Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مجله همگردی»
2024-05-02@22:02:54 GMT

خانه سانتا کلاوس | دهکده بابانوئل آلاسکا

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۱۹۱۷۹

در خانه ی سانتا کلاوس در نوث پل،آلاسکا،هر روز کریسمس است.فروشگاه عمومی که حال و هوای عید دارد،از سال 1952 باز است و حالا در فضای 9000 فوت مربع مجموعه ی گسترده ای از اقلام مربوط به کریسمس می فروشد.ساختمان سفید بزرگ مرز مانند دارای زمینه ی عید است،چراغ های خیابانی راه راه مانند آبنات های غول پیکر اند و فرصت عکاسی بسیار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کل سال مغازه دارای اسباب بازی های کلاسیک،هدیه ها،کلکسیون ها،پوشاک و کالاهای منحصر بفرد شامل زیورآلات آلاسکایی و هدیه هایی است که در خانه سانتا کلاوس یا دهکده بابانوئل ساخته می شوند.

خانه سانتا کلاوس : دهکده بابانوئل : حال و هوای خانه سانتا کلاوس

فاج خانگی (نوعی شکلات)،قهوه و اسپرسو در دسترس هستند.توریست ها از فرصت های عکاسی با حال هوای عید به همراه مجسمه 42 فوت سانتا از دهه ی 1960،گوزن سانتا که در طویله بغلی زندگی می کند و سانتا خودش،لذت می برند.وقتی سانتا خودش حضور نداشته باشد،یک سانتای بزرگ با یک سورتمه به اندازه ی طبیعی در مرکز فروشگاه قرار دارد.علاوه بر خرده فروشی،خانه ی سانتا کلاوس به خانه ی نامه های سانتا به نورث پل مشهور است.از دهه ی 1960 دهکده بابانوئل بین سانتا و کودکان کل دنیا نامه رسانی کرده است.نامه ها با یک تمبر یا مهر از نورث پل برای هر گیرنده سفارشی هستند و شامل یک "دلار سانتا" یک مهر"پست سانتا" و یک برچسب هستند که تاکید می کند گیرنده در "لیست خوب سانتا" قرار دارد.نامه ها به نوشت افزار رسمی سانتا کلاوس می رسند.نوشت افزار از دهه 1960 با تغییرات کوچکی استفاده می شود.علاوه بر نامه ها از سانتا،خانه(سانتا کلاوس) سند های اصل یک اینچ مربع از اموال قطب شمال را نیز می فروشد تا کودکان احساس کنند"سهم کوچکی در شمال دور"دارند.سند ها با همان علامت پستی اصل قطب شمال،مهر رسمی سانتا کلاوس،عکسی از سانتا و برچسب"لیست خوب سانتا" می آیند.

دهکده بابانوئل : تاریخچه

سانتا کلاوس در سال 1949 با کان و نلی میللر شروع شد.خانواده میللرها اخیرا به آلاسکا رفتند و به دنبال موقعیتی برای ایجاد یک کسب و کار در منطقه بودند.هر کریسمس کان لباس سانتا می پوشد و بین کودکان محبوب می شد.وقتی در این فروشگاه به عنوان سانتا کلاوس شناخته شد،ایده ای به ذهنش آمد.فروشگاه میللرها در 13 مایلی جنوب فیربنکس درحال تبدیل شدن به خانه ی سانتا کلاوس در منطقه ای به نام " نورث پل " بود.از آنجا که نورث پل وسط دو پایگاه نظامی قرار داشت،برای محلی ها ضروریات عمومی فراهم کرد،یک مغازه ی نوشابه فروشی دایر کرد و به عنوان اداره ی پست شهر کار کرد.در 1972 رشد کرده و به دهکده بابانوئل تبدیل شد.خانه ی سانتا کلاوس با یک بزرگ راه جدید چهار لاینی در مقابل خود،ویترین جدیدی برای خود ساخت و لوازم خود را گسترش داد تا لوازم عید نیز ارائه کند.کسب و کار به رشد کردن ادامه داد و در اواسط دهه 1980 به یک شعبه ی جدید گسترش یافت و یک سانتا کلاوس پلاستیک بلند 42 فوت به جلوی آن در بیرون اضافه شد.شرکت استنلی پلاستیک مجسمه 900 پوندی را در دهه 1960 ساخت.همزمان با گذر سال ها که دهکده بابانوئل گسترش یافت،میللر ها تبدیل به ثابت های این مجموعه ی محلی شدند.کان با سابقه ترین شهردار قطب شمال با 19 سال سابقه و نیلی به عنوان هیئت ازدواج مجموعه،هزاران زوج را در دهکده بابانوئل به عقد هم درآوردند.امروزه خانه سانتا کلاوس هرسال صدها هزار نامه به سانتا دریافت می کند و به مشتری های خود در کل دنیا نامه میفرستد.هرساله هزاران نفر از منطقه ی نورث پل بازدید می کنند تا از روح کریسمس لذت ببرند.

