Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-20@05:36:40 GMT

مشارکت مردمی؛ بهترین راهکار احیاء بافت‌ فرسوده

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۱۴۹۴۸

مشارکت مردمی؛ بهترین راهکار احیاء بافت‌ فرسوده

یک کارشناس معماری راهکار فعلی احیاء بافت‌های فرسوده را مشارکت مردمی دانست و گفت: ایجاد تعلق خاطر برای شهروندان ساکن در بافت‌های فرسوده مهمترین گام در جلب مشارکت مردمی است.

نجما ایزدفر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امروز تاکید بر مشارکت مردمی، مهمترین رویکرد در احیاء فرسوده است، در گذشته طرح کالبدی شهر در حد یک کاغذ باقی می‌ماند و بر اساس نیازسنجی و آینده‌نگری برنامه‌ریزی نمی‌شد، به همین منظور تغییر رویکرد در این زمینه صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در اجرای طرح‌های نوسازی بافت فرسوده باید به سمت منفعت مردم حرکت کنیم، افزود: به هیچ وجه مردم نباید به پروژه‌های شهری خود بدبین باشند، در این راستا باید اعتماد بین مردم و مسئولان ایجاد شود، در این صورت مشکل بدمسکنی در بافت‌های فرسوده رفع خواهد شد.

این کارشناس معماری خاطرنشان کرد: لازم است با ایجاد تعلق خاطر در شهروندان ساکن در بافت‌های فرسوده، در جهت جلب مشارکت‌های مردمی گام برداریم.

ایزدفر با اشاره به استفاده بهینه از نظرات و مقالات کارشناسی در احیاء بافت‌های فرسوده ادامه داد: خوشبختانه مقالات فراوانی در زمینه ارائه طرح‌ها جهت احیاء بافت فرسوده وجود دارد که نباید این مقالات در قالب کاغذ باقی بماند، بلکه باید از این نظرات کارشناسی به صورت بهینه استفاده کرد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بافت فرسوده شهرداری اصفهان مشارکت مردمی اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۴۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق اقتصادی در روز بازارها با مشارکت مردمی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ در روز بازار اسفراین انواع اقلام و مایحتاج زندگی ارائه می شودبه گفته شهروندان اسفراینی قیمت در این بازار از تولید به مصرف خیلی مناسب است.

از دید شهروندان شور و شوق خاصی در این مکان وجود دارد و علاوه برآن می توان همه اقلام ضروری و لازم را تهیه کرد که از این لحاظ برای شهروندان صرفه اقتصادی دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان
  • پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • پرداخت تسهیلات ساخت، مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند
  • بازگشت بیش از ۲۵۰ همت از سرمایه‌های مردمی با احیای واحد‌های تولیدی
  • بهره برداری از ۲۵ هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی
  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد
  • رونق اقتصادی در روز بازارها با مشارکت مردمی
  • بهترین راهکار برای کاهش وزن
  • اجرای ۱۲ طرح زیربنایی و بازآفرینی شهری در استان اردبیل