Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر حداد زاده مدیر کل دامپزشکی استان یزد  در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  از خطر شیوع تب کریمه کنگو در عید قربان خبر داد و از مردم خواست دام خود را فقط از کشتارگاه‌ها تهیه کنند.

حداد زاده افزود:عید قربان در کنار اینکه می‌تواند فرصت خوبی برای انجام سنت حسنه قربانی باشد در صورت رعایت نکردن مسائل بهداشتی  میزان سلامت جامعه را تهدید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای عید قربان در استان گفت: تا کنون هماهنگی لازم با سایر دستگاه‌های مربوطه داشته ایم و برای هرچه بهتر برگزار شدن عید قربان و رفاه حال همشهریان ۹ کشتارگاه در سطح استان از ساعت ۶ صبح تا ۱۳ آماده ارائه خدمات هستند.

حداد زاده ادامه داد: کارشناسان دام پزشکی در قالب شبکه‌های دامپزشکی ثابت و سیار در سطح شهر آماده پاسخ گویی به سوالات بهداشتی و شرعی مردم هستند و همچنین اگر با مشکلی مواجه شدند می‌توانند به این شبکه‌های مراجعه کرده و یا با شماره ۱۵۱۲ تماس بگیرند.

مدیر کل دامپزشکی استان با اشاره به گرمی هوا گفت: به دلیل گرمای زیاد فعالیت کنه‌های ناقل بیماری‌های خطرناک از جمله تب کریمه کنگو بیشتر می‌شود، بر همین اساس مردم باید دام و گوشت مورد نیاز خود را از مراکز مطمئن و دارای تاییدیه دامپزشکی تهیه کنند.

انتهای پیام/ی

شهروندان دام  خود فقط از کشتارگاه‌ها تهیه کنند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۹۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، فاتحی نیا در نشست خبری با اصحاب رسانه مهریز گفت: در سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مواجه بودیم که ناشی از اقدامات پیشگیرانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بود.

وی افزود: سال گذشته برای پیشگیری از بیماری هاری به عنوان بیماری مشترک بین انسان و حیوان بیش از هشت هزار قلاده سگ صاحب دار واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان بیماری تب کریمه کنگو را یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک دانست و بر مصرف گوشت لیبل دار و خرید از فروشگاه‌ها و قصابی‌های مجاز تاکید کرد.

فاتحی نیا همچنین از افتتاح و بهره برداری ساختمان جدید شبکه دامپزشکی مهریز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ساختمان دامپزشکی مهریز با تلاش دو ساله به مراحل پایانی ساخت رسیده و با زیربنای ۲۸۰ متر تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو
  • ایرلند: ۱۰۰ درصد فلسطینیان غزه با شبح قحطی مواجه هستند