خانه سانتا کلاوس : دهکده بابانوئل : برنامه های درحال اجرا و آموزش

در طول ماه های تابستان و همچنین از نوامبر تا 25دسامبر،سانتا خودش برای مشاوره و فرصت های عکسانی در دسترس است.مناسبت های مربوط به عید در تمام سال اجرا می شوند.نمایش های عید شامل گشت زنی با سانتا،نمایشگاه ماشین و نمایشگاه خیابانی است که هر مه با همکاری باشگاه شیرهای قطب شمال برگزار می شود.جینگل در ماه ژوئیه یک مسابقه دو یا پیاده روی سالانه است که بودجه ی آن برای بنیاد آرتروز جمع آوری می شود.هرساله از نوامبر تا دسامبر یک جشنواره ی هنر یخی در خانه سانتا کلاوس برگزار م یشود.بیش از 600 تن یخ تراشیده شده و به مجسمه ها،مارپیچ ها و اسلاید های یخ تبدیل م یشوند.با اینکه فروشگاه در روز کرسیمس بسته است،نمایشگاه محبوب درفضای باز در این روز دایر است.

عوامل نزدیک:

نورث پل،شهری کوچک در جنوب فیربنکس،به عنوان یک شهر توریستی با حال و هوای کریسمس محبوب شده است.خیابان ها آدم برفی،لین،کریس کرینگل درایو و سانتا کلاوس لین،نامیده شده اند. وسایل نقلیه اضطراری قرمز رنگ و ماشین های پلیس سبز و سفید رنگ هستند که با چراغ های خیابانی راه راه آبنبات شکل مطابقت دارند.

منبع: مجله همگردی

کلیدواژه: کریسمس جهان گردی جهانگردی تور اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۹۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غذا‌های ورزشکاران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛ ۶۰ درصد خوراکی‌ها بدون گوشت خواهد بود

به گزارش صدای ایران از یورونیوز،غذای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس ترکیبی از نان تازه پخته‌شده، پنیر‌های خاص و انواع سبزیجات خواهد بود. البته غذا‌های لذیذی که توسط سرآشپز‌های مشهور فرانسوی تهیه شده‌اند نیز در منو گنجانده شده است.

در طول بازی‌ها، روزانه حدود ۴۰ هزار وعده غذا برای بیش از ۱۵ هزار ورزشکار از ۲۰۰ کشور مختلف که در دهکده‌ی المپیک مستقر هستند، سرو می‌شود.

بازدیدکنندگان نیز می‌توانند در مکان‌های مختلف بازی‌ها از خوراکی‌های مخصوصی که به همین منظور تهیه شده، لذت ببرند.

شرکت فرانسوی خدمات غذایی Sodexo Live که مسئولیت پذیرایی در دهکده المپیک و ۱۴ مکان بازی‌های پاریس را برعهده دارد، اعلام کرده که ۵۰۰ دستور غذای مختلف تهیه کرده است.

بخش قابل توجهی از این غذا‌ها در رستوران بزرگ دهکده المپیک که ظرفیت پذیرایی از ۳۵۰۰ ورزشکار را دارد، سرو خواهد شد. این رستوران قرار است به عنوان بزرگترین رستوران جهان شناخته شود.

ناتالی بلون-سابو، مدیرعامل جهانی شرکت Sodexo Live در این خصوص به خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید: «مطمئنا برای ورزشکاران غذا‌های کلاسیکی مانند پاستا نیز وجود خواهد داشت، اما در کل غذا‌ها با طعم و عطر فرانسوی همراه خواهند بود.»

همچنین ورزشکاران به غرفه‌های غذای «بگیر و برو» دسترسی خواهند داشت که یکی از آنها به طور خاص به غذا‌های فرانسوی اختصاص دارد که توسط سرآشپز‌ها تهیه می‌شود.

