Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست «عرفان و تصوف ایرانی» با حضور علاقه‌مندان و اندیشمندان فلسفه و ایران‌شناسان چینی و با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ۲۷ مردادماه در پکن برگزار شد.

غلامرضا اعوانی، فیلسوف ایرانی و استاد سابق گروه فلسفه دانشگاه شهید بهشتی تهران در این نشست اظهار کرد: دانشگاه زبان‌های خارجی پکن بیشترین خدمت را برای معرفی زبان‌های خارجی و همچنین، زبان چینی انجام داده است و نقش زیادی در معرفی فلسفه از جمله فلسفه ایرانی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با تشریح ریشه کلمه صوفی و برداشت‌های مختلف از این کلمه گفت: در کتاب‌های قدیمی و به نقل از محققان اسلامی، چندین معنا برای این کلمه ثبت شده است.

اعوانی با اشاره به برخی از اصول تصوف اظهار کرد: شریعت، طریقت و حقیقت از اصول تصوف است و میان این سه ارتباط وجود دارد شریعت گفتار، طریقت کردار و حقیقت حال است.

چهره ماندگار فلسفه ایران در ادامه سخنان خود، عرفان اسلامی را تصوف خواند و گفت: ولایت باطن دین است و به معنای رسیدن به خدا است.

رییس سابق مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران با اشاره به قدمت فلسفه در ایران گفت: ایران تنها کشوری است که قبل و بعد از اسلام فلسفه داشته است و مرکز بزرگترین فلاسفه جهان بوده است.

در ادامه این نشست، طرح پرسش و پاسخ میان شرکت‌کنندگان چینی در باره فلسفه، عرفان و تصوف ایرانی اجرا شد.

کد خبر 4378532

منبع: مهر

کلیدواژه: پکن غلامرضا اعوانی فلسفه نشست هم اندیشی مردم علیه احتکار معرفی کتاب فلسفه فعالیت های قرآنی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تازه های نشر قرآن سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی علوم انسانی کنفرانس بین المللی دین اسلام نشست هم اندیشی معرفی نشریات اخلاق طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۷۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از نام جدید مورایس پس از مسلمان شدن | هدیه سپاهانی را ببینید

ژوزه مورایس پرتغالی که از سال گذشته هدایت سپاهان را بر عهده گرفته، از آیین مسیحیت به دین اسلام و مذهب شیعه گرویده است. این خبر در نشست مطبوعاتی سپاهان و پس از پیروزی مقابل استقلال ملاثانی اعلام شد. او که گفته می‌شود به زودی با یک زن مسلمان ایرانی پیوند ازدواج خواهد بست، یکی از ده‌ها ستاره و چهره نامدار فوتبال است که دین اسلام را برای ادامه زندگی برگزیده است. از آنجایی که در تاریخ ورزش ایران خارجی های زیادی حضور داشتند، او اولین و آخرین نفری نیست که با حضور در ایران آیینش را تغییر می دهد و به دین اسلام روی می‌آورد.

حال در این میان شنیده ها حاکی از آن است که، ژوزه مورایس قصد دارد نام خود را بصورت رسمی به «محمد» تغییر بدهد!

دیگر خبرها

  • بیت المقدس عملیاتی منجر به آزادسازی پاره تن ایران+فیلم
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد
  • نیاز آذربایجان‌غربی به ۵۰۰۰ کلاس درس برای رسیدن به استاندارد کشوری
  • دیپلماسی و میدان، پای کار «آبیِ ایرانی»/ نگاهی به مواضع مقامات کشوری و لشکری در روز خلیج فارس
  • نشست واکاوی برنامه‌سازی قرآنی برگزار می‌شود
  • انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال از میان ۲ گزینه اروپایی و ۲ مربی داخلی
  • ◄ کاربرد کلمات و عبارات حمل و نقلی در متون و اشعار فارسی
  • رونمایی از نام جدید مورایس پس از مسلمان شدن | هدیه سپاهانی را ببینید
  • گاف بی بی سی درباره پروژه هواپیمای جت ۷۲ نفره ایرانی
  • چهره‌های ورزشی که در ایران مسلمان شدند