Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@03:41:44 GMT

روستاهای حریم بجنورد نیازمند مدیریت شهری است

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۱۶۷۵۰

روستاهای حریم بجنورد نیازمند مدیریت شهری است

شهردار بجنورد با اشاره به اینکه روستاهای حریم این شهر در حال رشد است، گفت: این روستاها باید زیرنظر شهرداری مدیریت شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد و به نقل از روابط عمومی شهرداری بجنورد؛ روح الله براتیان، شهردار بجنورد گفت: اکنون ۱۸ روستا در حریم بجنورد وجود دارد که در معرض الحاق به نقاط شهری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه توسعه و رشد این روستاها در آینده برای شهر بجنورد مشکل ساز می شود، افزود: چه بخواهیم و چه نخواهیم، این روستاها در آینده نه چندان دور به شهر ملحق می شوند و با این وضعیت ساخت و ساز و توسعه، به لحاظ مدیریت شهری مشکل ساز خواهند شد.

 

براتیان بیان کرد: غفلت از مدیریت شهری روستاهای حریم شهر تکرار مشکلاتی است که به علت غفلت از نقاط حاشه ای بجنورد گریبان گیر ما شده است.

 

شهردار بجنورد اظهارداشت: اکنون به لحاظ زیرساختی و شهرسازی مشکلات زیادی در سکونتگاه های غیر رسمی و حاشیه ای شهر وجود دارد که به علت عدم توجه، ایجاد شده و همین مشکلات در صورت نبود توجه به مدیریت شهری روستاهای حریم شهر، تکرار خواهد شد.

 

وی بیان کرد: اکنون ساخت و ساز در روستاهای حریم شهر زیاد شده و در صورت غفلت، کنترل وضعیت مشکل می شود.

 

شهردار بجنورد با بیان اینکه  اکنون در جنوب شهر، صندل آباد در حال نزدیک شدن به محدوده شهری است و همچنین در جنوب شرقی شهر، ملکش و حلقه سنگ نیز در حال توسعه است و در شمال شرقی شهر، کلاته آروین و باقرخان وضعیت بر همین منوال است، افزود: محله باغ نجاتی یکی از مکان هایی است که ساخت و سازهای زیادی در آن انجام شده و با وجود اینکه در محدوده شهر نیست از برخی خدمات برخوردار شده است.

 

براتیان با اشاره به اینکه در کمیسیون ماده ۵ درخواست دادیم و پیگیری کردیم که باغ نجاتی وارد محدوده شهری شود اما شورای عالی شهرسازی و معماری هنوز با آن موافقت نکرده است، اظهار داشت: سه منطقه در بجنورد جز محدوده شهری نیست اما به صورت جزیره ای جز حریم شهر می شود که شامل شهرک گلستان، شهرک فرهنگیان و احمد آباد است.

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مجلس عزت الله انتظامی خشکسالی آمریکا استان همدان شیراز بازار مسکن خبرگزاری شبستان رحمانی فضلی مدیریت روستایی شهرک فرهنگیان گلستان شهر بجنورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۶۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: دیروز با پیش بینی مناسب و هشدارهای لازم روستاها تخلیه ‌و ساکنان آنها در جایی اسکان داده شدند. بعد از شکستن بند خاکی مشکلی به مردم و خسارت جانی نداشتیم که در کنار این بارش الهی جای شکر دارد.

محمدعلی آخوندی‌ در گفت‌وگو با ایسنا گفت: جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان با تعدادی از مدیران استانی که در شهرستان حضور داشتند تشکیل‌ و نیازهای دستگاه‌ها و وضعیت مورد بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: با هماهنگی دستگاه‌های استانی نسبت به تامین و اعزام ماشین آلات عمرانی اقدام شد ‌و امدادرسانی و تخلیه آب منازل و واحدهای تجاری در سطح شهر حاجی‌آباد و روستاها صورت گرفت.

آخوندی گفت: در حال حاضر باران بند آمده و شرایط برای کارهای امدادی فراهم است، اما در جاده، سیلاب وجود دارد و همکاران راهداری در این خصوص پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی ‌اظهار کرد: برنامه ریزی انجام گرفت که تمام دستگاه‌ها و ماشین‌آلات برای همکاری حضور پیدا کردند و در محل فرمانداری ستاد زده شد و شرایط به صورتی پیش آمد که بتوانیم که حداکثر استفاده را از امکانات موجود در کنار امکانات اعزامی مرکز استان داشته باشیم.

آخوندی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین به منطقه اعزام شده است، گفت: محورهای مواصلاتی و عشایر بیشتر خسارت دیدند و در زیرکوه بخش قنوات در دام خسارت دیده و بخشی از آبگرفتگی مناطق مسکونی شهری و روستایی را در برداشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است
  • ۵۴۳ میلیون دلار، ارزش خدمات باغ ملی گیاه شناسی
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است
  • هوای هیچ شهری امروز آلوده نیست / پاک‌ترین هوا سهم بجنورد شد
  • تهدید زوال باغ ملی گیاه‌شناسی بر اثر توسعه شهری نامتوازن
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • تهران بزرگ‌تر شد