آماندین شاینو، سرآشپز مشهور فرانسوی که یک رستوران و یک کافه در پاریس دارد، یکی از دستورپخت‌های خود را که بر پایه کروسان است، معرفی کرد.

او به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «می‌خواستم دستور غذایی که پیشنهاد می‌دهم، معرف محصولات محلی فرانسه باشد، اما در عین حال می‌خواستم ورزشکاران نیز از آن لذت ببرند. من می‌خواستم یک کروسان پیچ‌خورده درست کنم. بنابراین، کمی پوره کنگر فرنگی، یک تخم‌مرغ آب‌پز و قارچ و کمی پنیر در این غذا خواهیم داشت. این غذا هم گیاهی است و هم اشتهاآور.»

شاینو همچنین در ادامه می‌افزاید: «هر روز در طول بازی‌ها که از ۲۶ جولای تا ۱۱ اوت برگزار می‌شود، یک سرآشپز برتر از جمله برخی از سرآشپز‌های دارای ستاره میشلن در مقابل ورزشکاران در دهکده المپیک آشپزی می‌کند. بنابراین، آنها می‌توانند با سرآشپز‌ها صحبت کنند و بهتر درک کنند که غذای فرانسوی چگونه است و در نتیجه کمی بیشتر فرهنگ ما را درک کنند و با آن آشنا شوند.»

غذا‌های روزانه با طیف گسترده‌ای از سالاد، پاستا، گوشت کبابی و سوپ همراه خواهد بود. پنیر‌ها شامل انواع باکیفیت از لبنیاتی که با شیر گاو و گوسفند در جنوب غربی فرانسه تهیه می‌شوند خواهد بود. دهکده المپیک همچنین دارای یک نانوایی خواهد بود که باگت تازه و انواع دیگر نان را تولید می‌کند.

تونی دور، نانوایی که در رستوران اصلی دهکده المپیک کار خواهد کرد، می‌گوید: «هدف این است که به ورزشکاران این امکان را بدهیم که برای صبحانه یک باگت داغ بردارند.» دور در ادامه می‌افزاید: «ورزشکارانی که علاقه‌مند هستند، حتی می‌توانند در آموزش‌های روزانه نانوایی شرکت کنند و نان باگت فرانسوی خود را درست کنند.»

به منظور ارائه هر چه بیشتر گزینه‌ها، وعده‌های غذایی ارائه شده بر اساس چهار نوع غذا خواهد بود: فرانسوی، آسیایی، آفریقایی و کارائیب و غذای بین‌المللی.

برگزارکنندگان پاریس ۲۰۲۴ وعده داده‌اند که بازی‌ها را پایدارتر و سازگارتر با محیط زیست کنند و این شامل تلاش‌هایی برای کاهش استفاده از پلاستیک می‌شود. به همین منظور، رستوران اصلی دهکده فقط از ظروف قابل استفاده مجدد استفاده خواهد کرد. علاوه بر این، برگزارکنندگان می‌گویند تمام وعده‌های غذایی بر اساس محصولات فصل خواهد بود و ۸۰ درصد آن محصولاتی هستند که در خود فرانسه تولید شده‌اند.

فیلیپ وورتز، رئیس بخش غذا و نوشیدنی کمیته پاریس ۲۰۲۴، می‌گوید: «غذا‌های گیاهی ۶۰ درصد از موارد برای بازدیدکنندگان در مکان‌های برگزاری را تشکیل خواهد داد که از جمله می‌توان به هات داگ گیاهی اشاره کرد.»

دیگر خبرها

  • حذف گوشت از بیشتر غذاهای میزبان در المپیک پاریس!
  • افتتاح بزرگترین دهکده آموزشی و پژوهشی گیاهان دارویی گلستان
  • غذا‌های ورزشکاران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛ ۶۰ درصد خوراکی‌ها بدون گوشت خواهد بود
  • در پی راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی دیگری در مناطق شرقی کرمانشاه هستیم
  • غذاهای ورزشکاران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس چه خواهد بود؟
  • آشپز‌های فرانسوی در خدمت ورزشکاران المپیک!
  • «شروود» یک سریال جنایی در شبکه چهار
  • حمایت از تحقیقات ریسک‌پذیر و خطرپذیر نخبگان
  • ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس
  • هالند به جای پادشاه بربرها در بازی کلش آف کلنز!