Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  معاون امور توانبخشی بهزیستی استان زنجان گفت: تمام خدماتی که بهزیستی به معلولین و کارازافتادگان می دهد بر اساس تشخیص کمیسیون ICF صورت می پذیرد و میزان خدمات قابل ارائه به معلولین را تعیین می نماید.

وی اظهار نمود: اساس کار کمیسیون پزشکی بر مبنای طبقه بندی عملکرد و ناتوانی و سلامت است لذا تمامی مراجعین باید توسط پزشکان متخصص و کارشناسان توانپزشکی مرتبط و از طریق آزمونهای سنجش عملکردی در خصوص سطح محدودیتهای عملکرد زندگی روز مره و مشارکتهای اجتماعی مورد بررسی قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 این مقام مسئول با اشاره به اینکه معلولیت ها به 6 گروه عمده و شایع از جمله اختلالات جسمی، حرکتی ، ذهنی ، بینایی ، شنوایی گفتاری ، اعصاب و روان و چند معلولیتی تقسیم بندی می گردند خاطر نشان کرد: شدت معلولیت هر گروه بر اساس روش رتبهای بوده و در چهار سطح،خفیف، متوسط، شدید و خیلی شدید مشخص میگردند.
معاون امورتوانبخشی بهزیستی استان با اشاره به اینکه در 3 ماهه نخست سال نزدیک به 640 نفر پرونده توانبخشی در کمیسیون پزشکی مورد بررسی قرار گرفت ادامه داد: طبق ماده 1 قانون جامع حمایت از حقوق معلولان تایید معلولیت افراد منوط به تشخیص کمیسیون پزشکی ، تشخیص نوع و تعیین شدت معلولیت می باشد.
میرزائی یادآور شد: هدف از برگزاری کمیسیون های پزشکی مشخص کردن سطح معلولیت مراجعین جهت دریافت خدمات از بهزیستی است و افراد معلول مورد معاینه پزشکان این کمیسیون قرارگرفته و مدارک پزشکی آنها مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد و در صورت تعیین شدت معلولیت به انها خدماتی ارائه می شود.
وی گفت : اساس کار کمیسیون پزشکی بر مبنای طبقه بندی عملکرد و ناتوانی و سلامت است لذا تمامی مراجعین باید توسط پزشکان متخصص و کارشناسان توانپزشکی مرتبط و از طریق آزمونهای سنجش عملکردی در خصوص سطح محدودیتهای عملکرد زندگی روز مره و مشارکتهای اجتماعی مورد بررسی قرار گیرند
میرزائی با اشاره به اینکه کمیسیون   ICF تعیین شدت معلولیت توسط هر شهرستان مربوطه هریک ماه تشکیل می گردد بیان نمود : نتایج ارزیابی در کمیسیون پزشکی شهرستانها با حضور حداقل 3 نفر و حداکثر 5 نفر توسط کارشناس با نوع معلولیت مرتبط تشکیل می گردد و اعضاء کمیسیون شامل فیزیوتراپ ، کاردرمانگر ، گفتار درمانگر ، شنوایی شناس ، روانشناس ، روانپزشک و پزشک است و اعضا با توجه به نوع معلولیت در کمیسیون حضور پیدا می نمایند.
وی تصریح نمود : کمیسیون پزشکی اعصاب - روان ، کمیسیون معافیت ازخدمت نظام وظیفه و کمیسیون تجدید نظر در بهزیستی استان با حضور اعضاء تخصصی برگزار می گردد.
وی گفت : در حوزه توانبخشی تایید کمیسیون پزشکی در راستای صدور کارت معلولیت ، تشکیل پرونده و ارائه خدمات مطلوب و بهینه ، معافیت سربازی و در حوزه اجتماعی تعیین شدت از کارافتادگی و برقراری مستمری ماهیانه برای توانخواه تشکیل می گردد.
گفتنی است : سال گذشته 4 هزار و 102 پرونده توانبخشی معلولین و مددجویان بهزیستی در کمیسیون پزشکی تحت بررسی قرار گرفته است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بهزیستی استان زنجان معاون امور توانبخشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۹۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با این فناوری انقلابی، معلولیت دیگر محدودیت نخواهد بود

ایتنا - یک شرکت نوآور گامی نوین در عرصه فناوری تراشه‌های مغزی یا رابط های مغز-کامپیوتر (BCI) برداشته و روش کم‌تهاجمی جدیدی را معرفی کرده که به افراد معلول اجازه می‌دهد کنترل عضلاتشان را دوباره به دست گیرند.
تراشه های مغزی دستگاه هایی هیجان انگیز هستند که سیگنال های الکتریکی مغز را به دستورات کنترل برای دستگاه های خارجی ترجمه می کنند.

شرکت سینکرون با رویکرد جدید و کم‌تهاجمی خود در زمینه کاشت این تراشه‌ها، توانسته توجهات زیادی را به خود جلب کند.

سینکرون از یک روش نوآورانه به نام "استنت رود" استفاده می کند که طی آن یک مجموعه تخصصی از الکترودها درون رگ خونی نزدیک قشر حرکتی مغز قرار داده می شوند. این کار از طریق جراحی ساده ای روی رگ گردنی داخلی انجام می شود و دسترسی به ناحیه مسئول کنترل حرکات عضلانی را ممکن می سازد.

رویکرد کم تهاجمی سینکرون مزیت بزرگی محسوب می شود، زیرا در مقایسه با روش های جراحی سنگین که در آنها جمجمه باز می شود، ریسک کمتر و دوره نقاهت کوتاه تری دارد. این امر می تواند در آینده، فناوری تراشه های مغزی را بسیار در دسترس تر و کاربرپسندتر سازد.

کاربردهای بالقوه این فناوری بسیار امیدوارکننده است. تصور کنید افرادی که به دلیل فلج یا سایر شرایط عصبی، محدودیت حرکتی دارند، بتوانند تنها با فکر کردن، با دستگاه ها تعامل کنند یا ارتباط برقرار کنند. یا حتی افراد سالم بتوانند با قدرت ذهن، اشیا را کنترل کرده و تجربه های واقعیت مجازی، دستگاه های هوشمند خانگی یا اندام های مصنوعی را فراگیرتر مدیریت نمایند.

توسعه این فناوری البته با چالش هایی نیز روبرو است؛ از افزایش دقت و توسعه کنترل گرفته تا کاهش هزینه ها و رعایت مسائل حقوقی و اخلاقی. اما با وجود این موانع، سینکرون توانسته با جذب حمایت های مالی کلان از افرادی همچون بیل گیتس و جف بزوس، و کسب تاییدیه اداره غذا و داروی آمریکا، گام های مهمی در پیشبرد این فناوری بردارد.

تراشه های مغزی یا رابط های مغز-کامپیوتر آینده ای امیدبخش را نوید می دهند؛ دنیایی که در آن مرز میان انسان و ماشین کمرنگ تر شده و کنترل محیط پیرامون تنها با افکار میسر خواهد بود. البته همگام با این پیشرفت ها، نیاز به قوانین شفاف برای حفاظت از حقوق بیماران و جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی اهمیت ویژه ای خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • انتظار جامعه از روانشناسان و مشاوران تشخیص درست مسائل هویتی است
  • «پراید»؛ بیشترین سهم تولید آلایندگی مشهد را داشته است
  • پراید در صدر جدول خودروهای آلاینده مشهد قرار دارد
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • با این فناوری انقلابی، معلولیت دیگر محدودیت نخواهد بود
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • بررسی و تعیین تکلیف ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان آذربایجان‌غربی
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود