Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@03:30:17 GMT

بیش از ۸ درصد آزادگان کشور از استان اصفهان هستند

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۱۶۶۳۳

بیش از ۸ درصد آزادگان کشور از استان اصفهان هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: در استان اصفهان سه هزار و ۵۷۷ آزاده سرافراز وجود داد که این تعداد معادل ۸/۴ درصد کل آزادگان کشور است.

به گزارش خبرنگار قدس‌آنلاین، این روزها بسیاری از آزادگان کشور با تمام کردن دوران میانسالی پا به دوران سالمندی گذاشته اند و با کاهش قوای جسمی نشانه های دوران اسارت بیشتر در آنها ظاهر شده است، اما مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان تأکید دارد بهترین دستگاهی که می‌تواند به نمایندگی از سایر دستگاه‌ها مسایل آزادگان را دنبال کند ، بنیاد شهید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داریوش وکیلی در این باره به خبرنگار قدس‌آنلاین گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران زبان گویای جامعه ایثارگری است، البته در کشور قانون کم نداریم، اما با توجه به اجرا نشدن برخی از قوانین، تعدادی از آزادگان با مشکلاتی روبه‌رو هستند.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «جمهوری اسلامی با داشتن ذخایر ارزشمندی چون آزادگان مقاوم، هرگز در برابر دشمنان احساس ضعف نخواهد کرد» اظهارکرد: باید برای انتشار خاطرات تلخ و شیرین اسرا و همچنین رزمندگان و جانبازان به‌منظور زنده نگه‌داشتن و انتقال فرهنگ ایثار، استقامت و مجاهدت تلاش و اقدام شود.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان 3 هزار و ۵۷۷ آزاده سرافراز وجود داد که ۸/۴ درصد کل آزادگان کشور را شامل می‌شود، تأکید کرد: این افراد هم در زمان اسارت از لحاظ علمی  و هم بعد از آن از لحاظ تحصیلی به مقاطع بالا کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی و پزشکی دست‌یافته‌اند و بسیار پویا و زنده به خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداختند.

وی ادامه داد: در استان اصفهان یک هزار و ۱۸۹  جانباز بالای ۷۰ درصد و ۲۵۷ جانباز قطع نخاعی زندگی می‌کنند و سایر جانبازان از ناحیه دست و پا قطع و یا نابینا هستند.

وکیلی با تأکید بر اینکه برای زنده نگه‌داشتن روزهایی چون ۲۶ مرداد باید فرهنگ مقاومت، ایثار و آزادگی را در جامعه زنده نگهداشت و به نسل‌های بعد منتقل کرد، گفت: رزمندگان و اسرا خاطرات خود را با حضور در بین جوانان و مسئولان، یا با انتشار کتاب و غیره به نسل امروز و آینده منتقل و برای انتقال فرهنگ مقاومت اقدام کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهانبا بیان اینکه آزادگان در کنار شهدا و رزمندگان اسطوره‌های مقاومت نظام اسلامی هستند که سالیان بسیاری را در بدترین شرایط گذارنده و ثابت کردند که برای ارزش های اسلامی هیچگونه مسامحه و کوتاهی نخواهند داشت، افزود: آزادگان نماد مقاومت ملت ایران، بخشی از تاریخ مقاومت انقلاب اسلامی و ولی نعمت‌های ما در جامعه هستند که باید نسبت به آنها احساس دین کنیم.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آزادگان جنگ خاطرات جنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۶۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان پنج مصوبه با اعتبار ۵ میلیارد تومان داشته که به صورت ۱۰۰ درصد اجرایی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمد رحیمی امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در دیدار با معاون عمرانی استاندار ایلام از اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس جمهور در حوزه بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد و اظهار کرد: ۱۱۸ گلزار مطهر شهدا در استان ایلام وجود دارد.

وی افزود: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در دور اول سفر رئیس جمهور به استان پنج مصوبه با اعتبار ۵ میلیارد تومان داشته که به صورت ۱۰۰ درصد اجرایی شده است.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها شامل ساماندهی گلزار مطهر شهدای صالح آباد، هیندمینی، حاجی حاضر ایوان، سیداکبر دهلران بوده است.

رحیمی عنوان کرد: پروژه‌های خوبی در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در حوزه اقامتی و رفاهی در دست اجراست.

وی اضافه کرد: زائرسرای مهران با ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع یکی از این پروژه‌ها است که ۶۰ درصد پیشرفت دارد.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام تصریح کرد: اهداف اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در سال جاری توسعه خانه‌های ایثار، ساخت مسکن و اهدای زمین به ایثارگران، پرداخت تسهیلات اشتغال برای جامعه هدف است.

اختصاص ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید ایلام در دور اول سفر ریاست جمهوری

سعید هژبری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام نیز در این دیدار گفت: هر چه امروز در جهان عزت و اقتدار داریم از برکت مجاهدت و خون شهداست که برگرفته از مکتب عاشورا و امام حسین (ع) است و قطعاً باعث جهش در همه عرصه‌ها خواهد شد.

وی افزود: در دور اول سفر ریاست جمهوری مبلغ ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید استان اختصاص یافت که اعتبارات در این حوزه باید تقویت شود و به نحو مطلوبی تخصیص پیدا کند تا تحولی اساسی در حوزه فرهنگ شهدا در ایلام ایجاد شود.

معاون عمرانی استاندار ایلام ادامه داد: ساماندهی مزار شهدا به مثابه کانون ارزش‌های انقلابی در دستور کار قرار دارد و باید گلزار شهدا از هر نظر متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی باشد.

هژبری با بیان اینکه دولت سیزدهم بهترین فرصت برای بازسازی فرهنگ شهدا در جامعه است، تأکید کرد: تکریم شهدا و جانبازان و خانواده‌های شهدا و رسیدگی به مسائل درمانی و مسکن آن‌ها برای مدیران یک وظیفه و توفیق است.

کد خبر 747348

دیگر خبرها

  • رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد
  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است
  • مصوبات سفر رییس جمهوری در حوزه بنیاد شهید ایلام ۱۰۰ درصد اجرا شد
  • ایثارگری‌های جبهه مقاومت ‌برای نسل جدید بازگو شود
  • اکثر پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند
  • اکثریت پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند
  • حفظ ارزش‌های اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم