Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- سرمربي تيم ملي ايران مي گويد که جهانبخش آماده بازي کردن مقابل تيم محبوب خود است.
به گزارش آريا، کارلوس کي روش در مصاحبه اي خواندني با تايمز، به تمجيد از عليرضا جهانبخش و استعدادهاي فوتبال ايران پرداخته است.
کي روش صحبت هايش را با عطش روز افزون وينگر جديد برايتون براي گلزني آغاز کرد:
هنگامي که بازيکني شروع به گلزني مي کند، مزه اين حس اعتياد آور را مي چشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنين فردي هر چه بيشتر گلزني کند، بيشتر به گلزني اعتياد پيدا مي کند. اين نحوه پرورش يافتن علي است و من اين روند را با کريستيانو رونالدو مقايسه مي کنم. نحوه پيشرفت او هم به همين منوال بود.
جهانبخش در سن 20 سالگي و زير نظر کي روش براي نخستين بار پيراهن تيم ملي بزرگسالان ايران را بر تن کرد؛ کي روش در اين خصوص توضيح داد:
او در ابتداي حضور من در ايران، کارش را در تيم ملي آغاز کرد. مي توانستم ببينم که توانايي هاي لازم براي بازي کردن در سطح ملي را دارد. عليرضا از ثبات و رويکرد خاصي برخوردار بود.  
کي روش در شرح نحوه تکامل جهانبخش اظهار داشت:
در ابتدا کمي مضطرب بود. جوان بود و مي خواست دست به هر کاري بزند اما چنين چيزي طبيعي است. گام به گام توانست بر اضطراب خود غلبه کند و ضمن حفظ خونسردي، توانايي مديريت فشار بازي ها را به دست آورد.  
در ابتدا جهانبخش تمايل بيشتري براي بازي کردن در کناره ها و اهداي پاس گل به هم تيمي هايش داشت. کي روش چنين نگرشي را عادي و قابل درک مي داند.
طبيعي است که همچون کريستيانوي چند سال قبل، اين گونه عمل کند. علي زياد وارد محوطه جريمه نمي شد اما تلاش و مداومت در تمرينات و همچنين چيزهايي که به او آموزش و تذکر داده شد، کم کم باعث شدند تا فضاي پشت مدافعان را پيدا کند. به اين درک رسيد که مهاجمان از درون محوطه جريمه گلزني مي کنند و بدين ترتيب شروع به تغيير کرد.  
کي روش اعتقاد دارد که اينک بار گلزني بيشتري نسبت به قبل بر روي دوش جهانبخش قرار دارد.
در فوتبال مدرن وظيفه وينگر گلزني کردن است چون اگر در بين شش بازيکني که مقابل خط دفاعي بازي مي کنند چهار-پنج گلزن نداشته باشيد، به موفقيت دست نخواهيد يافت. به همين خاطر بايد کاري کرد تا بازيکناني همانند علي درک کنند که پاس گل دادن کفايت نمي کند. بازيکناني از اين دست همواره بايد به مهاجم دوم يا سوم تيم در محوطه جريمه تبديل شوند.
وي همچنين افزود:
جهانبخش بازيکن خيلي مهمي براي برايتون خواهد بود. او سريع است و راهکارهاي دقيقي براي گلزني پيدا مي کند زيرا بازيکن کاملا رو به جلويي است. بازيکني نيست که نياز چنداني به پاسکاري يا دريبلزني داشته باشد. عليرضا با حرکاتي ساده نفوذ مي کند. او جنگجويي است که از خود گذشتگي زيادي به خرج مي دهد.
در نظر کي روش، عليرضا مي تواند راهگشاي انتقال بازيکنان بيشتري از ايران به سطح نخست فوتبال اروپا باشد.
اگر تنها يک کشور داشته باشيم که استعدادهاي بزرگي دارد، آن کشور ايران است. آن ها از تعصب، استعداد و ذهنيت درستي برخوردار هستند. بسياري از بازيکناني که با آن ها کار مي کنم، قدرت خاصي در وجود خود دارند. اگر همراه با آن ها از هليکوپتري روي بوته ها بپريد، مي توانيد اطمينان داشته باشيد که آن ها جان سالم به در خواهند برد و مبارزه خواهند کرد.  
امروز برايتون با منچستريونايتد رو به رو خواهد شد؛ تيمي که جهانبخش از کودکي طرفدار آن بوده است. آيا او براي اين مسابقه آماده است؟
او آماده اين مسابقه است؛ هرچه بازي بزرگتري در راه باشد، علي بهتر بازي خواهد کرد.





منبع: طرفداري

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کي روش جهانبخش رونالدو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۷۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار: استعداد بازی نداشتم، مربی شدم

به گزارش "ورزش سه"، کافی است که نگاهی به رزومه اوسمار ویه‌را بیاندازید تا ببینید دوران حرفه‌ای او از کار مربیگری در اینترناسیونال در سال 1994 آغاز می‌شود، زمانی که هنوز 20 ساله نشده و تازه دانشگاه خود را آغاز کرده بود.

او در برنامه فوتبال برتر بیشتر در این مورد توضیح داده است: من مثل همه بازیکنان دوست داشتم فوتبال بازی کنم اما در ۱۶-۱۷ سالگی فهمیدم زیاد استعداد فوتبال بازی کردن ندارم.

ویدئو: 330719

اوسمار در این خصوص ادامه داد: من همیشه دوست داشتم برزیل را در المپیک ببینم و پرچمش همیشه در المپیک بالا باشد. این برایم انگیزه درست کرد که به سمت مربیگری بروم. ترم دوم دانشگاه در تیم اینترناسیونال شروع به کار کردم و تقریبا ۲۰ سال در سه دوره در این تیم کار کردم.

وی افزود: هیچوقت فوتبال حرفه ای بازی نکردم و شاید یک فصل در دانشگاه فوتسال بازی کردم.

سرمربی برزیل درباره انتقال به پرسپولیس هم گفت: دعوتم به ایران خیلی سریع بود. به دوستی در فوتبال سری بی برزیل کمک می‌کردم و وقتی این پیشنهاد آمد، تحقیق کردم و وقتی دیدم چه تیمی من را دعوت کرده، تصمیم گرفتم به ایران بیایم.

دیگر خبرها

  • تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم
  • سوال بزرگ بخشی از رئال مادرید؛ چرا آنچلوتی به آردا گولر فرصت کافی برای بازی نمی‌دهد؟
  • اورونوف در فیفادی چشم پرسپولیس را گرفت
  • اوسمار: استعداد بازی نداشتم، مربی شدم
  • اوسمار ویرا: فهمیدم استعداد بازی کردن فوتبال ندارم و به دنبال مربی‌گری رفتم / فیلم
  • تجربه‌ای متفاوت با صندلی گیمینگ ایرانی
  • مختاری: سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فضای سبز مناطق کم برخوردار هزینه شد
  • فوتبال از دریچه فان؛ جود بلینگام پس از گلزنی مقابل بارسلونا
  • فاینورد قهرمان جام حذفی هلند شد
  • قهرمانی باران جهانبخش در آتش و دود