Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-23@21:24:55 GMT

فرهاد رهبر برکنار شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۱۷۴۵۹

فرهاد رهبر برکنار شد

  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برکنار شد. بنا بر خبر‌های دریافتی دکتر فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از سمت خود برکنار و سرپرستی این دانشگاه به رئیس کنونی واحد تهران مرکز این دانشگاه واگذار شد.

به گزارش تابناک، پس از مدت‌ها اختلاف نظر و حواشی که در رأس مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی پیش آمده و البته انکار می‌شد، سرانجام روز واقعه فرا رسید تا دکتر فرهاد رهبر از مقام ریاست این دانشگاه برکنار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شنیده‌ها حکایت از آن دارد که جلسه فوق‌العاده و فوری هیأت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی با حضور علی‌اکبر ولایتی تشکیل و با تصمیم اعضا، فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی عزل شد.

برخی گزارش‌های تأیید نشده حکایت از آن دارد که طهرانچی، رئیس کنونی دانشگاه آزادِ واحد تهران مرکز، با تصمیم هیأت امنای دانشگاه به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شده است، حال آنکه هنوز جلسه اضطراری هیأت امنای دانشگاه آزاد در حال برگزاری است و پایان نیافته.

محمدمهدی طهرانچی (متولد ۱۳۴۴) استاد دانشکده فیزیک دانشگاه شهید بهشتی در اواخر دوران ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد به ریاست دانشگاه شهید بهشتی رسید و این سمت را برای مدتی در دولت روحانی عهده دار بود (۱۳۹۱-۱۳۹۵) و در دوران ریاست فرهاد رهبر در دانشگاه آزاد به ریاست یکی از واحد‌های این دانشگاه در تهران رسید تا نامش بیشتر بر سر زبان‌ها بیفتد.

بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۳ اساسنامه دانشگاه آزاد، پس از استعفا و یا عزل رئیس دانشگاه، هیأت امنا موظف است ضمن تعیین سرپرست برای دانشگاه، طی یک مهلت سه‌ماهه نسبت به معرفی گزینه پیشنهادی برای احراز ریاست دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام نماید.

بنابراین، با توجه به برکناری فرهاد رهبر، رئیس پیشین دانشگاه آزاد توسط هیأت امنای این دانشگاه، هیأت امنا باید گزینه پیشنهادی خود برای تصدی ریاست دانشگاه را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کند. طی این بازه زمانی، سرپرست انتخاب شده وظیفه تمشیت امور دانشگاه را به عهده خواهد داشت.

منبع: فرارو

کلیدواژه: فرهاد رهبر دانشگاه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۷۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت بنیه علمی دانشگاه‌ها با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیام خدایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب به مناسبت گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اتفاق اعضای هیئت رئیسه و مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های میاندوآب با فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب دیدار کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب در این دیدار با تبریک سالروز تأسیس سپاه پاسداران و پیروزی‌های غرورآفرین سپاه پاسداران در حمله موشکی به سرزمین‌های رژیم اشغالگر اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دژ مستحکم اسلام و تجلیگاه مردان بزرگی بوده که عزت و اقتدار اسلام و ایران اسلامی را در عرصه جهانی نمایان‌تر کرده و خدمت به سپاه پاسداران و بسیج دانشجویی در سایه دانشگاه از مهمترین وظایف دانشگاهیان است.

خدایی عنوان کرد: در راستای تحقق شعار سال، باید بنیه علمی دانشگاه بیش از پیش تقویت و ارتقاء پیدا کند و با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و مشارکت مردم، آن را در اختیار کشور و جوانان قرار دهیم و با هوشیاری و اراده آهنین این امانت مهم علمی کشور را به سر منزل مقصود برسانیم.

فرمانده سپاه میاندوآب هم در این دیدار با قدردانی از فعالیت‌های علمی و فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب گفت: امیدواریم با کمک این دانشگاه بتوانیم به هدف‌های بلند علمی، پژوهشی و فرهنگی در عرصه‌های مختلف دست یابیم.

محمد پیری در ادامه افزود: پیروزی‌های مقتدرانه سپاه پاسداران در جنگ موشکی با رژیم فاسد صهیونیستی نتیجه تلاش دانشگاهیان و دانشمندان هسته‌ای در عرصه پژوهش‌های علمی است و همه نهاد‌های انقلاب اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی با پیروی از منویات مقام معظم رهبری توانسته‌اند مسیر پیشرفت انقلاب و نظام را بیش از هر زمان دیگر هموار‌تر سازند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • با نگاه منصفانه می‌توان جمله به‌قله نزدیک می‌شویم رهبر انقلاب را بهتر درک کرد
  • درویش برکنار خواهد شد؟؛ قبل از رفتن تمدید یک نفر قطعی است
  • تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیرشهریه‌ای استان تهران
  • با واگذاری پرسپولیس، درویش برکنار خواهد شد؟ | قبل از رفتن تمدید یک نفر قطعی است
  • اساتید هنر و رسانه در هم اندیشی با ریاست دانشگاه آزاد چه گفتند؟
  • اساتید هنر و رسانه در هم اندیشی با ریاست دانشگاه ازاد چه گفتند؟
  • تقویت بنیه علمی دانشگاه‌ها با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان
  • تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
  • تنبیه رژیم منحوس صهیونیستی ضرورتی انکارناپذیر و قانونی بود
  • ۴۱ سالگی تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد