Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@23:19:56 GMT

نمایشگاه لباس اسلامی در قم برپا شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۱۹۵۱۹

نمایشگاه لباس اسلامی در قم برپا شد

لیلا ابوالفتحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از برپایی نمایشگاه لباس اسلامی در قم خبر داد و اظهار کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه حمایت از تولید ملی و ترغیب خانواده‌ها برای ورود کالای بومی به سبد خانوار است.

وی افزود: تلاش برای تلفیق طرح‌های نوین با فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی در حوزه پوشاک، مزیت سازی و رسانه‌ای کردن حرکت‌ها و فعالیت‌های تأثیرگذار در بخش ساماندهی مد و لباس از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر اجرایی نمایشگاه لباس اسلامی اضافه کرد: مهم‌ترین هدف از برگزاری این نمایشگاه نشان دادن وجهه زیبای هنر اسلامی در طراحی لباس است. لباس‌های با طراحی اسلامی در عین پوشیده بودن دارای رنگ و لعاب و بته جقه‌های زیبایی است که چشم هر بیننده‌ای را مجذوب می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه لباس‌های سنتی ایرانی دارای جذابیتی خاص است، تصریح کرد: اندیشه هنر اسلامی در طراحی این‌گونه لباس‌ها دخیل است. برخلاف برخی لباس‌های خارجی که فرهنگ غربی و عریانی را به نمایش می‌گذارد این لباس‌ها با وجود اینکه پوشیده است ولی دارای طراحی زیبایی است که نشان از سنت و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی دارد.

ابوالفتحی با بیان اینکه نمایشگاه لباس اسلامی دو سال گذشته نیز در قم برگزار شد، عنوان کرد: این نمایشگاه با استقبال مردم مواجه شد و امسال نیز همزمان با بازگشایی این نمایشگاه، تعداد زیادی از دوستداران لباس‌های سنتی در محل برگزاری نمایشگاه حضور یافتند.

مدیر اجرایی نمایشگاه لباس اسلامی گفت: این نمایشگاه که در نگارخانه شهید آوینی در حال برگزاری است تنها به نمایش لباس اختصاص ندارد و علاقمندان می‌توانند مدل لباسی که دوست دارند را سفارش دهند که دوخته شود.

وی افزود: این نمایشگاه برگرفته از لباس و نقش مایه‌های صفوی است که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۲۵ تا ۳۱ مردادماه در نگارخانه شهید آوینی از ساعت ۹ تا ۱۴ و ۱۷ تا ۲۰ میزبان علاقمندان است.

ابوالفتحی طراحی لباس‌های این نمایشگاه را ذکری لک، نفیسه سلطان‌پور و فهیمه پرداس ذکر کرد و گفت: طراحی و چاپ نقش مایه این لباس‌ها را نفیسه باقری و دوخت آن‌ها را زینب عابدینی بر عهده دارند.

کد خبر 4378947

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم طراحی لباس قم مردم علیه احتکار روز خبرنگار خبرگزاری مهر کرمانشاه بوشهر شهرکرد گرگان احتکار مشهد شیراز بیرجند خطبه های نماز جمعه یاسوج مجلس شورای اسلامی لیگ برتر فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۹۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین یادواره ۲۸ شهید فرهنگ، هنر و رسانه کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران در این یادواره که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد با بیان اینکهشهدای هنرمند و رسانه نقش بی بدیلی در دوران دفاع مقدس داشتند گفت: فعالان رسانه اتفاقات دوران جنگ تحمیلی را روایت کردند و به همین دلیل است که هم اکنون ما می توانیم آنها را مرور می‌کنیم. اصغر امیرنیا افزود: نقش عالی رسانه در تبیین و اطلاع رسانی وقایع مختلف بخصوص دوران دفاع مقدس موثر کاملا مشهود است و شهدای فرهنگ، هنر و رسانه علاوه بر نقش حسین گونه، نقش زینبی را هم ایفا کردند. مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران خاطرنشان کرد: اگر شهدای فرهنگ هنر و رسانه نبودند بسیاری از اتفاقات جنگ تحریف می‌شد و این شهدا بسیار مظلوم بودند چراکه باید دو نقش را ایفا می‌کردند. امین درخشان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این یادواره گفت: اگر در عرصه ایثار و شهادت حرف برای گفتن داریم بخش عمده آن به واسطه تلاش‌های فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای است. درخشان با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در این راستا ۲۵۰۰ برنامه فرهنگی و هنری در رشته‌های مختلف از جمله ۳۰ فیلم و مستند، ۲۰ سرود و ۱۰ قطعه موسیقی فاخر تولید می‌شود. در پایان این یادواره از ۲۸ خانواده شهید عرصه فرهنگ هنر و رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد. همچنین از ۱۲ هنرمند نام آور استان کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره‌های ملی و بین المللی تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • حضور کشور‌های اسلامی در جشنواره مد و لباس مداومت
  • سفرای ایران از فرصت نمایشگاه کتاب تهران در توسعه دیپلماسی فرهنگی استفاده کنند
  • گشایش دومین نمایشگاه نقاشی کُنار، درخت زندگی در دزفول
  • حوزه فرهنگ نیازمند طراحی‌های کاربردی برای مقابله با شرایط انحرافی دشمن است
  • برگزاری نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران»
  • از توجه ویژه وزارت فرهنگ به هنرمندان اصیل موسیقی تا حضور دیگر کشورها در نمایشگاه کتاب
  • نقش موثر هنر در انتقال اندیشه شهدا به نسل آینده + عکس
  • برگزاری نخستین یادواره ۲۸ شهید فرهنگ، هنر و رسانه کهگیلویه و بویراحمد
  • آشنایی با آموزش طراحی لباس و بازار کار آن
  • مستند پرتره عبدالحمید قدیریان از رادیو فرهنگ