Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@18:46:07 GMT

فعالیت های هنری در مساجد تقویت می شود

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۱۷۰۱۵

فعالیت های هنری در مساجد تقویت می شود

سرپرست دبیرخانه کانون های مساجد رونق مساجد را اولویت نخست دبیرخانه کانون های مساجد عنوان کرد و گفت: فعالیت های هنری در مساجد تقویت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام محمد نقی یارمحمدی، سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در نشست مشترک با اعضای کانون های مساجد شهر زنجان با اشاره به حدیثی مبنی بر اینکه خدمتگزاران در مساجد افراد مورد علاقه خداوند هستند، اظهار کرد: این جلسه در راستای هم افزایی بیشتر با اعضای کانون های مساجد است و در طول سال استمرار خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه پایگاه های مقاومت بسیج در کنار کانون های فرهنگی و هنری مساجد دو نهاد موثر و فعال در مساجد به شمار می آیند، تصریح کرد: فعالیت این دو نهاد بایستی در راستای هم افزایی و احیای کارکردهای مسجد باشد.

 

این مقام مسوول با اشاره به 30 مرداد روز جهانی مساجد به پیام مقام معظم رهبری در خراسان شمالی و همکاری این دو نهاد در مساجد اشاره کرد و گفت: اساسنامه ستاد عالی کانون های مساجد به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است و دبیرستاد عالی در جهت احیای جایگاه کانون های مساجد از طریق این اساسنامه همت والایی دارد.

 

حجت الاسلام یارمحمدی با یادآوری اینکه دبیرخانه کانون های مساجد در استان همچون یک کانون فرهنگی و هنری به فعالیت خود در راستای توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری در کنار فعالیت های دینی و قرآنی کانون های مساجد استان ادامه خواهد داد، یادآور شد: می بایست هویت مسجدی را در بین جامعه مذهبی استان تقویت کرد.

 

سرپرست دبیرخانه کانون های مساجد رونق مساجد را اولویت نخست دبیرخانه کانون های مساجد عنوان کرد و گفت: نیازمند وحدت رویه در مساجد هستیم و دبیرخانه مساجد همچون میز خدمتی برای تمام مساجد استان فعالیت خواهد کرد.

 

وی با اشاره به اینکه اتاق فکرهای متعددی برای رایزنی با دستگاه های اجرایی استان و دریافت تسهیلات برای کمک به کانون های مساجد تشکیل شده است، گفت: 3 تا 5 درصد از اعتبارات دهیاری ها به فعالیت های فرهنگی در روستا اختصاص دارد که امیدمی رود مدیران مسوول کانون های مساجد روستایی رایزنی هایی با دهیاری ها برای دریافت این اعتبارات و تخصیص آن به فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد روستایی آغاز کنند.

 

این مقام مسوول با اشاره به تلاش برای تزریق بودجه های قانونی از دستگاه های اجرایی به کانون های مساجد، گفت: کانون های فرهنگی و هنری بازوان امامان جماعت و هیئت امنای مساجد هستند که لازم است زمینه تعامل و هم فکری در فعالیت های مساجد بین این افراد ایجاد شود.

 

به گفته سرپرست دبیرخانه کانون های مساجد استان زنجان، کانون های فرهنگی و هنری شبکه های فرهنگی هستند که در سطح مساجد مشغول فعالیت هستند و دبیرخانه کانون های مساجد به عنوان نخ تسبیح نقش پیوستگی این نهادها را دارد.

 

این مقام مسوول به تشکیل گروه اندیشه ورز متشکل از بچه های مساجد هم اشاره کرد و گفت: گروه های اندیشه ورز مساجد در سطح استان و شهرستان تشکیل خواهد شد تا کمک کار مساجد استان باشد.

 

وی به توازن در تجهیزات کانون های مساجد هم اشاره کرد و یادآور شد: برخی از کانون های مسجدی در استان با فقر تجهیزاتی روبه رو هستند و این درحالی است که تجهیزات در برخی دیگر از کانون ها بلااستفاده باقی مانده است، از اینرو تلاش می شود در فضای کنونی کشور که با فشارهای اقتصادی روبه رو هستیم و امکان تزریق تجهیزات به کانون ها وجود ندارد از تجهیزات بلااستفاده کانون ها استفاده شود.

 

حجت الاسلام یارمحمدی با اشاره به تقویت فعالیت های هنری در مساجد و تثبیت افراد با اینگونه فعالیت ها افزود: به فرموده مقام معظم رهبری با استفاده از ابزارهای هنری می توان به عمران معنوی مساجد کمک کرد؛ از اینرو تلاش می شود تا کلاس های آموزشی در بخش های هنری در مساجد تقویت شود.

 

وی با یادآوری اینکه بچه های مسجدی از استعدادهای هنری بالایی برخوردار هستند، گفت: بایستی این افراد از حاشیه به متن برنامه های فرهنگی و هنری هدایت شوند.

 

سرپرست دبیرخانه کانون های مساجد از اجرای طرح هرمسجد یک خبرنگار برای تربیت خبرنگار مسجدی خبر داد و گفت: خبرگزاری شبستان هم ظرفیت خوبی برای انتقال فعالیت های مساجد از طریق فضای مجازی است.

 

رایزنی برای تشکیل کلاس های هنری در مساجد و آموزش های هنری مسجدی ها، راه اندازی دوره های آموزشی برای طرح نویسی کانونی های و اهتمام کانون ها برای ثبت اسامی اعضای کانون های مساجد در سامانه بچه های مساجد از دیگر موارد مطروحه در این نشست بود.

 

 

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عزت الله انتظامی آمریکا خشکسالی بازار مسکن استان همدان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حوزه هنری شیراز کانون های مساجد استان زنجان اعضای کانون های مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۷۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ: بنای دولت تمرکز جدی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بنای  دولت سیزدهم تمرکز جدی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است و در این راستا دوران پررونق فرهنگ و هنر را تجربه می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی بعد از ظهر امروز _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در مراسم افتتاحیه سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب اظهار کرد: خدا را شاکریم که در این ایام زیبا، رویداد بزرگ سی‌وپنحپین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را آغاز می‌کنیم و این نعمت بزرگ را به تمام اصحاب فرهنگ، هنر و ادب تبریک می‌گویم‌.

وی ادامه داد: اولین روز بهار با نمایشگاه قرآن آغاز شد و چه نکو بهاری بود و سالی که نکوست از بهارش پیداست؛ مجموعه ارزشمندی از رویدادها را پشت سر گذاشتیم تا به امروز رسیدیم و جشن بزرگ آغاز نمایشگاه کتاب را برگزار کردیم‌.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در اردیبهشت با رویدادهای فرهنگی متعددی از جمله بزرگداشت عطار، فردوسی، خیام، دهه کرامت و برگزاری نمایشگاه کتاب با مشارکت اصحاب فرهنگ هستیم‌.

اسماعیلی بیان کرد: بنای دولت سیزدهم تمرکز جدی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است و در این راستا دوران پررونق فرهنگ و هنر را تجربه می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۱۲۰ هزار مجوز کتاب را صادر کردیم گه آماری بی‌نظیر است، در بسیاری از خانواده‌ها به‌دلیل مشکلات معیشتی انتظار می‌رود به حوزه کتاب توجه لازم‌به عمل نیاید اما مردم کتاب‌دوست این حوزه را رها نکردند و در سال‌های اخیر در میزان مطالعه رو به رشد هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: توسعه کتابخانه‌های عمومی به فصل پرافتخار در دوره جدید تبدیل شده و در ماه‌های آینده بزرگ‌ترین کتابخانه منطقه را در یکی‌از شهرهای مرکزی افتتاح خواهیم کرد، در حوزه کاغذ نیز علیرغم اینکه با تولید حدود ۵ هزار تن آغاز کردیم، سال گذشته به خودکفایی در حوزه کتاب درسی رسیدیم و با افتتاح مجموعه جدید و فناور که نیازی به استفاده از چوب ندارد، به ۱۳۰ هزار تن می‌رسیم.

اسماعیلی ضمن تشکر از نهادهای متولی در برگزاری نمایشگاه کتاب عنوان کرد: بنای دولت افزایش چتر حمایتی از مخاطبان کتاب است و در کنار تخصیص یارانه کتاب برای دانشجویان، طلاب و اساتید، موضوع اختصاص خرید یارانه‌ای کتاب برای تمام کارکنان دولت را به تصویب رساندیم که از نمایشگاه آغاز می‌شود و تا پایان سال ادامه دارد.

وی گفت: عدالت فرهنگی در نمایشگاه امسال به نحو بارزی پیش‌بینی شده و هر فرد ایرانی با مراجعه به سامانه مجازی خرید کتاب در کمتر از چند دقیقه می‌تواند کتاب‌هایی بخرد تا کتاب‌ها را رایگان درب منزل تحویل بگیرد که اتفاقی مبارک است.

کد خبر 751812

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ: بنای دولت تمرکز جدی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است
  • فعالیت ۳۰هزار خادم‌یار رضوی در ۱۹حوزه تخصصی فرهنگی و اقتصادی
  • رونق فعالیت های فرهنگی اردبیل با محوریت کانون های مساجد
  • نقش آفرینی کانون های مساجد در جبهه فرهنگی بسیار مهم است
  • رویکرد تربیتی در برنامه‌های تابستانی کانون‌های مساجد اردبیل
  • برگزاری کارگاه تخصصی کارآفرینی و اشتغالزایی ویژه کانون‌های مساجد
  • ۷۷ کانون تخصصی خواهران در مساجد آذربایجان‌شرقی فعال است
  • بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند
  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»