Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت با بیان اینکه تعداد زیاد تلفات جاده ای، شاید به دلیل این است که برای جان انسانها ارزشی قائل نیستیم، گفت: قوه قدرتمندی که باید از ساخت برخی خودروها جلوگیری کند، در کشور وجود ندارد. ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ اجتماعی خانواده و جوانان پلیس نظرات

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، دکتر سیدحسن هاشمی با بیان اینکه برگزاری این همایش قبل از آغاز شهریورماه و افزایش سفرهای تابستانه، با هوشمندی خاصی بوده، چراکه طبق آمار سالهای گذشته، بیشترین تلفات جاده ای در شهریورماه رخ داده است، عنوان کرد: در شهریورماه سال گذشته، به طور متوسط روزانه 66 نفر و در برخی ایام، ٨١ نفر در اثر تصادفات جان خود را از دست دادند که این تعداد بیش از تعداد جان باختگان هواپیمای تهران - یاسوج است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی با اشاره به اینکه تعداد زیاد تلفات جاده ای، شاید به دلیل این است که برای جان انسانها ارزشی قائل نیستیم، اظهار داشت: از یک طرف عده ای جان شیرین خود را فدای دین کرده و  مظهر ایثار و شهادت هستند که ارزش است و از طرفی نیز بیشترین تلفات جوامع بشری ناشی از خشونتهای طراحی شده دشمنان در کشورهای اسلامی رخ می دهد و عده ای نیز در بی مسئولیتی مسئولین امر و کم توجه ای مردم در حوادث جان خود را از دست می‌دهند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: صنعت خودروسازی به مردم ظلم می‌کند، اما از آنجاکه جان انسان‌ها کمتر ارزش دارد، گوش شنوای کمتری هم وجود دارد، در مجلس شورای اسلامی و دولت نیز دراین رابطه زیاد صحبت شده، اما قوه قدرتمندی که باید از ساخت برخی خودروها جلوگیری کند، متاسفانه در کشور وجود ندارد، کاش به اندازه ای که در فضای مجازی در موضوعات سیاسی فعال هستیم و توان زیادی را صرف تبادل اطلاعات می‌کنیم، برای جان یکدیگر نیز وقت بیشتری می‌گذاشتیم تا در حوزه پیشگیری از سوانح نیز موثر تر نقش آفرینی می‌کردیم.

هر سال در دنیا یک میلیون و 250 هزار نَفَر در اثر تصادفات و سوانح جاده ای فوت می‌کنند

هاشمی با بیان اینکه هر سال در دنیا یک میلیون و 250 هزار نَفَر در اثر تصادفات و سوانح جاده ای فوت می کنند، یعنی هر ساعت 142 نفر به این علت جان خود را از دست می‌دهند، یادآور شد: هر سال 20 تا 50 میلیون نفر در دنیا دچار مصدومیت می‌شوند که برخی از آنها مادام العمر دچار فلج و ازکار افتادگی می‌شوند.

وزیر بهداشت با اشاره به رده سنی افرادی که در جاده های کشور تصادف می‌کنند، افزود: بیشترین گروه سنی که در جاده‌های کشور دچار سانحه می‌شوند، بین 15 تا 30 سال دارند، یعنی افرادی که در سن مولد قرار داشته و می‌توانند برای جامعه کارآیی زیادی داشته باشند.

هاشمی بیان کرد: اگر در سال 2004، حوادث ترافیکی نهمین علت مرگ بود، در سال 2030، پنجمین علت مرگ خواهد بود یعنی مردم جهان از پیشرفت تکنولوژی که برای آسایش آنها فراهم می شود، آسیب بیشتری می بینند، متاسفانه ایران در بین کشورهای منطقه  رتبه دوم و در بین کشورهای جهان، بعداز کشورهایی که اکثرا آفریقایی هستند، رتبه هشتم را در میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات ترافیکی دارد.

فوت 16 هزار و 201 نفر در جاده ها در سال 96

وزیر بهداشت گفت: در سال 96، تعداد 16 هزار و 201 نفر را در جاده ها از دست داده ایم، اما آمار مصدومین جاده ای، 21 برابر میزان فوتی ها است و این در شرایطی است که آمار تلفات کمتر از میزان واقعی اعلام می شود، یعنی روزانه 44 نفر فوت می کنند که معادل فوت 2 نفر در هر ساعت است، این میزان در شهریورماه به یک نفر در یک ربع ساعت افزایش می یابد.

هاشمی با بیان اینکه اقدامات زیادی در راستای کاهش تصادفات جاده ای انجام شده و جای تشکر دارد، ادامه داد: کمپینی که به عنوان کمپین "شصت - سی" معرفی می‌شود نیز به نوعی به یکی از آسیب شناسی‌های پلیس راهور، پزشکی قانونی و وزارت بهداشت توجه دارد، چراکه 60 درصد آسیب‌ها و تصادفات جاده ای، در 30 کیلومتری شهرها اتفاق می افتد و باید به مردم، راکبین، سرنشینان و رانندگان اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌ها هشدار دهیم تا این موضوع را رعایت کنند.

هاشمی در آیین افتتاحیه دومین جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث گفت: امیدوارم روزی برسد تا در کشور خودروسازان منصفی وجود داشته باشند و خودروی استاندارد تولید کنند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه تا زمانی که فرهنگ صحیح ترافیکی در کشور نهادینه نشود، حادثه تکرار خواهد شد و نقاط حادثه خیز بازهم حادثه می‌آفریند و ما به هدف نخواهیم رسید، اینجاست که نقش رسانه‌ها و صدا و سیما پررنگ می‌شود، تصریح کرد: اغلب حوادث جاده‌ ای در نقاط حادثه خیز جاده‌ها تکرار می‌ شود و به نظر می‌‌رسد اراده‌ ای وجود ندارد که این نقاط حادثه خیز یکبار برای همیشه اصلاح شود چه در زمانی که کشور پولدار بوده یا کم پول است.

نقش صدا و سیما در زمینه کاهش تصادفات ترافیکی بی بدیل است

هاشمی با اشاره به نقش موثر صدا و سیما در فرهنگسازی ترافیکی، گفت: نقش صدا و سیما در زمینه کاهش تصادفات ترافیکی بی بدیل است، البته قبل از آن نباید از نقش آموزش و پرورش و والدین غافل شد، چنانچه پدر و مادر و مدارس در این زمینه کوتاهی کنند، تلاش های ما نیز کمتر به هدف می رسد.

هنرمندان نیز در زمینه فرهنگسازی ترافیکی نقش خوبی می توانند داشته باشند

وزیر بهداشت با بیان اینکه در بخش آموزش از تکرار نباید خسته شد، اگر غیراز این بود، نماز یومیه برای ما خسته کننده بود، بنابراین تکرار بعضی از کارها، نه تنها خسته کننده نیست، بلکه سودآور و شیرین است، گفت: در عین حال، هنرمندان نیز در زمینه فرهنگسازی ترافیکی نقش خوبی می توانند داشته باشند، مثلا ساخت انیمیشن های پلیس راهور و صدا و سیما تاثیر بسیار خوبی داشته است.

هاشمی اظهار داشت: در حوزه بهداشت و درمان در مورد سوانح و حوادث ترافیکی بی‌تقصیر هستیم و قربانی ندانم کاری‌‌های افرادی چون رانندگان، راکبان موتور سیکلت و افرادی که در خودرو سازی نقش دارند و عدم رعایت قانون، می‌شویم.

نوسازی ناوگان اورژانس به کمک دولت و مجلس

وزیر بهداشت با بیان اینکه خوشبختانه به کمک دولت و مجلس، ناوگان اورژانس را نوسازی کردیم و آمبولانس‌های هوایی و دریایی نیز راه‌اندازی شد، عنوان کرد: امیدوارم سازمان بیمه مرکزی که به جای پول به ما پس از یکسال اوراق می‌دهند روزی برسد که در این حوزه یک ریال نیز پرداخت نکند و هیچ کودکی مصدوم یا خانواده‌ای داغدار نشود.

هاشمی خطاب به مردم ایران گفت: مردم عزیز و شریف ایران، خود مراقب فرزندانشان باشند، این غصه بزرگی است که افراد 15 تا 29 سال که عزیزترین جوانان ما هستند به دلیل حوادث ترافیکی جان خود را از دست بدهند.

وزیر بهداشت در پایان تاکید کرد: امیدوارم با کمپینی که راه افتاده است (کمپین 60.30) شاهد کاهش حوادث ترافیکی در 30 کیلومتری شهرها باشیم و در سال آینده گزارش عملیاتی خوبی ارائه داده شود.

