Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیج اساتید دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در نامه ای خطاب سران قوا نوشت: متاسفانه آنچه تاکنون مشاهده شده نوعی کُندی در رسیدگی به پرونده‌های مفسدین اقتصادی بوده که مردم را از عملکرد آن قوه گله‌مند ساخته است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج اساتید دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی طی نامه‌ای به روسای قوه قضائیه و مجریه ضمن حمایت از مواضع و دستورات صریح و انقلابی مقام معظم رهبری در برخورد با اخلالگران اقتصادی، اعلام آمادگی کرد تا با بهره مندی از ظرفیت اساتید مجرب و متخصص، دولت و قوه قضائیه را در حل برخی مسائل پیش روی از جمله استقرار سامانه‌های هوشمند یکپارچه نظارتی مساعدت و همراهی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متن این نامه در ادامه آمده است:

«جناب آیت‌الله آملی لاریجانی؛ رئیس محترم قوه قضائیه

جناب آقای دکتر روحانی؛ رئیس محترم جمهور

با سلام و احترام

همانگونه که مستحضرید این‌روز‌ها خبر‌های ناگواری از احتکار اقلام و مایحتاج مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به گوش می‌رسد. اتفاقات ناخوشایندی که با افزایش نرخ ارز، روز‌های خوشی را برای منفعت‌جویان و ایام تلخی را برای آحاد مردم فراهم آورده است. کمبود عرضه در بازار- نه به دلیل نبود کالا- بلکه به طمع سودجویی‌های غیرمتعارف عده ای، شرایط را برای همگان دشوار نموده و موجب رکود بسیاری از کسب و کار‌ها شده است.

اتفافاتی که در چند ماه گذشته در حوزه اقتصادی کشور رخ داد، بیش از هر زمانی نقاط ضعف سیستم‌های مالی و نظارتی را مشخص نموده است؛ نبود سیستم پایش معاملات و تبادلات ارزی، فقدان سامانه‌های رصد معاملات خُرد و کلان، نبود سیستم هوشمند کنترل ورود و خروج کالا، عدم وجود سیستم یکپارچه بین نهاد‌های مختلف از جمله گمرک، وزارت صمت، وزارت جهاد، وزارت بهداشت و موارد متعدد دیگر از جمله مشکلاتی هستند که بیش از هر زمانی خود را نمایان ساختند. اگرچه در این مدت تلاش‌هایی صورت پذیرفت و سامانه‌هایی نیز رونمایی شدند لیکن تا تحقق کامل سیستم هوشمند و یکپارچه فاصله‌ها بسیار است.

جناب آقای رئیس جمهور! اگرچه این روز‌ها سمت و سوی پیکان انتقادات به سوی وزارتخانه‌های اقتصاد و صمت می‌باشد، لیکن بنظر می‌رسد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ماموریت‌ها و رسالت خود در این حوزه غافل شده، در حالی که می‌بایست بر روی ایجاد بستر‌های تحقق کامل دولت الکترونیک و سامانه‌های ایجاد شفافیت تمرکز یابد. روشن است بهره گیری از سیستم‌های هوشمند و استفاده از فناوری اطلاعات و سایر فناوری‌های نوین یقینا کمک شایانی به ایجاد شفافیت مالی و حتی اداری در کشور خواهد نمود.

اگرچه ارائه پیشنهاداتی از سوی ریاست محترم قوه قضاییه برای مبارزه با مفسدین در چارچوب قانون مجازات اخلال گران در نظام اقتصادی کشور قابل تقدیر است لیکن از قوه محترم قضائیه انتظار می‌رود که در برخورد با اخلالگران اقتصادی و محتکران، قاطعانه و بدون هیچ ملاحظه‌ای برخورد نماید. متاسفانه آنچه تاکنون مشاهده شده نوعی کُندی در رسیدگی به پرونده‌های مفسدین اقتصادی بوده که مردم را از عملکرد آن قوه گله‌مند ساخته است.

بسیج اساتید دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ضمن حمایت از مواضع و دستورات صریح و انقلابی مقام معظم رهبری در برخورد با اخلالگران اقتصادی، اعلام آمادگی می‌نماید تا براساس وظیفه ذاتی خویش و با بهره مندی از ظرفیت اساتید مجرب و متخصص، دولت و قوه قضائیه را در حل برخی مسائل پیش روی از جمله استقرار سامانه‌های هوشمند یکپارچه نظارتی مساعدت و همراهی نماید.

امیدواریم در سایه تلاش و همت مسئولان، بتوان شرایطی مطلوب برای سرمایه گذاران، تولیدکنندگان، فعالین اقتصادی و مصرف کنندگان فراهم آورد.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اخلالگران اقتصادی رئیس قوه قضائیه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۹۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد

به گزارش خبرنگار مهر، جبارعلی ذاکری ظهر شنبه در مراسم گرامی‌داشت روز ملی شوراها در تبریز، شوراها را مظهر حاکمیت اراده مردم دانست و گفت: برای استفاده از تجربیات موفق و شناسایی فرصت‌ها و تهدیدهای مدیریت شهری و روستایی، آسیب‌شناسی دوره‌های مختلف شوراها ضروری است.

وی تاکید کرد: مصوبات شوراها که روند قانونی را طی می‌کنند برای شهرداری‌ها لازم‌الاجرا هستند و شوراها باید اجرای مصوبات قانونی را از شهرداران مطالبه کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد، افزود: حذف فساد اداری و مالی با حذف ارتباط چهره به چهره مراجعان با کارکنان اتفاق می‌افتد که این امر نیازمند استقرار سامانه‌های مدیریتی در حوزه صدور پروانه، رصد و پایش ساخت‌وسازها و … است.

وی با بیان اینکه توسعه باید مطالعه‌شده باشد، گفت: گاهی طرح‌های هادی و جامع در اجرا با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند که این امر ناشی از عدم مطالعه و کار کارشناسی و همچنین عدم استقرار سامانه‌های مدیریتی است.

ذاکری از طراحی سامانه مدیریت شهری در شهرداری آذرشهر به عنوان پایلوت استانی خبر داد و گفت: امسال این سامانه راه‌اندازی می‌شود و امیدواریم به زودی همه شهرداری‌های استان بتوانند از این امکان استفاده کنند؛ البته در شهرداری تبریز هم اقداماتی در این راستا شده که قابل ارائه است.

کد خبر 6090099

دیگر خبرها

  • برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود
  • بنادر هوشمند، راهی برای آینده روشن
  • رسیدگی قضائی به اخلال ۶۰۰۰ میلیارد ریالی در نظام اقتصادی
  • جریمه تاوان ثبت نکردن موادبهداشتی فروشگاه مواد غذایی در کرمانشاه
  • استقرار هوای پایدار در گیلان/ نفوذ سامانه بارشی از سه شنبه
  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد
  • بیگی نماینده مجلس : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • علیرضا بیگی : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات در این باره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت