Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-03@15:30:19 GMT

خشونت شدید پلیس شیکاگو علیه سیاه‌پوستان

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۱۸۰۱۷

خشونت شدید پلیس شیکاگو علیه سیاه‌پوستان

رسانه آمریکایی در گزارشی درباره خشونت‌های نژادی در شهر «شیکاگو» خبر داده که توسل نیرو‌های پلیس این شهر به زور و خشونت علیه سیاه‌پوستان ۱۴ برابر سفیدپوستان است. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، تبعیض‌های نژادی در آمریکا به ویژه در شهر «شیکاگو»، رسانه آمریکایی را بر آن داشت گزارشی تحقیقی درباره خشونت نیرو‌های پلیس این شهر علیه سیاه پوستان منتشر کند؛ گزارشی که نشان می‌دهد، رنگین‌پوستان هدف خشونت نیرو‌های پلیس قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«اینترسپت» گزارش داد: «انتشار فیلم تیراندازی مامور پلیس به "لاگوآن مک دونالد" ۱۷ ساله در نوامبر ۲۰۱۵ سبب تظاهرات سراسری در این شهر و ایجاد جنبشی برای اصلاحات در نیروی پلیس شیکاگو شد، اما کارنامه اداره پلیس شیکاگو نشان از تفاوت‌های آشکار نژادی از منظر استفاده روزانه از زور در این شهر است؛ موضوعی که سبب ایجاد بی اعتمادی عمیق به اداره پلیس در میان اعضای سیاه پوست و غیر سفیدپوست شده است».

بنا بر این گزارش، داده‌های آماری و اطلاعاتی حاکی است که بیش از ۹۰ درصد از شلیک ماموران پلیس شیکاگو و همچنین توسل آن‌ها به زور در بیش از یک دهه اخیر که مواردی از قبیل: درگیری فیزیکی، تیزر یا دیگر انواع خشونت‌ها را در بر می‌گیرد، علیه افراد سیاه و رنگین پوست بوده است.

شهردار و دادستان کل شیکاگو در اواخر ماه جولای، طرحی برای انجام اصلاحات در اداره پلیس این شهر اعلام کردند؛ طرحی ۲۲۵ صفحه‌ای که مورد نظارت قاضی فدرال هم قرار دارد.

«بنیاد نامرئی» (Invisible Institute) که بیش از ۶۷ هزار مورد از اقدامات پلیس شیکاگو حد فاصل ژانویه ۲۰۰۴ تا آوریل ۲۰۱۶ را بررسی کرده، به نتایجی تکان دهنده درباره تبعیض نژادی گسترده در این شهر آمریکایی رسیده است.

طبق نتیجه این تحقیق، سیاه پوستان اغلب قربانیان توسل پلیس شیکاگو به زور را تشکیل می‌دهند و این موضوع حتی در مناطقی که اغلب ساکنانش سفیدپوست هستند هم صادق بوده است.

بنا بر این گزارش، احتمال آنکه یک جوان سیاهپوست توسل پلیس شیکاگو را تجربه کند، ۱۴ برابر بیشتر از احتمال تجربه یک جوان سفیدپوست در این شهر آمریکا است.

یافته تحقیقاتی این مرکز آمریکایی نشان می‌دهد که ماموران پلیس شیکاگو به طرزی خطرناک، اخبار مربط به توسل به زور علیه سیاه پوستان را گزارش نمی‌دهند.

بخش دیگری از این تحقیق، حاکی از نابرابری شدید توسل پلیس شیکاگو به زور علیه سفیدپوستان، سیاه پوستان و لاتین‌تبار‌ها است؛ کسانی که هر کدامشان یک سوم از جمعیت شیکاگو را تشکیل می‌دهند.

طبق این گزارش، حدود ۷۲ درصد از توسل به زور پلیس شیکاگو در حد فاصل سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵ علیه سیاه پوستان، ۱۵ درصد علیه لاتین‌تبار‌ها و ۱۰ درصد علیه سفیدپوستان انجام شده است.

عدم تناسب نژادی در توسل پلیس شیکاگو در میان افراد جوان‌تر هم به وضوح دیده می‌شود.

احتمال اینکه یک جوان ۲۰ تا ۳۴ ساله سیاه پوست توسل پلیس شیکاگو به زور را تجربه کند، ۱۴ برابر بیشتر از احتمال تجربه توسل پلیس به زور علیه یک جوان ۲۰ تا ۳۴ ساله سفیدپوست است.

در همین رده سنی، احتمال اینکه یک زن سیاه پوست خشونت و توسل به زور توسط پلیس شیکاگو را تجربه کند، ۱۰ برابر بیشتر از همسن و سالان سفیدپوستشان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیاه پوستان پلیس شیکاگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۸۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۲ هزار نفر از معترضان حامی فلسطین در آمریکا

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، آسوشیتدپرس نوشت: اعتراضات و بازداشت‌ها تقریبا در تمام بخش‌های آمریکا رخ داده است. اما اعتراضات ۲۴ ساعت گذشته در دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس بیش از همه توجهات را جلب کرده است زیرا که اوایل روز پنجشنبه به وقت محلی با حمله پلیس ضدشورش به معترضان صحنه‌های پرآشوبی در آنجا ثبت شد.

صدها نفر از معترضان در دانشگاه کالیفرنیا از دستور پلیس برای ترک محل اعتراضات خودداری کرده و زنجیره انسانی تشکیل دادند. پلیس نیز برای سرکوب آنها از بمب‌های صوتی استفاده کرد.

مقام‌های پلیس کالیفرنیا اعلام کردند که در سرکوب این اعتراضات دستکم ۲۰۰ تن بازداشت شدند.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور در باره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می سازد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به خیزش دانشجویان در سراسر دانشگاه‌های این کشور و بدون اشاره به اینکه این دانشجویان به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه معترض هستند، مدعی شد: هرچند در آمریکا حق بیان اعتراض وجود دارد اما جایی برای نفرت‌پراکنی یا خشونت نیست.

وی افزود: من درک می کنم که مردم (آمریکا) احساسات قوی و اعتقادات عمیقی دارند و در آمریکا به حق بیان آنان احترام می گذاریم و از این حقوق محافظت می کنیم، اما این (مساله) باید بدون خشونت، بدون تخریب، بدون نفرت و در چارچوب قانون انجام شود.

بایدن معترضان (هواداران ملت فلسطین در برابر جنگ غزه) را متهم کرد که موجب ترس و ارعاب دیگران شده و گفت که آمریکا کشور بی قانونی نیست.

دیگر خبرها

  • تشدید تحریم‌های انگلیس علیه شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی
  • خشونت علیه دانشجویان و اساتید ذات واقعی آمریکا را نشان داد
  • بازداشت ۲ هزار نفر از معترضان حامی فلسطین در آمریکا
  • انتقاد گزارشگر سازمان ملل از خشونت پلیس آمریکا در اعتراضات دانشگاهی
  • واکنش در سازمان ملل به خشونت علیه دانشجویان آمریکا
  • واکنش گزارشگر سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • واکنش سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه معترضان حامی فلسطین
  • خفّتی که MI۵ و MI۶ کشیدند، سیاه‌بازی‌ که گردن BBC افتاد!
  • خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله! + فیلم
  • کاریکاتور/ خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد