Web Analytics Made Easy - Statcounter

"داود هرمیداس باوند، دیپلمات سابق می‌گوید: "برای دکتر مصدق همه چیز در راستای تحقق منافع ملی کشور اهمیت دارد و اگر او امروز در قدرت بود مذاکره با امریکا را می‌پذیرفت. او همان رویکردی را در پیش گرفت که در سال 1953 میلادی در چارچوب ارزش‌های بین المللی در پیش گرفته بود". آفتاب‌‌نیوز : سرویس سیاسی- تحلیلگران می‌گویند اگر محمد مصدق، نخست‌وزیر دموکراتیک ایران که در سال 1953 میلادی بر اثر کودتا از قدرت برکنار شد، در حال حاضر زنده بود با امریکا مذاکره می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش آفتاب‎نیوز، شبکه خبری "الجزیره" در شصت و پنجمین سالگرد کودتای 28 مرداد در گزارشی می‌نویسد که ریشه روابط وخیم کنونی تهران و واشنگتن را باید در آن روزها پیدا کرد.
این شبکه خبری در این گزارش با "داود هرمیداس باوند" دیپلمات سابق صحبت کرده است. او می‌گوید: "برای دکتر مصدق همه چیز در راستای تحقق منافع ملی کشور اهمیت دارد و اگر او امروز در قدرت بود مذاکره با امریکا را می‌پذیرفت. او همان رویکردی را در پیش گرفت که در سال 1953 میلادی در چارچوب ارزش‌های بین المللی در پیش گرفته بود".

باوند می‌گوید: "اگر کودتا اتفاق نیفتاده بود، سرنوشت سیاسی و اجتماعی ایران کاملا متفاوت بود". 
مردم فشارهای آمریکا را تحمل خواهند کرد
"محمد مرندی" استاد دانشگاه تهران هم می‌گوید که تحریم‌های اقتصادی امروز آمریکا علیه ایران در راستای همان فشارهای قبلی امریکا علیه ایران است اما آنان موفق نخواهند شد. مرندی می‌گوید: "تردیدی ندارم که ایرانیان تحمل می‌کنند. رهبری امروز در ایران قویتر از سال 1953 میلادی است. او در حالی که از مصدق انتقاد می‌کند که چرا نگرانی‌ای در مورد نیت سیاسی امریکا و تلاش امریکایی‌ها برای حفظ سلطنت نداشت، می‌گوید تاریخ گذشته سبب شد تا ایرانیان امروز آگاه‌تر شوند و همبستگی بیشتری با یکدیگر داشته باشند. او می‌گوید ایرانیان درسی که از کودتای 1953 میلادی گرفتند این است که باید در برابر فشار کنونی امریکا مقاومت کرد. او می‌گوید امریکا حرف‌های دوگانه می‌زند؛ روزی ترامپ می‌گوید بدون پیش‌شرط حاضر به مذاکره با امریکاست و روزی دیگر پمپئو دوازده پیش‌شرط برای مذاکره با ایران قرار می‌دهد". او می‌گوید آمریکا غیر قابل اعتماد است و رهبری ایران نیز این موضوع را مورد اشاره قرار داده‌اند.
کد خبر: ۵۴۰۷۶۵ تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰

منبع: آفتاب

کلیدواژه: محمد مصدق دونالد ترامپ آمریکا کودتای 28 مرداد مذاکره روابط ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۵۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت پخش زنده بازی ملوان و سایپا + پخش آنلاین

پخش زنده بازی ملوان و سایپا در چارچوب رقابت‌های جام حذفی از ساعت ۱۸:۳۰ امروز آغاز و از سایت آنتن پخش می‌شود.‌

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های ملوان و سایپا امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در چارچوب رقابت‌های جام حذفی با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

ساعت و لینک پخش زنده فوتبال امروز ملوان و سایپا

جام حذفی ایران (ملوان - سایپا) ساعت ۱۸:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن

کد خبر 748084

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • دستاوردهای جهاد افغانستان را حفظ می کنیم
  • ساعت پخش زنده بازی لیورپول و وستهام + پخش آنلاین
  • اتفاق عجیب درباره ترانه علیدوستی، مردم را گیج کرد
  • مسولان استانی به شهرستان‌های کوچک بیشتر توجه کنند
  • ساعت پخش زنده بازی ملوان و سایپا + پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی تراکتور و ذوب آهن‌ + پخش آنلاین
  • فجر ساعت پخش زنده بازی فجر سپاسی و گل گهرسیرجان‌ + پخش آنلاین
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز جمعه ۷ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات