Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@23:53:39 GMT

چالش دارپا برای نقشه‌برداری زیرزمینی

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۱۹۳۳۹

چالش دارپا برای نقشه‌برداری زیرزمینی

"دارپا"، چالشی برای ساخت سیستم‌های نقشه‌برداری زیرزمینی برگزار کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیفنس‌وان، "آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفتهٔ دفاعی آمریکا" یا "دارپا" (DARPA)، گروه‌هایی را برای ساخت سیستم‌های نقشه‌برداری غارها، تونل‌ها و زیرساخت‌های شهری، به چالش طلبیده است.

پیدا کردن راه از میان غارها و تونل‌ها، هم دشوار و هم بسیار خطرناک است اما اداره پژوهشی پنتاگون قصد دارد فناوری جدیدی ابداع کند که قابلیت حرکت زیرزمینی را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دارپا، گروه‌هایی را به یک چالش زیرزمینی موسوم به "SubT" دعوت کرده است. "SubT"، یک رقابت سه ساله برای ساخت سیستم‌هایی است که می‌توانند نواحی زیرزمینی را نقشه‌برداری و جستجو کنند.

این سازمان یک قرارداد 4.5 میلیون دلاری با شرکت "iRobot Defense Holdings" و یک قرارداد 750 هزار دلاری با "دانشگاه صنعتی میشیگان"(MTU) برای شرکت در این چالش منعقد کرد. شرکت "Scientific Systems Company" نیز در 31 ژوئیه، با بستن یک قرارداد 492 هزار دلاری، به این چالش پیوست.

در بیانیه دارپا آمده است: این محیط‌های پیچیده، در شرایط ایده‌آل، چالش‌های مشخصی برای اطلاع از موقعیت زیرزمینی ارائه می‌دهند اما برنامه‌هایی که زمان در آنها مهم است، با چالش‌های فنی بسیاری از جمله زمین‌های صعب‌العبور و محدودیت‌های ارتباطی روبه‌رو هستیم. چنین شرایطی، موجب دشواری استفاده از نیروی انسانی می‌شود اما از آنجا که فناوری‌های جدید، فاقد پایداری و قابلیت‌های ارزیابی و جهت‌یابی هستند، نمی‌توان آنها را جایگزین نیروی انسانی کرد.

هدف دارپا از این برنامه، ابداع یک فناوری تطبیق‌پذیر است که افراد نظامی بتوانند از آن برای درک بهتر محیط‌های زیرزمینی استفاده کنند. به کار بردن این سیستم‌ها، کمک چشمگیری به بازرسی زیرساخت، کار معدن، ساخت و ساز و باستان‌شناسی خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام دارپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۹۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۲۲ میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز در قم

معاون آب منطقه‌ای قم گفت: از ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب برداشت‌شده در استان، ۲۲ میلیون مترمکعب مربوط به برداشت غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز است. - اخبار استانها -

محمد دانشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به محدودیت منابع آبی گفت: به ویژه آب‌های زیرزمینی که عمده منابع اصلی کشاورزی استان قم است محدود بوده و بر این اساس حفاظت از منابع آبی زیرزمینی استان و بهره‌برداری بهینه از آن بسیار اهمیت دارد.

وی با تاکید بر اینکه صیانت از منابع آبی استان، در اولویت برنامه‌های شرکت آب منطقه قم است، گفت: از 500 میلیون مترمکعب آبی که در استان برداشت داریم، فقط 22 میلیون مترمکعب مربوط به برداشت غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز است؛ که این میزان معادل پنج درصد برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی است.

دانشور عنوان کرد: بیشترین میزان برداشت غیرمجاز از چاه‌های مجاز بوده و این امر به دلیل عدم تمکین صاحبان و مالکان چاه از حجم مجاز برداشت در پروانه آن‌هاست.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای قم نصب کنترل هوشمند حجمی را تنها راه مقابله با برداشت غیرمجاز از آب توسط چاه‌های مجاز دانست و افزود: از سال گذشته تاکنون 350 حلقه چاه مجاز به کنترل هوشمند حجمی مجهز شده و امسال نیز کنترل حجمی هوشمند در 370 حلقه چاه دیگر نصب می‌شود.

دانشور عدم تخصیص حقابه ها را چالش دیگر استان در این بخش عنوان کرد و گفت: در مدت سه سال گذشته تخصیص حقابه‌های قانونی استان قم با چالش روبه رو بوده و رهاسازی از منابع بالادستی انجام نگرفته است.

وی افزود: اصلاح الگوی کشت، استفاده از روش‌های نوین آبیاری در کنار نصب کنترل هوشمند از راهکارهای کارآمد در کاهش استفاده و برداشت از منابع محدود زیرزمینی است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • تلاش شبانه روزی برای ساخت و بهره برداری از طرح‌های عمرانی کلانشهر شیراز
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است 
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • ۳۵۹ دشت کشور در چالش بحران فرونشست | حفر ۱۱۷هزار حلقه چاه در دشت‌های با نرخ فرونشست
  • برداشت ۲۲ میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز در قم
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • اولین نبرد هوایی بین یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • اجرای ۱۰ طرح راهسازی با ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار در استان همدان
  • بهره برداری و صدور ۱۲ پروانه بهداشتی ساخت کارخانه و کارگاه در اهواز