Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم افتتاح فاز نخست از احداث اولین پارک خصوصی با حضور دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری صبح امروز در ایستگاه نوآوری شریف برگزار شد.

سرپرست ایستگاه نوآوری شریف دکتر محمد معید ملک زاد در ابتدای این مراسم گفت: از جمله بخش ها و حوزه های فعالیت ایستگاه نوآوری شریف می‌توان به نانو و زیست فناوری، آب، انرژی و محیط زیست، خدمات شهری، حمل و نقل، سلامت و فناوری اطلاعات و ارتباطات اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این حوزه ها در ایستگاه مستقر شده اند، همچنین 30 تیم در مجموعه استقرار یافته اند. بیشترین استارت آپ های ایستگاه نوآوری شریف در حوزه آب و انرژی است. عمده شاغلین این مکان، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد و دکترا و در رده سنی 25 تا 35 سال هستند. بیشتر این افراد نخبگانی هستند که فضای لازم در اختیار آن ها گذاشته شده است. تا پایان سال تلاش می کنیم حداکثر فضای کافی برای فعالیت استارت آپ را در اختیارشان قرار دهیم.

سورنا ستاری در این مراسم گفت: یکی از اولویت های اصلی ما با شهرداری تهران ایجاد کارخانه جات نوآوری است که سالانه چندین شرکت از آن بیرون می آید.

وی ادامه داد: ما هر ساله شاهد تاثیر فوق العاده این شرکت ها و ایجاد آن ها در دانشگاه هستیم، این مکان ها امیدی است برای افرادی که در آنجا کار می کنند، اولویت بحث ایجاد کارخانه های نوآوری است که تحت پوشش پارک شریف اتفاق می افتند و امروز شاهد موفقیت آن هستیم که حدود 450 شرکت در این مکان فعالیت می کنند و اقدامات آنها امیدوار کننده است.

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: باید محیط در اختیار افرادی که در حوزه تکنولوژی هستند و فعالیت می کنند، قرار دهیم تا کسب و کارشان را راه اندازی و ایده های خود را پیاده کنند.

وی افزود: امیداورم در این راه جدی همگی موفق باشیم و هر روز شاهد تغییر تحول چهره شهر باشیم. نوع آموزش بسیار مهم است، موردی که همواره روی آن بحث می شود آموزش تا زمان مرگ است و شهرها نیز زیر ساخت آن ها به شمار می روند. این شهرها هرروز یک تکنولوژی جدید در اختیار شهروندان قرار می دهند، از شهردار محترم تهران و شهردار منطقه، در راستای کارآفرینی برای نخبگان تشکر می کنم.

انتهای پیام /

31 / 167 معاون علمی فناوری ریاست جمهوری سورنا ستاری استارت آپ

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: معاون علمی فناوری ریاست جمهوری سورنا ستاری استارت آپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۵۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در کارخانه نوآوری امیدینو

گردهمایی دوروزه مدیران مراکز نوآوری مستقر در دانشگاه‌ها و ‌پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور به همت دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی‌ در محل کارخانه هوشمندسازی و نوآوری امیدبوم (امیدینو) آغاز شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، گردهمایی دوروزه مدیران مراکز نوآوری مستقر در دانشگاه‌ها و ‌پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور به همت دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی‌، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در محل کارخانه هوشمندسازی و نوآوری امیدبوم (امیدینو) آغاز شد.

 این گردهمایی با حضور 70 تن از مدیران مراکز نوآوری مستقر در دانشگاه‌ها و ‌پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور برگزار شد.

محمدعلی بخشی‌زاده؛ مدیرعامل شرکت امیدبوم طی سخنانی در این مراسم، بانک‌ها را عهده‌دار مدیریت و هدایت عملیات مالی دانست و اظهار کرد: با ظهور فناوری هوش مصنوعی همه بانک‌ها محکوم هستند که از فناوری‌های تولیدشده در شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنند.

مشکل "کارخانه نوآوری آزادی" حل می‌شود/ تجاری‌سازی مهم‌ترین برنامه ستاد نانو است

بخشی‌زاده با اشاره به وضعیت خدمات بانکی هوشمند با تاکید بر اینکه استفاده از فناوری صرف نیاز مشتریان را برآورده نمی‌کند، اظهار کرد: با توجه به اینکه مشتریان در کنار خدمات بانکی نیازهای دیگری در حوزه‌هایی چون بیمه، لیزینگ، صرافی و غیره دارند، بنابراین لازم است که اکوسیستم مالی ایجاد شود که فرد زمانی که وارد این اکوسیستم می‌شود، همه خدمات را دریافت کند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در ایجاد اکوسیستم مالی دانش‌بنیان، گفت: ما به عنوان ویترین کسب و کارهای دیجیتالی در تلاش برای ایجاد سوپرمارکت مالی هستیم و سعی داریم زنجیره ارزش مشتریان را کامل کنیم.

به گفته وی، نئوبانک از دیگر محصولات این شرکت است و بر اساس آن وقتی فرد وارد پلتفرم خود می‌شود، تمام خدمات بانکی و غیر بانکی را دریافت می‌کند.

وی افزود: ما در حال ایجاد نئوبانک در حوزه‌های صنعتی پتروشیمی و حمل و نقل هستیم.

بخشی‌زاده به همکاری این مجموعه با اداره امور مهاجرین و اتباع خارجی اشاره کرد و گفت: در این همکاری کارت‌هایی برای ارائه تمام خدمات برای اتباع خارجی صادر شده است.

امیرحسین بهروز، مدیر کارخانه هوشمندسازی و نوآوری امیدینو در ادامه، افزود: عملیات راه اندازی کارخانه طی تفاهم نامه همکاری فی مابین بانک سپه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تاریخ 20 مرداد 1401 آغاز شد.

وی تأکید کرد: این مجموعه در زیست بوم علم و فناوری کشور تلاش دارد تا در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و در جهت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های دانش بنیان کشور، افزایش سهم دانش در زنجیره ارزش فعالیت‌های شرکت‌های بزرگ و ارتقای زیست بوم نوآوری و کارآفرینی، پاسخ به نیازهای فناورانه و اولویت‌های حوزه هوشمندسازی کشور به اتکای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، حمایت از شکل‌گیری و توسعه کسب و کارهای جدید، نوآورانه و فناورانه دارای پتانسیل ملی و بین‌المللی و در نهایت ایجاد هاب نوآوری حوزه هوشمندسازی و ارتباط هدفمند با فعالین داخلی و بین‌المللی این حوزه به منظور اشتراک دانش و تجربه گام بردارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیوارهای کارخانه نوآوری درخشان یزد برداشته شود
  • بزرگترین گردهمایی صنایع خلاق ایران در رویداد مانوین
  • رونمایی از ۶ دستاورد صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد ملی «مانوین»
  • گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در کارخانه نوآوری امیدینو
  • راه‌های ایجاد شبکه بین‌المللی تحقیقات در حوزه انرژی بررسی شد
  • ایجاد شبکه بین‌المللی تحقیقات در حوزه انرژی بررسی شد
  • شریف از همکاری با ایران در حوزه انرژی خبر داد
  • فعالیت 490 مرکز نوآوری در کشور/ ضرورت رفع مسائل اساسی با ظرفیت‌های قانون جهش تولید
  • زیست بوم فناوری و نوآوری صنایع معدنی چه کاری انجام می‌دهد؟
  • توسعه فناوری‌های حوزه صنایع معدنی با حمایت از پژوهشگران