Web Analytics Made Easy - Statcounter

وکلای متهمان پرونده ثامن‌الحجج اعلام کردند هنوز حکم صادره از سوی دادگاه به آنها ابلاغ نشده و این در حالی است که روز گذشته رئیس کل دادگستری استان تهران از صدور حکم این پرونده و محکومیت مدیرعامل موسسه ثامن‌الحجج به حبس طولانی مدت خبر داد. ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲ اجتماعی حقوقی و قضایی نظرات

حسینی وکیل مدافع «الف.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

م» متهم ردیف اول پرونده ثامن‌الحجج و مدیرعامل این موسسه مالی و اعتباری، در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به سئوالی درباره میزان محکومیت حبس موکلش اظهار دارد: هر چند حکم دادگاه اعلام عمومی شده اما هنوز به ما رای یا حکمی ابلاغ نشده است. 

این وکیل دادگستری در پاسخ به این سئوال که منظور رئیس کل دادگستری استان تهران از حبس طویل‌المدت چند سال می‌تواند باشد و اینکه بیشترین حبسی که دادگاه می‌تواند به موکلش بدهد چقدر است؟ گفت: طبق قانون بیشترین حبسی که دادگاه می‌تواند به موکل بدهد 20 سال است اما معلوم نیست منظور رئیس دادگستری از حبس طویل‌المدت چقدر است. شاید از نظر آقای اسماعیلی، 2 یا 5 یا 7 سال هم حبس طویل‌المدت باشد. هر چه هست باید ابتدا حکم به ما ابلاغ شود تا بتوانیم مطالعه  و سپس اظهارنظر کنیم.

بهروز صفری وکیل مدافع متهم ردیف سوم این پرونده نیز به خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم گفت که هنوز حکم دادگاه به وی ابلاغ نشده و از جزئیات و محتوای حکم اطلاع ندارد.

پرونده مؤسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج، 360 شاکی دارد که دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان این پرونده طی 12 جلسه در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی باقری برگزار شد.

«الف.م» مالک و موسس موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج، متهم ردیف اول این پرونده است که در پایان جلسه نهم دادگاه با تشدید قرار وثیقه و افزایش آن به مبلغ چهار هزار میلیارد تومان، روانه زندان شد.

متهم ردیف دوم این پرونده نیز همسر متهم ردیف اول است که جز یک جلسه، در تمام جلسات دادگاه حضور داشته و به قید وثیقه آزاد است.

متهم ردیف سوم اما متهم جنجالی این پرونده محسوب می‌شود زیرا تا قبل از جلسه یازدهم دادگاه از او به عنوان متهم فراری پرونده یاد می‌شد اما به یکباره وکیل وی در جلسه یازدهم حضور یافت و گفت که موکلش فراری نیست و در تهران در منزلش است.

نهایتاً متهم ردیف سوم در دوازدهمین جلسه دادگاه حضور یافت و دفاعیات خود را ارائه کرد.

بر اساس اظهارات غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگو و معاون اول قوه‌قضاییه، موسسه ثامن‌الحجج حدود یک میلیون و 267 هزار حساب سپرده داشت که قریب به اتفاق اینها تسویه شده و الان حدود پنج هزار سپرده باقی مانده است.

از جمله موضوعات جنجالی و حاشیه‌ساز این پرونده، رسانه‌ای شدن پرداخت تسهیلات میلیاردی به برخی افراد و چهره‌های سرشناس کشور مانند دو تن از مجریان تلویزیونی و بعضی مسئولان بود.

مشارکت در اخلال نظام اقتصادی  کشور به نحو عمده بدون قصد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران و یا مقابله با آن، اتهام متهمان پرونده موسسه مالی اعتباری ثامن‌الحجج است.

انتهای پیام/

R1332/P1014142/S2,20/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۴۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروگان‌ گیری در دولت‌ آباد تهران/ دستگیری ۳ متهم از اتباع

فرمانده انتظامی شهرستان ری تهران گفت: با تلاش مأموران کلانتری دولت‌آباد طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه ۳ متهم که از اتباع کشور همسایه بودند دستگیر و ۳ فرد ربوده شده آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.   به گزارش تسنیم، سرهنگ محمدقاسم طرهانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شناسایی گروگانگیری در ری اظهار داشت: در پی تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر ربایش یک مرد جوان از اتباع کشور همسایه و درخواست مبلغ زیادی پول در قبال‌ آزادی وی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار عوامل کلانتری دولت‌آباد قرار گرفت.    وی افزود: تیم عملیات کلانتری به‌منظور حفظ جان گروگان، تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی محل نگهداری او و دستگیری عامل یا عاملان این اقدام شرارت‌آمیز آغاز کردند.    فرمانده انتظامی شهرستان ری در ادامه گفت: در بررسی جزئیات این پرونده مشخص شد آدم‌ربایان به علت دریافت باج افرادی را ربوده که با انجام اقدامات پیچیده اطلاعاتی و بررسی سرنخ‌ها موجود مخفیگاه متهمان در محدوده دولت‌آباد شناسایی شد و پس از انجام هماهنگی‌های لازم پرسنل عملیات کلانتری سریعاً به موقعیت اعزام شدند.   سرهنگ طرهانی تصریح کرد: پس از حضور مأموران در محل طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه 3 متهم که از اتباع کشور همسایه بودند دستگیر شدند و 3 فرد ربوده شده آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.   وی ادامه داد: متهمان دستگیر شده در تحقیقات تکمیلی به‌ناچار لب به اعتراف گشوده و اذعان داشتند که جهت دریافت مبلغ 2 میلیارد ریال، نقشه ربودن افراد را طراحی کردند.   فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به اینکه متهمان دستگیر شده برای انجام مراحل قانونی تحویل پلیس آگاهی شد، خاطرنشان کرد: پلیس در راستای برقراری نظم و امنیت اجتماعی با هرگونه ارتکاب جرم که آسایش و آرامش مردم را سلب کند قاطعانه و برابر قانون برخورد خواهد کرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بازداشت چند پیمانکار و کارمند شهرداری بندر امام
  • بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و شهرداری
  • وکیل خانواده مهران سماک: دادگاه نظامی یک قزوین هم حکم قتل عمد و مجازات قصاص را برای متهم پرونده صادر کرد
  • حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک صادر شد
  • آخرین وضعیت پرونده قتل «مهران سماک»
  • صدور حکم قصاص برای قاتل مهران سماک!
  • صدور حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک
  • گروگان گیری در دولت آباد تهران/ دستگیری ۳ متهم از اتباع
  • محکومیت قاچاقچی پیاز در خرمشهر
  • گروگان‌ گیری در دولت‌ آباد تهران/ دستگیری ۳ متهم از اتباع