انتهای پیام/

R1014143/P1014143/S2,18,21,23,24,1392,1416,1417/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت بهداشت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت بهداشت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۵۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حامی اقتصاد اسلامی

  دکتر پرویز داوودی، متولد ۱۳۳۱، پس از سال‌ها خدمت عالمانه و صادقانه در جهت منافع ملی و مردم، سرانجام در ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ درگذشت.او پس ازدریافت مدرک دکتری اقتصاد ازدانشگاه ایالتی آیووا آمریکا به ایران بازگشت تا بتواند متناسب با واقعیات اقتصاد ایران در دو حوزه علم و عمل، گام بردارد. از دهه ۶۰ شمسی و همراه با تسری انقلاب اسلامی در شئون مختلف کشور، داوودی درصدد پیگیری مباحث اسلامی در اقتصاد برآمد. این موضوع منجر به شکل‌گیری مباحثات گسترده میان او و آیات عظام مرحوم هاشمی شاهرودی و علامه محمدتقی مصباح یزدی شد. ثمره مباحثات مذکور، ایجاد گنجینه‌ای غنی در زمینه مباحث پول و بانکداری بدون ربا بود که آغازی بر تدوین ادبیات نظری در این خصوص محسوب می‌شود.  با وجود علاقه وافر دکتر داوودی به پیگیری مباحث علمی، این موضوع هیچ‌گاه مانع او برای نقش‌آفرینی در عرصه عملی اقتصاد ایران نشد. معاونت وزارت اقتصاد در دولت هاشمی رفسنجانی، معاونت اول ریاست جمهوری و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک در دولت محمود احمدی‌نژاد، عضویت حقیقی در مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاونت اقتصادی قوه قضاییه در دوره مرحوم آیت‌ا... هاشمی شاهرودی تنها گوشه‌ای از خدمات او درعرصه عملی اقتصاد ایران است. برخلاف قشر وسیعی از اقتصاددانان درکشور که بابرداشت سطحی و تک‌بعدی از برخی نظریات اقتصادی، دست به توصیه‌های سیاستی غیرواقع‌بینانه و حتی مخرب دردولت‌های مختلف زده و بستر تضعیف ارزش پول ملی و تنزل معیشت مردم را در اقتصاد ایران فراهم کردند، داوودی به واسطه تسلط بر دانش اقتصاد، تحلیل‌ها و توصیه‌های واقع‌بینانه براساس اقتضائات ایران را در دستورکارخود قرارداد. این امر به افتراق نظرجدی میان او وسایرینی منجر شد که در مباحث پولی و ارزی، مسیر همرنگی با دیگران را انتخاب کرده بودند. 
   
عدالت‌محوری
حمایت بی‌دریغ او از ادراکات و یافته‌های کارشناسانه و عدالت‌محورش و ارائه تحلیل‌های واقع‌بینانه بر آن اساس، برایش بی‌هزینه نبود. در دولت نخست مرحوم هاشمی؛ اقتصاددانان جریان غربگرا و مجذوب صندوق بین‌المللی پول برنامه مخرب و غیرواقع‌بینانه تعدیل ساختاری را اجرایی کردند؛ برنامه‌ای که نه فقط در ایران بلکه در سایر کشورها نیز نتایج ناگواری را در اقتصاد رقم زد.باید خاطرنشان کردکه برخی حامیان سیاست تعدیل،حتی پیش ازاجرا،ازنتایج تنش‌زای آن مطلع بودند،چه این‌که یکی از اقتصاددانان غربگرا در همان برهه گفته بود اگر حتی ۱۵‌درصد از مردم ایران - معادل با ۹میلیون نفر در آن دوران - زیر چرخ توسعه له شوند‌، ایرادی ندارد؛ لکن این سیاست را در لفافه الفاظ موجهی همچون بازسازی کشور ورشد و توسعه ایران به خورد تصمیم‌گیران کلان اجرایی دادند.اعتراضات مردمی که به‌واسطه سیاست‌های غیرواقع‌بینانه و تحمیل شرایط طاقت‌فرسای تورمی به مردم توسط اقتصاددانان غربگرا رخ داد، بستری شدبرای رجوع رئیس‌جمهوروقت به منتقدان پیشین خود ودراین برهه بود که برگ زرینی در دوره حیات اجرایی مرحوم دکتر داوودی وبرخی دیگرازصاحب‌نظران اقتصادی دردانشگاه شهید بهشتی رقم خورد. 
   
