Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-24@06:16:06 GMT

مراسم دعای عرفه در مصلی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۱۹۹۴۰

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی مصلای امام خمینی (ره)، در روز شناخت، مناجات و استغفار، همانند سال‌های گذشته، مراسم قرائت دعای عرفه در قطب عبادی ـ فرهنگی پایتخت ایران اسلامی، هم‌نوا با مناجات حضرت سیدالشهدا (ع)، برگزار می‌شود.

دعای عرفه امسال نیز همچون نخستین مراسم نکوداشت شهدای منا، که سال ۹۵ در مصلی برگزار شد، عطرآگین به حضور خانواده‌های شهدای منا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصلای امام خمینی (ره) روز عرفه سه شنبه ۳۰ مرداد برابر با نهم ذی‌الحجه از ساعت ۱۵، میزبان مشتاقان، خانواده‌ها و مردم تهران است. این مراسم با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم آغاز و پس از سخنرانی حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، دعای امام حسین (ع) در روز عرفه توسط آقایان مهدی قربانعلی و حسین یزدان‌پناه قرائت خواهد شد.

به گفته محمدحسین پروند، مدیر امور مراسم‌های مصلای امام خمینی (ره)، در‌های مصلی از ساعت ۱۴ باز خواهد بود و در زمان برگزاری مراسم، شهروندان می‌توانند برای عبور و مرور از ورودی شماره ۱۹ در بزرگراه رسالت، ورودی شماره ۱۲ و ۱۵ در خیابان شهید قنبرزاده و ورودی شماره ۱ و ۳ در خیابان شهید بهشتی، استفاده کنند. همچنین ورودی شماره ۱۵ نیز برای تردد و پارکینگ خودرو‌های شخصی درنظر گرفته شده است.

جهت رفاه حال مردم، وسیله آمد و شد از ایستگاه مترو شهید بهشتی و ایستگاه مصلی، تا محل برگزاری مراسم، در نظر گرفته شده است.

از دیگر خدمات تدارک دیده شده در این برنامه برپایی اتاق مادر و کودک، استقرار پزشک و تیم‌های هلال احمر، استقرار ایستگاه سیار آزمایش دیابت، برپایی غرفه عرضه محصولات فرهنگی و ایستگاه صلواتی پذیرایی، برای رفاه حال مردم و آرامش خاطر خانواده‌هاست.

همچنین این مراسم به طور مستقیم از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی صداوسیمای جمهوری اسلامی پخش می‌شود و خبرنگاران و عکاسان رسانه‌ها برای پوشش این مراسم می‌توانند با شماره تلفن ۸۸۱۷۶۰۵۲ روابط عمومی مصلی تماس گرفته یا روز مراسم به محل ستاد خبری در شبستان مصلی مراجعه کنند.

مراسم روز عرفه و نکوداشت شهدای فاجعه منا، سه شنبه ۳۰ مرداد از ساعت ۱۵، با سخنرانی حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد و قرائت دعا توسط آقایان مهدی قربانعلی و حسین یزدان‌پناه، در شبستان مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: دعای عرفه شهدای فاجعه منا شبستان مصلی 30 مرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۹۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم صبحگاه یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد

        به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،   در این مراسم، مدیر عالی حرم مطهر رضوی ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به نقش مهم و خطیر این یگان در حفاظت از حرم مطهر رضوی اشاره کرد.   آقای رضا خوراکیان همچنین از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان یگان حفاظت در انجام وظایف محوله قدردانی کرد و گفت: شما با هوشیاری و دلسوزی خود، امنیت و آرامش را برای زائران حرم مطهر رضوی به ارمغان آورده‌اید.   در ابتدای این مراسم سرهنگ صالح، فرمانده یگان حفاظت حرم مطهر رضوی ضمن خیر مقدم به ارائه گزارشی کوتاه از فعالیت های این یگان در حفاظت از حرم مطهر حضرت رضا(ع) پرداخت.   مراسم صبحگاه یگان حفاظت همزمان با سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با قرائت قرآن کریم، صلوات خاصه حضرت رضا(ع) و ادای احترام به آرمان های والای جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

 

دیگر خبرها

  • کارگران فردا با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب فردا برگزار می‌شود
  • منادی شفاف سازی در تولیت
  • امشب: مراسم سالگرد آیت‌الله بروجردی در مسجد اعظم قم/ 3 ویژگی مرجع فقید
  • مراسم صبحگاه یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد
  • مصلی امام خمینی (ره) برای برگزاری نمایشگاه کتاب آماده می‌شود
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود
  • چرا شهر آفتاب محل برگزاری سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب نشد؟
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود
  • برای نخستین بار ؛ حضور سفیر عربستان در فرودگاه امام خمینی(ره) همزمان با اعزام زوار ایرانی + فیلم