Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@21:13:06 GMT

صحن حضرت زهرا (س) تا پایان مهرماه افتتاح می شود

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۱۷۱۹۵

حسن پلارک در بازدید از صحن حضرت زهرا (ص) و انجام مراحل کنترل پروژه با حضور همه پیمانکاران پروژه با اعلام این خبر افزود: پیشرفت پرژه طبق برنامه انجام است اگرچه نقاط ضعفی وجود دارد که به دلیل مشکلات ویزا، مسائل مرزی و ورود کالا قابل اغماض است.

وی ادامه داد: اصرار ما بر این بود که تا پایان شهریور پروژه صحن حضرت زهرا (ص) به اتمام برسد اما علی رغم همه تلاشی که به طور فشرده در حال انجام است، این مساله شدنی نیست و فکر می‌کنم یک ماه فرصت بیشتر لازم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد بازسازی عتبات تاکید کرد: شاید بتوانیم بخش زیارتی را در عید غدیر به اتمام برسانیم اما از آنجا که بخش شبستان‌های زیارتی را یکبار افتتاح کرده بودیم؛ قرار نیست مجدد بخش زیارتی را در مراسم خاصی افتتاح کنیم. به دنبال این هستیم که کل پروژه را به طور کامل افتتاح می کنیم و امیدواریم پروژه تا پایان مهرماه به اتمام برسد.

پلارک اضافه کرد: اقدامات داخلی انجام شده اما در بخش نما خرده کارهایی مانده است. این یک اثر بزرگ و ارزشمند است که از طرف مردم ایران به حرم امیرالمومنین (ع) اهدا شده و با نام همسر مبارک ایشان مزین شده است. این یک پروژه تاریخی و ماندگار است و حرم امیرالمونین تا ۵۰ سال آینده نیازی به توسعه نخواهد داشت. در طول تاریخ این حرم مطهر یکبار توسعه یافته و ۲ برابر شده است اما در توسعه فعلی حرم ۲۰ برابر می شود که در هیچ عتبه ای سابقه نداشته است.

وی گفت: این پروژه به نام ایرانیان در تاریخ به عنوان باقیات صالحات برای همه کسانی که در این پروژه کار کردند ثبت شود. این به یک معجزه شبیه بود و در مدت ۵ سال و با ظرافت‌های بسیار زیاد با این قیمت قابل انجام نبود. باید تشکر ویژه ای داشته باشیم از همه مردم ایران و کسانی که نذر خود را انجام دادند و در راس آن از مقام معظم رهبری که هموراه پشتیبان ستاد بودند و همچنین از پیمانکارانی که در این پروژه کار کردند. از مردم عراق و از آیت الله سیستانی هم تشکر می کنم که با نامگذاری صحن به نام حضرت زهرا (س) همواره تشویق و ترغیب کردند. باید از مردم نجف و کسبه اطراف که ما مزاحمتی برای آنها داشتیم و تحمل کردند هم تشکر کنم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات ادامه داد: امیدواریم صحن عقیله بنی هاشم در کربلا هم در زمانبندی مشخص با استفاده از تجربیات فعلی به انجام برسد و زائران دعاگوی همه دست اندارکاران باشند.

پلارک با اشاره به نزدیک شدن به ایام محرم و اربعین حسینی (ع) گفت: یکی از خصوصیات پروژه صحن حضرت زهرا پوشش جمعیت‌های زیارتی بالا به شمار می رود که بزرگترین آن مراسم اربعین امام حسین (ع) است که میلیونها نفر از سراسر دنیا به این مراسم مشرف می شوند. این پروژه می تواند جوابگوی بخشی از جمعیت زائران اربعین باشد. در سال‌های گذشته هم از این صحن برای اقامت استفاده شد اما امسال امکانات بسیار بهتری در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.

وی خاظرنشان کرد: ظرفیت استقرار جمعیتی ما در صحن حضرت زهرا امسال حداقل ۲ برابر خواهد شد و بیش از ۲۰۰ هزار زائر را در اسکان خواهیم داد. همچنین ساختمان‌های اداری را مفروش خواهیم کرد و زائران را اسکان خواهیم داد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: حضرت زهرا مشکلات زهرا مردم ایران حرم مطهر ایران مقام معظم رهبری عراق کربلا محرم پوشش امام حسین پوشش حضرت زهرا محرم مشکلات مقام معظم رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۷۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران

وزیر کشور از چند پروژه‌های سازمان نوسازی شهرداری تهران در منطقه ۱۸ بازدید کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، احمد وحیدی، وزیر کشور به همراه استاندار و معاون عمرانی استانداری تهران از آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) و شن چاله ها در منطقه 18 بازدید کرد.

️وی در این بازدید ضمن تقدیر از مجریان پروژه، در جریان آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی، رفع معارضین و عملیات عمرانی این پروژه ها قرار گرفت.

️گفتنی است پروژه های عمرانی سازمان نوسازی علاوه بر تولید مسکن، بازآفرینی و تبدیل تهدیدات شهری به فرصت هاست و در همین راستا باغ راه راه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بازآفرینی طبقه فوقانی تونل قطار راه آهن تهران تبریز است که از سالیان متمادی موجب انفصال شمال و جنوب این خط آهن شده بود و اینک با احداث پروژه های مورد نیاز اهالی ضمن ایجاد پیوستگی شهری موجب توزیع عادلانه امکانات شهری در مناطق ١٧ و ١٨ تهران خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران
  • افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • کسب ۱۰ مدال توسط ووشوکاران ایران در پایان روز نخست مسابقات
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود
  • افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • اولین کودکستان‌های «تاک» دانشگاه آزاد مهرماه افتتاح می‌شوند