Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-23@07:43:05 GMT

سلب حق شهروندی از یک زوج مسلمان در سوئیس

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۱۷۰۰۳

سلب حق شهروندی از یک زوج مسلمان در سوئیس

به گزارش خبرگزاری تقریب، مقامات شهر "لوزان" در جنوب غربی سوئیس به دلیل امتناع یک زوج مسلمان از دست دادن با جنس مخالف خود از اعطای حق شهروندی به آنان خودداری کردند.
 
کمیسیونی ۳ نفره از مقامات لوزان در این خصوص اعلام کردند که اقدام این زوج عدم احترام به برابری جنسیتی محسوب شده و لذا به آنها حق شهروندی داده نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
"گریگوری جونو"، شهردار لوزان به خبرگزاری فرانسه گفته است کمیسیون شهرداری هفت ماه پیش با این زوج مصاحبه کرده بود تا مشاهده کند شرایط لازم برای شهروندی سوئیس را دارند یا نه.
 
روز جمعه این کمیسیون اعلام کرد که آنها نتوانسته‌اند شرایط لازم را کسب کنند. عدم ادغام در جامعه یکی از دلایل رد شهروندی این زوج مسلمان بوده است.
 
شهردار این شهر سوئیس از اعلام ملیت این زوج و یا افشای جزئیات بیشتر خودداری کرد اما گفت این زن و شوهر از دست دادن با افرادی از جنس مخالف خودداری کردند.
 
او گفت این زن و شوهر در پاسخ دادن به سوال‌هایی که جنس مخالف مطرح می‌کرد، با دشواری مواجه بودند.
 
این زن و شوهر ۳۰ روز فرصت دارند تا خواهان تجدیدنظر در رای صادره شوند.
 
۲ سال پیش نیز در موردی مشابه، اقدام ۲ برادر سوری مبنی بر خودداری از دست دادن با معلم خانم خود واکنش‌ های فراوانی را در سوئیس به دنبال داشت.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۷۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از بین رفتن جان شهروندان در سایه نبود HSE

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در تذکر پیش از دستور دویست و بیست نهمین جلسه شورای شهر تهران و با اشاره به حادثه آتش سوزی در پایانه شرق تهران گفت: پنجشنبه هفته گذشته حادثه تلخی در پایانه شرق در دست ساخت رخ داد و متاسفانه در اثر این حادثه ۶ نفر از اتباع افغانستانی و کسانی که برای کار به تهران آمده بودند جان خود را از دست دادند و یک نفر نیز با سوختگی شدید در بیمارستان بستری است و ظاهراً حال خوبی ندارد. 

وی ضمن اشاره به سایر حوادث تلخی که در دوره مدیریت ششم شهری تهران رخ داده است اظهار کرد: حادثه فوت دو کودک در استخر، مجروح شدن کودکان در اثر ترکیدن بالن و حادثه افتادن یک کودک در چاه نتیجه نبود آموزش‌های شهروندی و HSE است. 

تشکری هاشمی ضمن عرض تسلیت به خانواده افرادی جان خود را در حادثه آتش سوزی پایانه شرق از دست داده‌اند گفت: تقاضای بنده از شهردار و شهرداری تهران این است که در تبلیغات محیطی به آموزش‌های شهروندی توجه بیشتری داشته باشند و HSE را در تمام پروژه‌ها رعایت کنند. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: متاسفانه کمتر می‌بینیم که شهرداری تهران از ابزار‌های لازم و متخصصان برای آموزش‌های شهروندی استفاده کند، باید HSE در پروژه‌های شهری به عنوان بخشی از الزامات مد نظر قرار گیرد و ابزار‌ها و امکانات مورد نظر در کارگاه‌ها برای مبارزه با چنین حوادثی فراهم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • همدستی مرد و زن برای قتل شوهر
  • (ویدیو) تکذیب احضار سفیر سوئیس به سپاه پاسداران
  • احضار سفیر سوئیس به سپاه تکذیب شد
  • مسلمان شدن ۳۰ زن استرالیایی با الهام از مقاومت زنان غزه
  • ماجرای عجیب کتک زدن پدر شوهر و فلج کردن او
  • از بین رفتن جان شهروندان در سایه نبود HSE
  • (ویدئو) سانسور جنجالی سکانس ابراز عشق شوهر به همسرش در تلویزیون؛ «دوست دارم» ممنوع!
  • (ویدئو) سانسور جنجالی سکانس ابراز عشق شوهر به همسرش در تلوزیون؛ «دوست دارم» ممنوع!
  • محاسبه آنلاین نرخ مهریه ۱۴۰۳
  • ماجرای مسلمان شدن یک دختر مسیحی + فیلم