Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:16:20 GMT

رهبر کره شمالی از تحریم های آمریکا انتقاد کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۱۹۱۴۲

رهبر کره شمالی از تحریم های آمریکا انتقاد کرد

پکن- ایرنا- رهبر کره شمالی با انتقاد مجدد از تحریم های آمریکا علیه کشورش تاکید کرد تحریم های نیروهای متخاصم و ایجاد مزاحمت آنها یک مانع جدی بر سر راه پیشرفت کره شمالی است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی کره شمالی، 'کیم جونگ اون' روز یکشنبه در جریان بازدید از پروژه های در دست ساخت در منطقه گردشگری 'سامجیون' اظهار کرد علیرغم تحریم های ظالمانه، مردم کره شمالی همچون کوه پشت حزب حاکم هستند و این شرایط سخت نیز با حمایت مردم خواهد گذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: ساخت این مجتمع بزرگ نیز مانند مجتمع ساحلی وونسان - کالما در راستای شکست دشمنانی است که سعی دارند با تحریم و محاصره، مردم کره شمالی را سرکوب کنند.
رهبر کره شمالی روز جمعه هفته گذشته نیز در جریان بازدید از مجتمع توریستی در حال ساخت وونسان - کالما از تحریم های جدید آمریکا علیه این کشور به شدت انتقاد کرده و کشورهای تحریم کننده را به «تلاش مذبوحانه» برای «خفه کردن» مردم کره شمالی از طریق تحریم و محاصره وحشیانه متهم کرده بود.
کیم با اظهار نارضایتی از تحریم های بین المللی علیه پیونگ یانگ تاکید کرده بود ساخت و تکمیل چنین مجتمع بزرگی، ضربه ای سنگین به کشورهای متخاصم است که قصد دارند با تحریم و محاصره مردم کره شمالی را خفه کنند.
رهبر کره شمالی گفته بود: راه اندازی چنین پروژه های با شکوهی در مقیاس وسیع، در این شرایط سخت و تحریم، می تواند مردم، نخبگان و دولت را خوشحال کند.
وزارت خزانه داری آمریکا چهارشنبه گذشته اعلام کرد سه شرکت کشتیرانی خارجی در چین، روسیه و سنگاپور که با انتقال غیرقانونی کالا به کره شمالی به این کشور در پیشبرد برنامه هسته ای اش کمک کرده اند را تحریم می کند.
به موجب تحریم های جدید آمریکا، دارایی های شرکت های مزبور در حوزه قضایی آمریکا مسدود می شود و شرکت های آمریکایی اجازه داد و ستد با این شرکت ها را ندارند.
خبر اعمال تحریم های آمریکا علیه کره شمالی در حالی منتشر شد که رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی چندی پیش در سنگاپور دیدار کردند و طبق توافقی که بین دو کشور منعقد شد، کره شمالی به آزمایش های هسته ای خود پایان داد و بقایای اجساد سربازان آمریکایی کشته شده در جنگ شبه جزیره کره را هم به واشنگتن بازگرداند، اما آمریکا همچنان با خلف وعده خود نه تنها اقدامی برای رفع تحریم ها انجام نداد، بلکه سیاستی خصمانه تر را علیه کره شمالی در پیش گرفت.
**آساق**1904**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي كره شمالي تحريم كيم جونگ اون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۹۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها

به گزارش «نماینده»، محمدحسن آصفری با اشاره به حمایت آمریکا از جنایات صهیونیست ها، گفت: بزرگترین حامی مالی انتخابات آمریکا شرکت های صهیونیستی هستند و برای تامین هزینه های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باید آنها را راضی نگه دارند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: تحریم جدید علیه ایران و یا وتو عضویت فلسطین در سازمان ملل برای جلب رضایت اسرائیل است و برای ما اهمیت چندانی ندارد و حتی اقدامات تروریستی که در دنیا توسط آمریکا انجام می شود برای دلخوشی صهیونیست ها انجام می شود تا ضربه ای به رژیم کودک کش صهیونیستی وارد می شود اما صدای آمریکا بلند می شود.

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور خاطرنشان کرد: رفتارهای دوگانه آمریکا برای همه دنیا نخ نما شده است و مردم آزاده دنیا به این رفتارها آشناهستند و تحریم های جدید آمریکا علیه ایران بدون شک نگاه مردم نسبت به انقلاب و نظام را تغییر نخواهد داد و تنها تلاشی سیاسی و بی اثر برای جلب توجه و کسب رضایت صهیونیست ها است.

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها