Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط بین تشکیلات خودگردان فلسطین و مصر در سایه مخالفت «محمود عباس» رئیس این تشکیلات با مفاد آتش‌بس احتمالی بین حماس و رژیم صهیونیستی، دچار تنش شدید شده است.

به گزارش قدس آنلاین، در حالیکه یک منبع امنیتی مصر پیش‌بینی کرده است توافق آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی پس از عید سعید قربان اعلام شود، تنش بین تشکیلات خودگردان و مصر به وجود آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی منابع آگاه فلسطینی علت این تنش را مخالفت محمود عباس با توافق آتش‌بسی دانستند که قاهره با هماهنگی «نیکلای ملادینوف» فرستاده سازمان ملل در روند صلح غرب آسیا در تلاش برای تحقق آن است.

روزنامه سعودی «الحیاة» با اعلام این خبر نوشت که اکثر گروه‌های فلسطینی به استثنای «جبهه خلق برای آزادی فلسطین» که بر اولویت قرار دادن آشتی ملی تأکید داشت، با توافق آتش‌بس موافقت کرده‌اند.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه نوشت که عباس در موضوع آشتی بر تحویل گرفتن یک مرحله‌ای و کامل نوار غزه (حتی نقاط زیر زمینی) از حماس تأکید دارد و علاوه بر آن توافق با آتش‌بس را به امضای این توافقنامه توسط هیأت سازمان آزادی‌بخش فلسطین به ریاست «عزام الاحمد» عضو کمیته اجرایی این سازمان و عضو کمیته مرکزی فتح، مشروط کرده است در حالیکه حماس با ریاست الاحمد در این هیأت مخالف است و علاوه بر آن تحویل نقاط زیر زمینی نوار غزه به تشکیلات خودگردان را نمی‌پذیرد.

طبق این گزارش هنوز جنبش فتخ به هیأت گروه‌های فلسطینی در قاهره ملحق نشده است در حالیکه یکی از رهبران این جنبش می‌گوید که به زودی هیأت فتح به گروه‌های حاضر در قاهره می‌پیوندد.

«ابومجاهد» سخنگوی کمیته‌های مقاومت فلسطین نیز گفت که رایزنی بین قاهره و گروه‌های فلسطینی تا بعد عید ادامه دارد همچنانکه برخی منابع حماس نیز از استمرار گفت‌وگوها برای دستیابی به توافقی درباره آشتی و راهکارهای پایان دادن به محاصره نوار غزه و بازسازی این منطقه خبر داده‌اند.

«حسام بدران» عضو دفتر سیاسی حماس نیز جمعه شب گفت که گفت‌وگوهای قاهره بر سازوکار تثبیت آتش‌بس اعلام شده در سال ۲۰۱۴، شکست محاصره نوار غزه و رفع مشکلات مردم این منطقه تمرکز دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آتش بس در غزه تشکیلات خودگردان فلسطین قدس آنلاین مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۸۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس بارها در طول مذاکرات نرمش نشان داده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای سخنان آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا را مبنی بر این که این جنبش مسئول عدم دستیابی به آتش بس در نوار غزه است محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: درخواست‌های جنبش حماس و مقاومت فلسطین از روز نخست مشخص بوده و هست. سخنان بلینکن هیچ ارتباط با واقعیت ندارد.

جنبش حماس تاکید کرد: ما بارها از خود انعطاف به خرج دادیم و سخنان بلینکن با این واقعیت در تضاد است.

در این بیانیه تصریح شده است: درخواست‌های جنبش حماس و مقاومت همان درخواست‌هایی است که طی ماه مارس گذشته ارائه شد و از سوی میانجی گران مورد استقبال قرار گرفت.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما خواهان آتش بس دائمی، عقب نشینی عناصر اشغالگر، بازگشت آوارگان، آغاز بازسازی منطقه‌های ویران شده و افزایش امدادرسانی در نوار غزه هستیم.

جنبش حماس همچنین تاکید کرد: انعطاف حماس با قلدری‌های نتانیاهو و کابینه وی رو به رو شد. آنها برای طولانی‌تر کردن زمان جنگ علیه نوار غزه در مسیر آتش بس مانع تراشی می‌کنند.

این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا مدعی شده بود جنبش حماس درخواست‌های خود را در جریان مذاکرات تغییر داده است.

کد خبر 6086205

دیگر خبرها

  • هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح
  • قاهره بررسی طرح‌هایی برای یورش به رفح همراه با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد
  • هاآرتص رسوایی‌های نتانیاهو و کابینه‌اش را لیست کرد
  • هشدار قاهره درباره یورش زمینی رژیم صهیونیستی به رفح
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • حماس بارها در طول مذاکرات نرمش نشان داده است
  • حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش‌بس کوتاه نمی‌آییم
  • حماس اظهارات بلینکن را محکوم کرد
  • مواضع دولت‌های عربی درباره دوران پساجنگ غزه
  • هیچ کشوری مثل قطر نمی‌تواند واسطه رسیدن به توافق مبادله اسرا باشد