Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار منطقه تاریخی و فرهنگی شهرداری شیراز از برگزاری نخستین رویداد ملی پالوده شیرازی در بافت تاریخی و فرهنگی شیراز خبر داد. ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱ استانها فارس نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، هادی شه‌دوست شیرازی ظهر امروز در مراسم افتتاح اولین گالری تخصصی عکاسی در بافت تاریخی با بیان اینکه در دو‌هفته آینده اولین‌ رویداد ملی پالوده شیرازی را در بافت تاریخی و فرهنگی شیراز برگزار می‌شود، اظهار داشت: یکی از راه‌های احیای بافت ‌تاریخی و فرهنگی برگزاری رویداد‌های مختلف در این منطقه است از این رو برگزاری رویداد‌های مردم‌محوری مختلفی در بافت‌های تاریخی شیراز در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار منطقه 8 شهرداری شیراز بیان کرد: رویداد‌هایی نظیر برگزاری جشنواره ملی پالوده شیرازی، جشنواره تعزیه و جشنواره اقوام ایرانی در بافت تاریخی و فرهنگی برنامه‌ریزی شده است و با توجه به برنامه زمان‌بندی اجرا خواهد شد.

وی درباره پروژه‌های عمرانی نیز بیان کرد: بیش از 150 پروژه سرمایه‌گذاری در این منطقه در نظر گرفته شده است که از این میان نزدیک به 40 پروژه به بهره‌برداری رسیده است.

شه‌دوست افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال دو‌گذر هنر‌ در منطقه تاریخی و فرهنگی نیز افتتاح خواهد شد. البته نگاهی هنر‌ی تنها به برگزاری رویداد‌ها نبوده و ایجاد گالری‌های هنری نیز یکی دیگر از رویداد‌ها و برنامه هایی است که در منطقه مورد نظربوده است.

ارائه تسهیلات به فعالین در بافت‌های تاریخی و فرهنگی

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز  نیز در این جلسه گفت: بر اساس توافق‌هایی که میان دستگاه‌های خدمت‌رسان در بافت‌های تاریخی و فرهنگی صورت گرفته است به فعالینی که نسبت به ایجاد گذر‌های ثابت در بافت‌های تاریخی اقدام کنند تسهیلات با نرخ پائین اختصاص می‌یابد.

لیلا دودمان با بیان اینکه میزان سود بازپرداخت این تسهیلات بین 4 الی 6 درصد است و همین موضوع سبب ترغیب بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در گذرهای موقت می‌شود، عنوان کرد: باید توجه ویژه‌ای به بافت تاریخی و‌فرهنگی در شیراز داشته باشیم و یکی از وظیفه‌های اصلی شهرداری‌ها ارائه بستر‌های‌ مناسب برای توسعه فعالیت‌ها‌ در بافت‌های تاریخی است.

وی از وجود فاصله‌ میان شهرداری‌ها و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت و اظهار داشت: فضایی میان این دو دستگاه خدمت‌رسان ایجاد شده است که ارائه خدمت را در این مناطق با مشکل رو‌به‌رو کرده است و باید با فعالیت‌هایی که صورت می پذیرد از موازی‌کاری خارج شویم و نسبت به توسعه فعالیت‌ها اقدام کنیم.

عضو شورای شهر شیراز از الزام‌ شهرداری‌ برای توسعه فعالیت‌های خدماتی در بافت تاریخی و فرهنگی خبر داد.

ایجاد اولین گالری تخصصی عکاسی در بافت تاریخی

مدیریت گالری سی‌راه در خصوص اولین گالری عکاسی در بافت تاریخی گفت: پویایی در بافت تاریخی و ‌فرهنگی توسط عکاسان ایجاد شده است و پس از برگزاری جشنواره‌های سی‌راه بر آن شدیم تا با ایجاد فضایی مشخص در بافت تاریخی و فرهنگی نسبت به ارائه آثار عکاسان این بافت اقدام‌کنیم.

فرزاد گواهی اظهار داشت: عکاسان مستندنگاران آینده‌اند و باید از میراث محافظت و نگهداری شود البته گالری سی‌راه تنها  مختص عکاسان بافت نخواهد بود بلکه نگاهی جامع به جامعه عکاسی خواهد داشت تا بتواند ارائه دهنده عکس‌های عکاسان برتر ایران باشد.

انتهای پیام/م

R41382/P1486/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۹۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد فرهنگی سازمان همکاری اسلامی و دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، سازمان همکاری اسلامی (OIC) و دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی (IIUM) به طور مشترک رویدادی فرهنگی سه روزه (OIC-CA 2024) در کوالالامپور با عنوان «پویایی‌های بین فرهنگی در جنوب شرق آسیا: وضعیت فعلی، فرصت‌ها و چشم اندازهای آینده» برگزار کردند.
 
این سمینار بین‌المللی از 22 تا 24 آوریل 2024 با موضوع «پرورش خرد، الهام بخشیدن به تعالی و شکل دادن به آینده» برگزار شد.
 
تمرکز این رویداد در روز اول متمرکز بر استراتژی‌هایی بود که برای پرورش بهتر آرمان‌های فرهنگی، احترام متقابل، همزیستی مسالمت‌آمیز و مشارکت سودمند هستند.
 
همچنین نقش سازمان همکاری اسلامی در ترویج نزدیکی فرهنگی میان کشورهای عضو آن مورد تاکید قرار گرفت، چرا که فرهنگ، ابزاری موثر برای قدرت نرم در جهان اسلام و فراتر از آن است.
 
در 23 و 24 آوریل نیز موضوعات مختلفی از جمله هوش مصنوعی، نقش گفت‌وگوی بین فرهنگی در حل مشکلات معاصر، نقش روشنفکران در به حداقل رساندن تضادهای اجتماعی از طریق مشارکت اجتماعی و... و وضعیت گفت‌وگوی بین فرهنگی در آسیای جنوب شرقی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
همچنین در اولین روز این سمینار بین‌المللی، یک رویداد جانبی با موضوع نسل‌کشی فرهنگی اسرائیل علیه هویت تاریخی فرهنگی، مذهبی، بهداشتی و آموزشی فلسطین برگزار شد.
 

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد فرهنگی سازمان همکاری اسلامی و دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2
  • برگزاری رویداد «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • برگزاری ۱۲ ویژه برنامه به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۲
  • رویداد هنری گل و مرغ و خوشنویسی در جوار آرامگاه سعدی برپا شد
  • برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران
  • برگزاری نخستین رویدادتربیت مربی هوش مصنوعی، درزاهدان
  • سعدی؛ میزبان رویداد هنری گل، مرغ و خوشنویسی شد
  • قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد