Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@15:51:57 GMT

هزینه 250 هزار دلاری برای دوباره زنده شدن پس از 200 سال

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۱۷۳۱۶

هزینه 250 هزار دلاری برای دوباره زنده شدن پس از 200 سال

شرکت آلکور آمریکا در ایالت آریزونا در حال دریافت وجوه سنگین از افراد ثروتمند برای نگهداری از مغز آنها پس از مرگ در راستای بازگرداندن آن‌ها به زندگی پس از 200 سال است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا به نقل از راشاتودی، افراد بسیار ثروتمند به خصوص در آمریکا هم اکنون در حال صرف هزینه‌های هنگفت برای منجمد کردن مغز خود با امید بازگشت به زندگی در 200 سال آینده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هر یک از این افراد برای نگهداری مغز خود پس از مرگ حدود 100 هزار دلار به شرکت ارائه‌دهنده این خدمات می‌پردازند.
خدمات در این زمینه توسط شرکت آلکور آمریکا در ایالت آریزونا ارائه می‌شود.
این شرکت تحت مدیریت دکتر مکث‌مور و یک تیم هشت نفره است و هم اکنون یک‌هزار نفر برای ارائه این خدمت ثبت‌نام کرده‌اند.
برخی از این افراد حتی حاضر هستند 250 هزار دلار هزینه کنند تا کل بدن آنها و نه فقط مغز آن‌ها برای سال‌های آینده پس از مرگ نگهداری شود.
نگهداری از بدن این افراد شامل آویزان کردن وارونه جسد آنها در سیلندرهای فولادی است.
یک فرد ثروتمند با سن بالای 60 سال که خود را دیوید معرفی کرد در گفتگو با روزنامه دیلی استار گفت: می‌دانم که بسیاری از افراد فکر می‌کنند من ساده هستم اما چرا نباید این مسئله را امتحان کنم، نه چیزی از دست دادم و نه آسیب دیدم؛ من نه بچه دارم و نه ازدواج کردم و در سن و سال من بعید است در زندگی تغییر خاصی بکنم.
وی ادامه داد: من تصمیم گرفته‌ام تا بخشی از پول خود را صرف این کار بکنم تا شاید 200 سال یا 2 هزار سال آینده بتوانم یک دوره جدید زندگی را تجربه کنم.
شرکت آلکور در وبسایت خود آورده است که انتظار می‌رود طی چند 10 سال آینده پزشکان به فناوری ساخت پرورش کامل یک بدن انسان برسند و بتوانند برای یک مغز بدن ایجاد کنند.
این شرکت می‌گوید با توجه به اینکه خارج کردن مغز انسان از جمجمه می‌تواند موجب آسیب دیدن این عضو حساس شود در نتیجه مغز در داخل سر به طور کامل نگهداری خواهد شد.
این شرکت پس از مرگ قطعی مشتریان خود اقدام به بسته‌بندی اندام آن‌ها کرده و با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته جریان خون در قلب و ریه‌های آن‌ها را بر قلب، ریه و دیگر اندام بدن در جریان نگه می‌دارد.
از طرفی پس از این اقدام 16 داروی دیگر به جسد تزریق می‌شود تا سلول‌های بدن در برابر یخ‌زدگی محافظت شود.
شرکت آلکور اعلام کرده است در حال حاضر جسد 149 نفر را در مقر خود نگهداری می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به تیام بسکتبالیست معروف آمریکایی اشاره کرد.

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۷۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در چه سنی می‌توان یک فرد را «پیر» دانست؟

آفتاب‌‌نیوز :

تیمی از دانشمندان آلمان، ایالات متحده آمریکا و لوکزامبورگ داده‌های بیش از ۱۴ هزار نفر را که در یک تحقیق طولانی‌مدت شرکت کرده بودند، مورد بررسی قرار دادند.

شرکت‌کنندگان در این تحقیق بین سال‌های ۱۹۱۱ تا ۱۹۷۴ میلادی به دنیا آمده و متعلق به نسل‌های مختلف بودند. این افراد که بین ۴۰ تا ۱۰۰ سال داشتند، به ۸ پرسش طی یک دوره زمانی ۲۵ ساله پاسخ می‌دادند.

یکی از سوالات اصلی این بود که «در چه سنی کسی را پیر توصیف می‌کنید؟»

متولدین سال ۱۹۱۱ میلادی در پاسخ به این سوال گفتند که پیری به طور متوسط در سن ۷۱ سالگی شروع می‌شود؛ و هنگامی که همین پرسش از متولدین سال ۱۹۵۶ میلادی پرسیده شد که اکنون به سن ۶۵ سالگی رسیده بودند، آن‌ها آستانه پیری را سه سال دیرتر دانستند و ۷۴ سالگی اعلام کردند.

مارکوس وتشتاین، عضو این تیم تحقیق در گزارشی می‌نویسد: «امید به زندگی افزایش یافته است و برخی از جنبه‌های سلامت نیز در طول زمان بهبود یافته است؛ به طوری که افراد در سنین خاصی که در گذشته پیر محسوب می‌شدند، اکنون دیگر مسن تلقی نمی‌شوند.»

همین روند در سطح فردی نیز مشاهده شد. بگونه‌ای که هر شرکت کننده پس از چهار یا پنج سال مسن‌تر شدن، تخمینش را برای شروع سالمندی یک سال افزایش می‌داد. زنان نیز آستانه پیری را بطور متوسط حدود دو سال دیرتر از مردان درنظر می‌گرفتند.

فاکتور‌های دیگری نیز وجود داشتند که بر تخمین فردی افراد تأثیر می‌گذاشتند؛ مثلا افرادی که مشکل سلامتی داشتند، تنهاتر بودند یا «احساس می‌کردند» مسن‌تر هستند، عموماً معتقد بودند مرحله کهولت زودتر شروع می‌شود.

البته این مطالعه دارای محدودیت‌هایی نیز بود؛ از جمله اینکه شرکت‌کنندگان همگی از یک کشور یعنی آلمان بودند. همچنین این احتمال وجود دارد که در فرهنگ‌های غیر اروپایی، «پیری» به گونه‌ای متفاوت دیده و توصیف شود.

در عصر حاضر، انسان‌ها طولانی‌تر از همیشه زندگی می‌کنند و با ادامه بهبود کیفیت زندگی و سلامت، احتمالا رسیدن به یکصدمین سالگرد زندگی بسیار رایج‌تر خواهد شد؛ به طوری که مردم شروع به طرح این سوال می‌کنند که آیا برای زندگی انسان محدودیتی وجود دارد یا خیر.

نتیجه این مطالعه در مجله Psychology and Aging منتشر شده است.

منبع: یورونیوز

دیگر خبرها

  • روایت برگزیدگان جشنواره «قهرمان ایران» از عملکرد رسانه ملی
  • هرمزگان کار نگهداری ۱۰۰۰ کیلومتر نوار ساحلی توزیع برق را برعهده دارد
  • در چه سنی می‌توان یک فرد را «پیر» دانست؟
  • لایروبی بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد برای مدیریت سیلاب
  • چگونه بهترین شرکت طراحی سایت را انتخاب کنیم؟
  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • مرسدس‌بنزهایی که در خیابان می‌بینید، چقدر خرج نگهداری دارند؟
  • تعیین پاداش ۱۰ میلیون دلاری در ازای اطلاعات مرتبط با سه ایرانی !
  • فضای کار اشتراکی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری چیست؟