حمایت از مستضعفان
باعزم رئیس‌جمهوروقت برایتغییرشرایط نابسامان اقتصادی،سیاست‌های قبل به کناررفت وپیاده‌سازی توصیه‌های برخی اقتصاددانان دانشگاه شهید بهشتی ــ از جمله دکتر پرویز داوودی ــ در دستور کار قرار گرفت. به‌واسطه این سیاست‌ها، نرخ ارز از ۷۰۰ تومان به ۳۰۰ تومان کاهش پیدا کرد.تورم از ۴۹.۵درصد درسال ۱۳۷۴، به ۲۳درصد درسال ۱۳۷۵ کاهش پیدا کرد و رشد اقتصادی نیز رشد دو برابری را تجربه کرد و به ۵.۶درصد درسال۱۳۷۵رسید.برآیند این اقدامات، کفه ترازوی اقتصاد ایران را به نفع مردم ــ به‌ویژه اقشار متوسط و مستضعف ــ سنگین کرد‌؛ حال آن‌که پیش از آن،سیاست‌های تعدیل ساختاری به‌عنوان نسخه دیکته‌شده صندوق بین‌المللی پول به نفع سرمایه‌سالاران در حال پیاده‌سازی بود. با این‌حال عدم تمایل ایشان به خودنمایی و اعتقاد راسخ به کار خالصانه باعث شدتابه همراه همکاران خود،طریق گمنامی رابرگزیند و هیچ‌گاه ازنقش بارز خود در آرام‌ساختن اقتصاد ایران در جهت منافع ملی و مردم، سخنی به میان نیاورند.منش او در پیگیری سیاست‌های اقتصاد مردمی وعدالت‌محور درسال‌های بعد نیاز ادامه پیدا کرد. پافشاری مرحوم داوودی بر حفظ ارزش پول ملی ومعیشت مردم موجب شده بود تا همواره موردهجمه رانتخواران ارزی، برخی تجار و صادرکنندگان انحصارگر، دلالان و بورس‌بازان قرار گیرد، بااین‌حال دکتر داوودی در برابر هجمه‌های این قبیل افراد هرگز عقب‌نشینی نکرد و پیگیری منافع مردم را سرلوحه کار قرار داد. امید است که رهروان علمی او در سال‌های آتی نیز ادامه‌دهنده راه پر برکت وی باشند. 

پدر اقتصاد اسلامی
محمدجواد توکلی - اقتصاددان

دکتر داوودی با آن‌که تحصیلکرده آمریکا بودوقتی دردهه۶۰به ایران برگشتند به قم آمده وباهمکاری جمعی ازاساتید حوزه و دانشگاه از جمله مرحوم آیت‌ا...هاشمی شاهرودی دربخش اقتصاددفترهمکاری حوزه ودانشگاه شروع به کار کردندودرواقع زمینه‌سازی برای تدوین کتب اقتصاد اسلامی توسط ایشان آغاز شد.دکتر داوودی آن زمان کتاب مبانی اقتصاد اسلامی وپول در اقتصاد اسلامی را به رشته تحریر درآوردند. داوودی پایه گروه اقتصاد مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)با همکاری علامه مصباح را بنا نهادند واین امرزمینه آموزش دانشجویان بسیاری رافراهم کرد.یکی ازکارهای ایشان درسال۱۳۷۴مهار تورم۵۰‌درصدی با مشارکت دکتر شرافت جهرمی وبرخی دیگر بودکه دردولت آقای هاشمی اتفاق افتاد.تورم۵۰‌درصدی ناشی از سیاست‌های موسوم به تعدیل اقتصادی بود که توسط آن دولت اجراشده بودوتیم دکتر داوودی وشرافت جهرمی،برای مهارآن به دولت کمک کردند.پرویز داوودی تمام‌قد از سفره مردم حمایت می‌کردند وخیلی دنبال آن بودندکه ایده‌های اقتصاد اسلامی بتواند وارد مسائل شود. 

دیگر خبرها

  • مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید
  • آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست
  • هشدار به ستاره جنجالی یونایتد: مراقب رفتارت باش!
  • تکلیف انتخاب روز تعطیل آخر هفته مشخص شد؟/مراقب جوسازی مافیای خودرو باشید
  • معابر پایتخت لغزنده است،مراقب باشید/ معابر تهران پر تردد
  • مراقب کلاهبرداران اخذ مدارک تحصیلی باشید
  • چگونه ترکیه از صنعت خودروسازی ایران پیشی گرفت و ما بی توجه به فرمان رهبری دنبال مدیریت دولتی خودروسازی هستیم
  • مراقب کلاهبرداران اخذ مدارک تحصیلی و آموزشی باشید
  • حامی اقتصاد اسلامی
  • بعد از ۴۰ سالگی انجام این کار‌ها به ضرر شماست