Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@05:34:44 GMT

امام باقر(ع)، امامی که جهالت را کنار زد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۱۹۴۳۸

امام باقر(ع)، امامی که جهالت را کنار زد

حمدالله مرادی در گفت‌وگو با ایکنا، از زنجان، با گرامیداشت سالروز شهادت امام باقر (ع) گفت: به همین مناسبت مراسم عزاداری در مساجد و هیات مذهبی شهرستان خرم‌دره برگزار می‌شود.
وی اظهار کرد: امام باقر (ع) فرزند امام سجاد (ع) است که در زمان واقعه کربلا چهار ساله بوده و توسط جابر، سلام پیامبر اکرم (ص) به ایشان رسانده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرادی در ادامه به شرایط زمانی امامت امام باقر (ع) اشاره کرد و گفت: در زمان ایشان، درگیری سیاسی بین بنی‌امیه و بنی‌عباس تزلزلی در حکومت ایجاد کرده و همین موضوع فرصت تبلیغی برای امام باقر (ع) فراهم می‌کند که ایشان در ایجاد کلاس درس، تربیت شاگرد و ترویج فرهنگ نبوی تلاش کند.
وی با تاکید بر اینکه امام باقر(ع) و امام صادق(ع) جایگاه مرجعیت علمی امام معصوم را در جامعه اسلامی احیا کردند، افزود: پیش‌تر، جامعه شیعه مسائل فقهی‌اش را از اهل سنت اخذ می‌کرد، اما در  این دوره با احیا مرجعیت علمی امام معصوم، کار به جایی رسید که بزرگان هر چهار مذهب اهل سنت، در مکتب تدریس امام صادق(ع) حضور پیدا می‌کردند و از شاگردان آن حضرت(ع) به شمار می‌آمدند.
رئیس شورای هیات مذهبی شهرستان خرم‌دره تصریح کرد: در زمان امام باقر(ع) نزدیک به یک قرن از وفات پیامبر اسلام (ص) سپری شده و نسل جدید از از احکام اسلام و عقاید آگاهی درستی نداشت و تلاش‌های شصت ساله امویان در محو آثار دین و ایجاد شبهات اعتقادی به بار نشسته بود.
این مسئول بیان کرد: در این دوران حاکمان اموی به دلیل تعارضات داخلی از نهضت عظیم علمی امام باقر (ع) غافل بودند، به همین دلیل ایشان تاحد زیادی موفق به نشر معارف اسلامی شدند.
وی در رابطه با اخلاق و فضایل امام محمد باقر(ع)، گفت: همه آنچه از اخلاق و فضایل و ویژگی‌های انسان کامل است در وجود آنان در حد اعلی موج می‌زند.
وی بر الگوگیری از سیره و منش اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تاکید کرد و ادامه داد: دوران زندگی این بزرگان سراسر درس است و افراد جامعه به ویژه نسل جوان باید با مطالعه زندگی و سیره امامان، آن را در زندگی و کار خود به کار گیرند.
مرادی خاطر نشان کرد: حضرت امام محمد باقر(ع) 19 سال و 10 ماه پس از شهادت پدر بزرگوارش حضرت امام زین‌العابدین(ع) زندگى کرد و در تمام این مدت به انجام دادن وظایف خطیر امامت، نشر و تبلیغ فرهنگ اسلامى، تعلیم شاگردان، رهبرى اصحاب و مردم، اجرا کردن سنت‌هاى جد بزرگوارش، متوجه کردن دستگاه غاصب حکومت به خط صحیح رهبرى و راه نمودن به مردم در جهت شناخت رهبر واقعى و امام معصوم پرداخت و لحظه‌ای از اين وظيفه غفلت نفرمود و سرانجام در هفتم ذيحجه سال 114 هجری در سن 57 سالگی در مدينه به وسيله هشام مسموم شد و چشم از جهان فروبست. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا خرمدره امام باقر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۹۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید میثاق مدیرعامل و کارکنان بانک توسعه تعاون با آرمان‌های امام راحل

امتداد - مدیرعامل و کارکنان بانک توسعه تعاون همگام با جامعه کار و تولید کشور، با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق نمودند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، آیین تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل، رهبری و شهدا با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونین وزیر، روسای دستگاههای تابعه و مدیرعامل و کارکنان بانک توسعه تعاون در مرقد مطهر امام‌خمینی(ره) برگزار شد.

آیین تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور در اولین روز از هفته کارگر سال ۱۴۰۳ با شعار «کارگر، تجدید میثاق با امام، رهبری و شهدا» با حضور «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جامعه کارگری، کارفرمایی، خانواده‌های معظم شهدا، مدیران و کارکنان این وزارتخانه در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد. محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون، سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره، نعمت اله رضایی و حمید رضا البرزی اعضای هیات مدیره، معاونین مدیر عامل و مدیران و کارکنان بانک در این برنامه حضور یافتند.

شرکت‌کنندگان در این مراسم با نثار تاج گل، قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان‌های والای امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدای سرافراز تجدید میثاق کردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق مدیرعامل و کارکنان بانک توسعه تعاون با آرمان‌های امام راحل
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • اعلام ترکیب ایران در مرحله حذفی جام ملت‌ها
  • قطع عضو؛ سرنوشت تلخ کودکان معصوم فلسطینی
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است
  • تأکید امام جمعه اردبیل بر افزایش تولیدات هنری برای رفع نیازهای روز جامعه
  • نیت خاص آیت‌الله امامی‌کاشانی در تشرف ۴۰ هفته‌ای به جمکران با پای پیاده!
  • مراسم معارفه حجت‌الاسلام عبدالعلی توجهی، تولیت مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد