Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

دکتر میثم موسایی، عضو هیئت‌علمی دانشکده علوم اجتماعی و اقتصاددان، با بیان اینکه عدم توجه به راهکارهای علمی کشور را در شرایط بحرانی اقتصادی قرار داده خاطرنشان کرد: «در شرایطی که مقام معظم رهبری عدم تدبیر دولتی را عامل ایجاد بحران‌های اقتصادی کشور عنوان کردند انتظار می‌رود دولت با استفاده از نظر کارشناسان و پیشنهادات مطرح‌شده که یکی از آن‌ها پیشنهاد آقای دکتر قالیباف است کشور را از وارد شدن به دوره بحران و خطر نجات دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنده معتقدم در چنین شرایطی لازم است دولت از سایر دیدگاه‌های علمی اقتصادی و نظریاتی که قابلیت عملیاتی شدن دارند استفاده کند. متأسفانه یکی از مهم‌ترین دلایلی که وضعیت اقتصادی کشور را با بحران‌های اساسی مواجه کرده عدم توجه به نظرات کارشناسان اقتصادی است. تا زمانی که به سایر نظرات توجه نشود و راهکارهای حل مشکلات موردبررسی و تأمل قرار نگیرد همچنان شاهد تداوم وضعیت بحرانی اقتصاد خواهیم بود».

 

وی سیاست‌های غلط دولت را این‌گونه تبیین نمود: «هرچند بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی امروز کشور مرهون سیاست‌های غلط چهار دهه‌ای است که هر دولتی بی‌توجه به اصول اقتصادی به کار گرفته اما مخارج بی‌حساب‌وکتاب و بالای دولت و کسری بودجه عامل اصلی افزایش نقدینگی است که کشور را با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو کرده است. افزایش بیکاری پنهان و کاهش بهره‌وری ازجمله مسائلی است که اقتصاد را دچار چالش کرده و بسیاری از مردم را وارد معترضین کار و اشتغال و معیشت نموده است».

این استاد دانشگاه و اقتصاددان افزود: «بیش از 4 میلیون نفر حقوق‌بگیر و عائله دولت به شمار می‌روند، بیست میلیون نفر از بودجه عمومی کشور ارتزاق می‌کنند، بنابراین با توجه به این توضیح روزبه‌روز هزینه‌های دولت افزایش می‌یابد و به علت کاهش بهره‌وری تعداد کمی از نیروی انسانی در تولید ناخالص کشور نقش دارند ازاین‌رو دولت برای تأمین هزینه‌های خود مجبور به چاپ پول و افزایش نقدینگی در کشور است. به نظر می‌رسد تا زمانی که ساختارهای اقتصادی کشور درست نشود و همچنان هزینه‌های دولت بالا باشد و به راهکارهای علمی کارشناسان توجهی صورت نگیرد نتوانیم بخش عمده‌ای از مشکلات کشور را حل کنیم».

دکتر میثم موسایی اقتصاددان در پایان ضمن تأکید بر استفاده از راهکارهای مدیریتی گفت: «در چنین شرایطی فارغ از مسائل سیاسی و جناحی و بی‌توجه به منفعت‌های سیاسی انتظار می‌رود راهکارهای علمی اقتصادی از سایر مدیران ازجمله آقای دکتر قالیباف که از مشاورین خود بهره‌مند شده‌اند مورداستفاده قرار بگیرد به این امید که با ایجاد روزنه‌های جدید بتوانیم راهکارهایی عملیاتی را در رشد و شکوفایی اقتصادی برون‌رفت از بحران‌های ارزی و.. بیابیم».

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مقام معظم رهبری دولت مشکلات اقتصاد مشکلات اقتصادی کسری بودجه نقدینگی بیکاری اشتغال استاد دانشگاه بودجه نیروی انسانی پول رشد ارز نقدینگی پارس پارس نیوز اقتصاد مقاومتی نامه قالیباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۶۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سورپرایز جذاب آب و هوایی برای اردیبهشت

با توجه به پیش بینی مدل‌ها ، انتظار می‌رود برای ماه اردیبهشت در بسیاری از نقاط کشور شاهد بارش‌های بسیار خوبی باشیم.

هواشناسی اعلام کرد: هر دو مدل هواشناسی آمریکا و اروپا و همچنین مدل‌های فرعی، همگی برای ماه اردیبهشت، پیش بینی وقوع بارش‌های بسیار خوبی دارند.

به گزارش چندثانیه، با توجه به این پیش بینی، انتظار داریم در بخش گسترده ای از کشور برای نیمه اول اردیبهشت ماه شاهد بارش‌های بسیار خوبی باشیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اعضای دولت به صورت شبانه‌روزی برای حل مشکلات و توسعه کشور می‌کوشند
  • سطح روابط اقتصادی بین ایران و پاکستان ۱۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد
  • سورپرایز جذاب آب و هوایی برای اردیبهشت
  • تاکید قالیباف بر اتفاق‌نظر دولت‌ومجلس برای مشکلات ارزی
  • رئیسی: موضوع عفاف و حجاب تکلیفی شرعی، قانونی و سیاسی است/ از همه بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، انتظامی و قضائی کشور عمل به وظایف محوله را مورد توجه قرار دهند/ انتظار متدینین و قانونمداران هم توجه به قانون و کرامت انسانی آحاد جامعه است
  • قالیباف : مشکلات مربوط به ارز برای مردم و اقتصاد کشور غیر قابل تحمل شده
  • بررسی راهکارهای رفع چالش های ارزی فعالان اقتصادی
  • تاکید قالیباف بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی
  • راهکارهای رفع چالش های ارزی فعالان اقتصادی بررسی شد
  • تقویت دیپلماسی اقتصادی مازندران با کشور‌های همسایه