرامی با مجموع مخاطبان زیاد را مورد شناسایی قرار داده و با پاکسازی و مسدودسازی صفحات اعلامی، با گرداننده آن‌ها نیز برخورد قانونی به‌عمل آمد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران خاطرنشان کرد: پلیس به صورت مستمر، فعالیت صفحه‌های مختلف اجتماعی و فضای مجازی را مورد رصد قرار می‌دهد و در صورت بروز هرگونه جرایم در این فضا، برابر قانون با افراد خاطی برخورد خواهد کرد، بنابراین به افراد فعال در فضای مجازی توصیه می‌شود در این عرصه نیز با رعایت ضوابط و قوانین کشوری و رعایت هنجار‌های اجتماعی فعالیت کنند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مستقل شدن روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی پیگیری می‌شود
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • بارش رحمت الهی را در حرم شاهچراغ ببینید+ فیلم
  • دستور رئیس‌ جمهور برای اختصاص ۲۰۰ خودرو به کتابخانه سیار
  • قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند
  • شبکه کتابخانه‌ای ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا است
  • برنامه های حفظ تخصصی، عمومی و موضوعی قرآن تشریح می شود
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • ◄ 5 روش ایمن برای نگهداری بیت کوین‌ های خود
  • فساد در زنجیره تأمین داده‌های فضای مجازی