Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-04@13:35:44 GMT

افزایش ۴۰ هزار متر مربعی فضای سبز منطقه ۴ مشهد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۱۶۷۳۶

افزایش ۴۰ هزار متر مربعی فضای سبز منطقه ۴ مشهد

قدس آنلاین: شهردار منطقه ۴ مشهد گفت: با احداث و بهره‌برداری از بوستان‌های لاله و نرگس در این منطقه، ۴۰ هزار مترمربع به مساحت فضای سبز منطقه اضافه شده است.

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا غلامی اظهار کرد: در ساماندهی و خدمات‌رسانی حاشیه شهر افزایش سرانه فضای سبز و ارتقای سطح سلامت شهروندان مورد تاکید مدیریت شهری می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: منطقه ۴ مشهد دارای بیش از ۹۰ هکتار فضای سبز است و با این وجود افزایش سطح فضای سبز به ازای هر شهروند را در دستور کار خود قرار داده که در همین راستا بوستان‌های بزرگ لاله و نرگس در انتهای پنجتن ۵۵ با مساحت ۴ هکتار در مجاورت شهرک‌های نیکروز، نوکاریز و شهرک صبا احداث شده است.

شهردار منطقه ۴ مشهد ادامه داد: با بهره‌برداری از این پروژه و افزایش ۴۰ هزار مترمربعی فضای سبز بولوار پنجتن، گام بزرگی برای ارائه خدمات مطلوب به حاشیه شهر، ارتقاء سطح بهداشت این محدوده و افزایش سرانه فضای سبز منطقه برداشته شده است.

غلامی خاطرنشان کرد: با احداث و بهره‌برداری بوستان‌های لاله و نرگس علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز منطقه ۴ مشهد، سطح رفاه شهروندان افزایش و دسترسی آن‌ها به بوستان‌ها و زمین‌های بازی کودکان آسانتر می‌گردد.

وی با بیان اینکه چمن‌های بوستان‌های لاله و نرگس از نوع چمن کم نهاده است که نیاز کمی به آبیاری دارد، در خصوص امکانات این بوستان‌ها یادآور شد: این بوستان‌ها با امکاناتی از قبیل دو زمین بازی کودکان، آبنما، پارکینگ با ۱۸۰۰ مترمربع مساحت، نمازخانه، سرویس بهداشتی، انواع گونه‌های گیاهی و ... با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال برای استفاده شهروندان احداث شده است.

غلامی ادامه داد: در مجاورت این بوستان‌ها مسجد شهید کمالی در زمینی به وسعت ۲۵۰ مترمربع با هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برای شهروندان این محدوده احداث شده که همزمان با افتتاح این بوستان‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار منطقه ۴ مشهد در پایان خاطرنشان کرد: بوستان خطی آفرینش با ۲۴ هزار مترمربع مساحت و اعتبار ۲۴ میلیارد ریال واقع در شهید آوینی ۸ در مرحله طراحی قرار دارد که در آینده ای نزدیک اجرا می‌گردد.

منبع: شهر فردا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: منطقه 4 شهرداری مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۶۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش فضای نمایشگاهی و تعداد ناشران در نمایشگاه کتاب


آقای علی رمضانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: با گسترش فضای نمایشگاهی مجموعه ناشران کودک و نوجوان  و  دانشگاهی در محیط بزرگتری حضور پیدا کرده اند.
وی افزود: طبق پیش بینی‌های مختلفی که در نمایشگاه صورت گرفته است برخی نهاد‌ها مانند شهرداری تهران، بانک عامل نمایشگاه و مجموعه پست در تلاش هستند تا خدمات بهتری نسبت به سال گذشته ارائه کنند.
قائم مقام نمایشگاه کتاب گفت: ناشران این دوره نمایشگاه در بخش‌های عمومی، کودک و نوجوان، دانشگاهی، خارجی و بین الملل دسته بندی شده اند و ناشران دیجیتال در فضای مشخص و رسمی تری خدمات لازم را ارائه می‌کنند.
آقای رمضانی گفت: فضای مسقف در نمایشگاه امسال در بخش‌های دانشگاهی بیشتر است و بیست درصد (معادل ده هزار متر مربع فضای محیطی و دو هزار متر مربع فضای مسقف به بخش کودک) اضافه شده است.
فرایند غرفه بندی ناشران از ۲۵ فروردین ماه آغاز شده است و هم اکنون مراحل پایانی را طی می‌کند.
سی وپنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • افزایش سطح آب رودخانه دز/ بوستان‌های ساحلی دزفول تخلیه شدند
  • سد دز سرریز شد/ بوستان های ساحلی دزفول غرق شدند + فیلم
  • سد دز سرریز شد/ بوستان های ساحلی دزفول غرق شدند
  • تخلیه بوستان‌های ساحلی دزفول در پی افزایش دبی «دز»/ هشدار خودداری از حضور در مناطق تفریحی
  • توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم
  • افزایش فضای نمایشگاهی و تعداد ناشران در نمایشگاه کتاب
  • مسجد و فرهنگسرا را چرا داخل پارک می‌سازند؟/ تهران خشک به بوستان نیاز دارد
  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • آغاز چهارمین جشنواره گل و گلاب در بوستان آب و آتش
  • محله کم‌برخوردار حصه در مسیر توسعه‌ است