Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان توجه خاص ائمه اطهار (ع) به علم و دانش را مایه فخر و مباهات دانست.

حمدالله منظری توکلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در کرمان با تسلیت به مناسبت هفتم ذی‌الحجه سالروز شهادت پنجمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت امام محمد باقر (علیه السلام) اظهار کرد: «از آن رو لقب حضرت، باقر یا باقرالعلوم است که دریای دانش را شکافتند و اسرار علوم را آشکار ساختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

القاب دیگری مانند شاکر و صابر و هادی نیز برای آن حضرت ذکر شده که هر کدام وصفی از صفات آن امام بزرگوار است.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان افزود: کنیه امام ابوجعفر و فرزند حضرت سیدالساجدین امام زین العابدین علی بن الحسین (ع) و مادرش فاطمه دختر امام حسن مجتبی (ع) است. بنابراین نسبت آن حضرت از طرف مادر به حضرت امام حسن (ع) و از سوی پدر به امام حسین (ع) می‌رسد.»

منظری توکلی با اشاره به اهمیت واقعه کربلا اضافه کرد: «حضرت در کودکی همراه پدر و در کنار جد مکرمشان حضرت سید الشهدا، واقعه جانگداز کریلا را درک کردند، دوران امامت امام محمد باقر (ع) از سال ۹۵ هجری که سال درگذشت امام زین‌العابدین (ع) است آغاز و به مدت ۱۹ سال و چند ماه ادامه داشته است.»

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: «در دوره امامت امام محمد باقر (ع) و امام جعفر صادق (ع) عواملی مانند انقراض امویان، آغاز دوران عباسیان، درگیری‌های سیاسی و پیدایش سران و مدعیان دیگر مطرح است. قاضی‌ها و متکلمان به دستور مقامات صاحب‌قدرت و طبق مصلحت امرا، دست به کارهای برنامه‌ریزی شده‌ گسترده‌ای در امور و تعالیم قرآنی و بخصوص مسئله امامت و ولایت در شرح و تفسیر زدند تا اصل و اساس را به انحراف بکشانند، احادیث نبوی را کمرنگ جلوه دادند، احادیثی نیز به نفع دستگاه حاکم جعل کرده و یا آنها را به سود ستمکاران غاصب خلافت، دگرگون کردند. پس از واقعه عاشورا و حماسه کربلا بسیاری از حق‌طلبان با درک حقیقت به آل علی (ع) گرایش پیدا و واقعیت امویان را مشاهده کردند.»

وی خاطرنشان کرد: «با توجه به این خطرها و محدودیت‌ها، امام محمد باقر (ع) و پس از ایشان، امام جعفر صادق (ع) از موقعیت سیاسی برای نشر تعالیم ناب اسلامی استفاده و دانشگاه تشیع و علوم اسلامی را پایه‌ریزی کردند.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان گفت: «توجه خاص ائمه اطهار (ع) به علم و دانش مایه فخر و مباهات است و جامعه دانشگاهی باید ادامه‌دهنده راه این بزرگواران بوده و همواره مسیر ایشان را در پیش چشم داشته باشند.»

انتهای پیام/4062/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۵۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر

مدیر اجرایی آستان علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان ویژه برنامه‌های شهادت امام صادق را تشریح کرد. - اخبار استانها -

محمد خیرخواه در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام صادق(ع)، اظهار داشت: آستان مقدس امامزاده علی بن امام محمد باقر(ع) به رسم همه ساله مراسم سوگواری امام صادق(ع) برادر این امامزاده واحب‌التعظیم را برگزار می‌کند.

وی در بیان جزئیات مراسم‌های شهادت امام صادق(ع) در آستان مقدس امامزاده علی بن امام محمد باقر(ع) مشهد اردهال افزود: مراسم سوگواری در جمعه شب مصادف با شب شهادت امام صادق(ع) در آستان مقدس امامزاده علی بن باقر برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی آستان امامزاده علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان ابراز داشت: سخنران این مراسم حجت‌الاسلام علی بخشنده است و احمد نیکبختیان از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز حاضران در این جلسه را به فیض می‌رسانند.

وی از اجرای برنامه زنده تلویزیونی در آستان مقدس امامزاده علی بن امام محمد باقر(ع) خبر داد و گفت: میهمان این برنامه زنده تلویزیونی که از شبکه یک سیما پخش می‌شود، استاد رجبی دوانی بوده و محمود شریفی نیز مداح این ویژه برنامه است.

خیرخواه از تجمع هیئات مذهبی روز شهادت امام صادق(ع) در آستان مقدس امامزاده علی بن امام محمد باقر(ع) مشهد اردهال کاشان خبر داد و تصریح کرد: این تجمع از ساعت 10 صبح آغاز شده و در شبکه افق نیز به صورت زنده و مستقیم پخش می‌شود.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • ایجاد دانشکده‌ ویژه مادران در واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • ایجاد دانشکده‌های ویژه مادران در همه واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • دانشگاه‌ها برای احیای سنت‌های محلی گام بردارند
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • پوشش ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت
  • ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در جشنواره سراسری امامت و مهدویت تحت پوشش قرار می‌گیرند
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان
  • لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه