Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@18:26:52 GMT

جراحی دندان های توله شیر باغ وحش اراک

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۱۹۸۷۵

جراحی دندان های توله شیر باغ وحش اراک

به گزارش برنا از اراک،  دامپزشک پارک وحش اراک با بیان این توضیح که این توله شیر از حدود ۶ ماهگی  با مشکل التهاب لثه، درد دندان ها و تورم سر و صورت به صورت یک طرفه و خونریزی لثه مواجه شد .

دکتر نعمت اله زاویه ادامه داد: معاینه اولیه انجام و این بیماری تشخیص داده شد ولی به دلیل سن پایین و حساسیت گربه سانان به مواد بیهوشی امکان عمل جراحی وجود نداشت بنابراین با استفاده از مراقبت های ویژه و همچنین داروهای مناسب وضعیت توله شیر بیمار تا حدی کنترل و در نهایت چندی پیش عمل جراحی انجام شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حین جراحی به رشد دندان های اضافی و نابجا در کنار دندان های اصلی برخوردیم که از عمده ترین دلایل به وجود آمدن این دندان های نابجا می توان به مشکلات ژنتیکی و وراثتی اشاره کرد .

دامپزشک پارک وحش اراک اظهار کرد: با توجه به رشد دندان های نابجا و فشار اعمال شده بر دندان های اصلی نه تنها این دندان ها لق شده بودند بلکه باعث باز شدن راهی برای نفوذ عوامل بیماریزا و عفونی به دندان ها و لثه و التهاب سینوس ها نیز شده بود .

وی با اشاره به اینکه این بیماری باعث خرابی کامل دندان های نیش و تشکیل التهاب و تجمع عفونت در ناحیه لثه ها شده بود، گفت: چهار دندان از محوطه دهان خارج و با ایجاد فیسچول یا سوراخ به محل عفونت دسترسی و عفونت خارج شد .

مسئول پارک وحش اراک نیز با بیان اینکه تشخیص بیماری حیوانات وحشی مانند شیر به لوازم و تجهیزات مناسب نیاز دارد، گفت: تیم دامپزشکی در زمینه مطالعه و درمان حیوانات اگزوتیک و حیات وحش نیاز به تجهیزات مناسب دارند .

حق شمار با تاکید بر این نکته که در اختیار داشتن تجهیزات کافی در کنار تشخیص به موقع و دقیق تر بیماری به حفاظت از جان تیم درمان هم کمک می کند، افزود: با وجود کمبودها وضعیت حیوانات پارک وحش اراک تحت نظارت مستمر قرار دارد، اما نیاز است با تجهیز و تهیه امکانات بیشتر به تشخیص و درمان جانوران برای تجهیز این مجموعه کمک شود و مسئولان استانی تسهیلاتی را برای این منظور در نظر بگیرند .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: باغ وحش تولد شیر عمل جراحی مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۹۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غربالگری بیماری SMA از امسال با کیت تشخیصی ایرانی

مدیر کل بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت از اقدامات انجام شده جهت عملیاتی شدن غربالگری بیماری SMA در کشور طی سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا،  کوروش اعتماد امروز در یک نشست خبری با اشاره به بیماری SMA به عنوان یک بیماری وابسته به ژنتیک، گفت: کار مطالعاتی در راستای غربالگری بیماری SMA در کشور انجام شده و سه سناریو در این زمینه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بر این اساس غربالگری بیماری SMA در سه گروه شامل جمعیت عمومی کشور، افرادی که ازدواج فامیلی دارند و همچنین افراد دارای فرزند SMA انجام خواهد شد.

اعتماد به اقدامات مورد لزوم پس از شناسایی موارد نیز تاکید کرد و گفت: شیوه‌نامه غربالگری SMA در حال تدوین است و این برنامه در سال جاری عملیاتی می‌شود.

در همین رابطه دکتر وطن‌خواه _ رییس آزمایشگاه مرجع وزارت نیز گفت: در زمینه آزمایشگاهی و تشخیص آزمایشگاهی SMA نیز اقدام خوبی صورت گرفته است و یکی از کیت‌های تولید داخل در کارگروه مربوطه مصوب شده و به اداره کل تجهیزات سازمان غذا و دارو اعلام شده است، بنابراین تشخیص این بیماری با کیت تولید داخل خواهد بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • عفونت‌های ادراری و پروستات از جمله بیماری‌های شایع
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • کار مدافع آلومینیوم به اتاق عمل کشید(عکس)
  • ایمپلنت یک روزه جایگزین سریع بی دندانی
  • از صفر تا صد جراحی‌های چاقی
  • جراحی موفقیت‌آمیز خونریزی مغزی کودک در شهر مرزی سراوان
  • درباره مزایا و معایب جراحی چاقی بیشتر بدانیم
  • غربالگری بیماری SMA از امسال با کیت تشخیصی ایرانی