Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جشنواره استثنوایی پول پارو کن ( کلیک کنید )

وبسایت رسمی برنامه نود - علی‌رضا جهانبخش در حالی خود و تیمش را آماده نبرد بزرگ هفته دوم لیگ برتر انگلیس در خانه منچستریونایتد می‌بیند که انگیزه زیادی برای درخشش و قرار دادن ردپایش در جمع بازیکنان ایرانی درخشان در بازی‌های بزرگ لیگ‌های معتبر اروپایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به گزارش سایت نود، هر چند در سال‌های اخیر، فوتبال ایران لژیونری در 5 لیگ معتبر اروپا نداشته اما در گذشته دور نه تنها از این موهبت برخوردار بود بلکه گاهی بزرگان این عرصه را هم با گلزنی بازیکنانش به زانو درمی‌آورد. کافی است این چند مورد را به خاطر بیاورید.

هفته‌های بزرگ دایی 

بدون تردید غرورآمیزترین گل‌های لژیونرهای ایرانی توسط علی دایی در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسید. بهترین گلزن تاریخ فوتبال رده ملی در 2 هفته متوالی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به عنوان مهاجم هرتابرلین دروازه چلسی (2 بار) و میلان را گشود و نامش را بیش از پیش سر زبان‌ها انداخت. تا آن زمان پیش نیامده بود که یک ایرانی در تیمی مطرح در اروپا به فاصله اندک، دروازه 2 تیم بزرگ آن هم در عرصه‌ای به بزرگی لیگ قهرمانان اروپا را بگشاید.

خداداد و بایرن

خداد عزیزی در روزهای نه‌چندان طولانی حضور در کلن چند کار بزرگ از جمله گلزنی به اولیور کان و بایرن‌مونیخ در پرونده ثبت کرد. خداداد در آن بازی ورزشگاه المپیک مونیخ با گرفتن یک پنالتی و ثبت گل دوم تیمش با ضربه سر، عامل اصلی یکی از معدود برتری‌های تاریخ کلن در خانه بایرن نام گرفت.

روی سر کاناوارو

جواد نکونام در اوساسونا روزهای خوبی داشت اما بی‌گمان بهترین بازی خودش را در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو انجام داد؛ جایی که در دقایق ابتدایی روی سر کاناوارو، مرد سال سابق جهان و مدافع وقت رئال مادرید بلند شد و گل برتری اوساسونا را وارد دروازه رئال کرد؛ هرچند اوساسونا نتوانست این برتری را حفظ کند اما نکونام نام خودش را در تاریخ ثبت کرد.

بهترین بازی کیا 

جدال هامبورگ مقابل یوونتوس در مرحله گروهی فصل 2000-1999 لیگ قهرمانان اروپا به عنوان یکی از جدال‌های کلاسیک تاریخ این رقابت‌ها طبقه‌بندی می‌شود. مهدوی‌کیا، ستاره هامبورگ در جریان این بازی که در زمین هامبورگ با تساوی پرگل 4 بر 4 به پایان رسید، یک گل زد، یک پاس گل داد، یک پنالتی گرفت و در تمام حملات تیمش موثر بود. آن سمت زمین هر چقدر اینزاگی تلاش می‌کرد، این سمت کیا نقشه‌هایش را نقش بر آب می‌کرد و در نهایت با درخشش ستاره هامبورگ یکی از کلاسیک‌ترین بازی‌های تاریخ مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با تساوی 4 بر 4 به پایان رسید. این بازی را شاید بتوان یکی از بهترین بازیهای دوران ورزشی مهدوی‌ کیا و یکی از مهم ترین نمایشهای یک ایرانی در اروپا دانشت

درخشش بی‌ثمر آزمون

 سردار آزمون، نسل جدید ستاره‌های ایرانی گلزن در بازی‌های بزرگ نام گرفت. او  در هیبت بازیکن روستوف به زیبایی مدافعان بایرن را جا گذاشت و گلی زیبا را در مرحله گروهی لیگ قهرمانان به ثبت رسید. دیگر تصویر خاطره‌ساز آزمون در اولین و تنها حضورش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، جدال مقابل اتلتیکومادرید بود. او فرصت تک به تک را وارد دروازه اوبلاک کرد تا دقیقا مانند دایی در یک فصل لیگ قهرمانان دروازه 2 تیم بزرگ را باز کند.البته این گل‌ها در نهایت ثمری نداشت و روستوف پشت سر اتلتیکومادرید و بایرن‌مونیخ از حضور در مرحله حذفی معتبرترین جام باشگاهی اروپا بازماند.

 دورتموند، طعمه کریمی و هاشمیان

هیچ تیمی به اندازه دورتموند از لژیونرهای ایرانی ضربه نخورده است. علی کریمی یکی از زیباترین گل‌های دوران حرفه‌ای خود را در دوران حضور در بایرن وارد دروازه وایدن‌فلر کرد و برتری بایرن در زمین مخوف دورتموند را رقم زد. صحنه تو سر توپ زدن او و دریبل زدن بازیکنان دورتموند از جمله خاطرات ماندگار تاریخ فوتبال ایران محسوب می‌شود. هاشمیان هم وقتی در بوخوم مشغول بازی بود با استفاده از سانتر هم‌تیمی‌اش با یک ضربه سر به شکل شیرجه‌ای تور دروازه وایدن‌فلر را لرزاند تا بیش از پیش لایق لقب هلی‌کوپتر نشان دهد.

1977

 

منبع: وبسایت برنامه ۹۰

کلیدواژه: خارجی داخلی اختصاصی علی کریمی علی دایی جواد نکونام مهدی مهدوی کیا علیرضا جهانبخش وحید هاشمیان خداداد عزیزی جام حذفی تیم ملی فوتبال ایران استقلال استقلال خوزستان تراکتورسازی ذوب آهن صنعت نفت آبادان سایپا سپاهان سیاه جامگان فولاد پیکان نفت تهران پدیده پرسپولیس گسترش فولاد سپیدرود رشت پارس جنوبی جم گل گهر خونه به خونه اکسین البرز نفت مسجد سلیمان ملوان انزلی آلومنیوم اراک بادران تهران راه آهن نساجی مازندران مس کرمان ایرانجوان بوشهر فجر سپاسی مس رفسنجان ماشین سازی تبریز صبای قم شهرداری تبریز شهرداری ماهشهر برق جدید فارس برنامه ۹۰ کارشناسی داوری تیم منتخب هفته مسابقات و حواشی لیگ از نود تا نود آنالیز ترین های هفته نود درجه سوال پیامکی کلیپ نود فوتسال مناظره و گفت و گو سایت 90 لژیونرها ویژه نود نوستالژی لیگ یک لالیگا تیم ملی اسپانیا لیگ جزیره جام اتحادیه انگلیس تیم ملی انگلیس کالچو تیم ملی ایتالیا بوندسلیگا جام حذفی آلمان تیم ملی آلمان لوشامپیونه تیم ملی فرانسه برزیل آرژانتین لیگ اروپا لیگ قهرمانان اروپا جام باشگاه های جهان اخبار ورزشی فوتبال ۱۲۰ جام ملتهای آسیا یورو کشتی والیبال بسکتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت 90tv.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وبسایت برنامه ۹۰» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۷۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود بایرن مونیخ به فینال لیگ قهرمانان اروپا با غلبه بر رئال مادرید در ضربات پنالتی (2012/4/25) / فیلم

12 سال از تقابل دیدنی رئال مادرید و بایرن مونیخ در سانتیاگو برنابئو گذشت.

دانلود (35.8MB)

دیگر خبرها

  • جهانبخش وارد لیگ قهرمانان اروپا شد
  • کری توییتر بایرن مونیخ برای رئال مادرید: حدس بزنید بعدش چی شد؟ + عکس
  • پلی به گذشته - برتری 2-1 رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ در آلیانز آرنا (لیگ قهرمانان اروپا - 2018/4/25) / فیلم
  • صعود بایرن مونیخ به فینال لیگ قهرمانان اروپا با غلبه بر رئال مادرید در ضربات پنالتی (2012/4/25) / فیلم
  • ستاره رئال در انتظار بایرن مونیخ پرستاره!
  • الساندرو دل ‌پیرو: تشویق در برنابئو، یکی از به‌یادماندنی‌ترین لحظات دوران حرفه‌ای من است
  • کاهش 25 درصدی دستمزد اریک تن هاخ در صورت عدم کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا
  • ستاره لورکوزن: بایرن شانسی مقابل رئال ندارد
  • تاکید ستاره بایرن مونیخ: جایی نمی‌روم
  • ستاره بایرن: برای بازی برابر رئال لحظه‌شماری می‌کنم