Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - آبادان - ايرنا - مدير کل بندر و دريانوردي خرمشهر گفت: سفر دريايي از بندر خرمشهر به کشور کويت از ابتداي سال جاري تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته به رشد 25 درصدي رسيد.

محمد محسني يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا شمار مسافراني که از ابتداي امسال تا اواخر مردادماه جاري به وسيله کشتي از خرمشهر به کويت سفر کردند 9هزار و 206 نفر عنوان کرد و افزود: تردد مسافران در قالب 144 سفر دريايي انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي نرخ مناسب سفر دريايي نسبت به سفر هوايي، بالا بودن ضريب ايمني حمل و نقل دريايي و بهره مندي از جذابيت هاي گردشگري دريايي را از جمله مزاياي اين نوع سفر بيان کرد.
محسني در ادامه گفت: کشتي مسافري `نگين` از نوع کاتاماران با ظرفيت 235 مسافر در روزهاي يکشنبه و چهارشنبه از کويت به بندر خرمشهر و در روزهاي دوشنبه و پنجشنبه از بندر خرمشهر به کويت مسافران را جابجا مي کند.
وي در خصوص پايانه مسافري دريايي خليج فارس بندر خرمشهر اظهار داشت: اين پايانه با وسعت 6 هزار متر مربع مجهز به امکانات پيشرفته با ظرفيت خدمات رساني به يکهزار و 200 مسافر در روز از سال 86 تاکنون در بندر خرمشهر راه اندازي شده است.
به گفته وي خط مسافري دريايي بندر خرمشهر به کويت پيش از جنگ تحميلي در بندر خرمشهر فعال بوده و با شروع دوران بازسازي از سال 73 توسط يک فروند کشتي با ظرفيت250 مسافر مجددا راه اندازي شد و فعاليت آن تاکنون بدون وقفه ادامه دارد.
نخستين اسکله خرمشهر در سال 1308 خورشيدي و در جريان پهلوگرفتن يک فروند اقيانوس‌پيما به بهره‌برداري رسيد.
بندر خرمشهر يکي از بنادرکانتينري کشور در خليج فارس بوده و به دليل همجواري با کشور عراق، يک منطقه استراتژيک از نظر تجاري و سياسي محسوب مي شود که با قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاري اروند و نزديکي به پالايشگاه آبادان و صنايع فولاد خوزستان فرصت مناسبي براي سرمايه گذاري در آن فراهم است.
توسعه پايانه بندر خرمشهر و ساخت يک پايانه استاندارد در زميني به وسعت 30 هکتار در دستور کار قرار دارد.
7100/6068
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۷۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) سردار حاجی‌زاده درباره واکنش اسرائیل: ۱۰۰ درصد می‌زنیم

 سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران، در حاشیه مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش، در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره واکنش اسرائیل به حمله سپاه و اینکه اگر تعرضی به خاک ایران داشته باشند، جمهوری اسلامی چه خواهد کرد؟، گفت: ۱۰۰٪ درصد می‌زنیم، نگران نباشید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • رشد نم هوا در اروند
  • مقاوم سازی ۷۵ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی لرستان
  • (ویدئو) سردار حاجی‌زاده درباره واکنش اسرائیل: ۱۰۰ درصد می‌زنیم
  • سهمیه مسافری به مناطق آزاد تعیین شد
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین درآذربایجان‌غربی
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در آذربایجان‌غربی
  • مظلومترین حلقه زنجیره ریلی تولیدکننده واگن است
  • سهمیه مسافری سال ۱۴۰۳ مناطق آزاد ابلاغ شد
  • افزایش شمار قربانیان سیل و رعد و برق در پاکستان به ۶۳ نفر
  • افزایش چشم گیر تردد مسافر و ناوگان باری از تمرچین پیرانشهر