Web Analytics Made Easy - Statcounter

­ به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلویزیونی "المسار الاولی"؛ روحانیون وعلمای دینی عراق در مخالفت با تحریمهای آمریکا علیه ایران تجمع اعتراض آمیزی در بغداد برگزار کردند.
جمعی از علمای دینی عراق در بغداد پایتخت این کشور تجمع و تحریمهای آمریکا علیه ایران را محکوم کردند.
علمای دینی مشارکت کننده دراین تجمع اعتراض آمیز اعلام کردند این اقدام آنها در پاسخ به کمک و رد احسان جمهوری اسلامی ایران در سالهای گذشته نسبت به ملت عراق بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شرکت کنندگان در این تجمع با تاکید بر اینکه در کنار دولت و ملت ایران خواهند ایستاد افزودند: نظام ایران می تواند از این مرحله و فشارهای اعمال شده بر این کشور عبور کند.
تجمع کنندگان همچنین مواضع برخی کشورهای خلیج (فارس) را - که از دشمنان عراق با کمکهای مالی خود حمایت کردند - با موضع ایران که در جنگ عراق با تروریسم، در کنار این کشور ایستاد - مقایسه کردند.
آنها همچنین اظهار داشتند: این تحریم ها برای اعمال فشار بر ایران و ملت این کشور است . آنها از کشورهای عربی و اسلامی خواستند محاصره و تحریم هایی را که آمریکا می خواهد با آن ایران را در تنگنا قرار دهد بشکنند.
علی سامی خبرنگار شبکه المسار در گزارشی گفت: علمای دینی عراق در اعتراض به سیاستهای آمریکا علیه ملتهای منطقه به ویژه کشورهای محور مقاومت و هدف قرار دادن این محور از جمله اعمال تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران تجمعی اعتراض آمیز برگزار کردند. این تحریمهای اقتصادی ضد ایران خشم ملت عراق را برانگیخته است؛ زیرا ایران در زمان جنگ عراق با گروه تروریستی داعش، مواضع مثبتی اتخاذ کرد و اهداف و نیتهای صادقانه تهران در حمایت نامحدود از عراق برای همگان آشکار شد.
یکی از علمای شرکت کننده در این تجمع در مصاحبه با خبرنگار گفت: «در حقیقت این تجمع در پاسخ به کمکهایی است که از جمهوری اسلامی ایران به ما شده است. تهران در طول جنگ عراق با داعش در کنار ملت عراق ایستاد. این تحریمهای ظالمانه نه تنها ضد دولت و ملت ایران است بلکه همه کشورهای محور مقاومت را نشانه گرفته است».
دیگر عالم دینی شرکت کننده در این تجمع نیز گفت : «آمریکا از این روشهای خبیثانه استفاده می کند تا ملتها را در محاصره و تنگنا قرار دهد و قحطی و گرسنگی را بر آنها تحمیل کند تا محور مقاومت را هدف قرار دهد. ما در حال حاضر دو محور در مقابل هم داریم یکی محور شیطان بزرگ است همانطور که امام خمینی (ره) گفت آمریکا شیطان بزرگ است . محور دوم محور ایمان و اعتقادات است که برای یاری دادن به مظلومان قیام می کند که همان محور جمهوری اسلامی ایران است».
یکی دیگر از شرکت کنندگان در این تجمع گفت: «ما در کنار ملت و دولت ایران ایستاده ایم و از آنها حمایت می کنیم..ما در گفتار و عمل از ایران حمایت می کنیم و ان شاء الله خداوند باری تعالی نیز ایران را یاری دهد. هرکس با خدا باشد خداوند نیز با اوست».
خبرنگار این شبکه تلویزیونی افزود: در دوره ای که عراق در سخت ترین شرایط امنیتی و سیاسی و اقتصادی بود کشورهای خلیج (فارس) تنها نظاره گر بودند و برخی از آنها حتی دشمنان عراق را یاری کردند. آنها از طریق فتواهای تحریک آمیز و کمکهای مالی و با هماهنگی با آمریکا عراق را هدف قرار دادند تا محور مقاومت را از بین ببرند. حال این دشمنی ها با اعمال تحریمهای اقتصادی بر ایران نمود وبروز پیدا کرده است؛ تحریم هایی که به بهانه های واهی اعمال می شود».
یکی دیگر از علما گفت: «صرف نظر از ملتها و گرایش های مختلف طایفه ای یا مذهبی، ما هر گونه تجاوز بر انسانیت را محکوم می کنیم. ملت ایران مردمی مسلمان و همانند ملت ترکیه هستند که در معرض تحریم و محاصره قرار دارند. ما اقدامات خصمانه آمریکا را با این ملتهای مسلمان محکوم می کنیم».
خبرنگار افزود: مهمترین خواسته های علمای تجمع کننده در این تجمع اعتراض آمیز عبارتست از : درخواست از دولت عراق مبنی بر همراه نشدن با تحریم های آمریکا علیه ایران ومخالفت با آن و درخواست از کشورهای عربی و اسلامی در زمینه بازکردن مرزهایشان به سمت ایران.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: روحانيون عراق علما تحريم ايران مخالفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۶۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد

به گزارش جماران؛ دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد را با ادعای ارتباط با فعالیت‌های سایبری فرماندهی الکترونیک سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تحریم کرد.

ایلنا به نقل از ال‌بی‌سی نوشت: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد را با ادعای ارتباط با فعالیت‌های سایبری فرماندهی الکترونیک سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تحریم کرد.

بر این اساس، این بازیگران ده‌ها شرکت و نهاد دولتی ایالات متحده را از طریق عملیات سایبری هدف قرار داده‌اند.

در بیانیه مطبوعاتی وزارت خزانه داری آمریکا آمده است، در هماهنگی با اقدام فعلی، وزارت دادگستری ایالات متحده و دفتر تحقیقات فدرال در حال بازسازی کیفرخواست علیه این چهار نفر به دلیل نقش آنها در فعالیت‌های سایبری علیه نهادهای آمریکایی هستند.

در ادامه این بیانیه ادعا شده است: «این شرکت‌ها و افراد با استفاده از طیف وسیعی از فعالیت‌های مخرب سایبری، از حملات باج‌افزار علیه زیرساخت‌های حیاتی گرفته تا انجام فیشینگ نیزه‌ای علیه افراد، شرکت‌ها و نهادهای دولتی، به هدف قرار دادن ایالات متحده ادامه می‌دهند».

دیگر خبرها

  • ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا
  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند